פחות משנה מהקמתו: טלי בן עובדיה עוזבת את מיזם רלוונט של ניר צוק

"אחרי לא מעט לבטים החלטתי שהגיע זמן פרידה", כתבה בן עובדיה בהודעה לעובדים • גם מרב בטיטו סיימה את העסקתה במיזם רלוונט לאחרונה, וכמה תוכניות שתוכננו לא עלו בסופו של דבר • מי שכרגע מובילים את הפרויקט הם מודי פרידמן, ממייסדי קשת ובעבר מנכ"ל ערוץ 10, ושילה דה בר, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות"

טלי בן  עובדיה / צילום: תמר מצפי
טלי בן עובדיה / צילום: תמר מצפי

רלוונט, מיזם הטלוויזיה החדש של היזם ניר צוק, ממשיך להיטלטל. אחת מקברניטי הפרויקט הודיעה היום (א') על עזיבתו - טלי בן עובדיה, ממקימי חברות החדשות של ערוצים 2 ו־10. שמה של בן עובדיה עלה בתקופה האחרונה בתור מנכ"לית אפשרית לחברת חדשות 13 או לתפקידים אחרים שמחפשים בכירים. עם זאת, לא ברור לאן פניה מועדות.

מיזם התקשורת "רלוונט" של ניר צוק הושק בזמן המלחמה, וכבר מבטל תוכניות 
ניתוח | מפרסמים ספקנים ומודל עסקי מוגבל: סימני השאלה סביב מיזם התקשורת של ניר צוק 

בן עובדיה כתבה לעובדי החברה: "בימים הקרובים תעבור רלוונט לפורמט שונה, ואני מרגישה מספיק בטוחה לשים אתכם ואת הכישרון הגדול שלכם על קו הזינוק. הפעם בלעדיי. מסע שהחל בחדר קטן ברחוב ויזל קרם עור וגידים והפך למה שרלוונט היום. קבוצה של אנשים חכמים עם אמירה נחישות וכישרון. אחרי לא מעט לבטים החלטתי שהגיע זמן פרידה".

עדיין לא ברור מה קורה עם המיזם בחודשים האחרונים, מאז הושק בצל המלחמה. בן עובדיה היא לא היחידה שעזבה אותו -  גם מרב בטיטו סיימה את העסקתה שם, וכמה תוכניות שתוכננו לא עלו לשידור לבסוף. מי שכרגע מובילים את הפרויקט הם מודי פרידמן, ממייסדי קשת ובעבר מנכ"ל ערוץ 10, ושילה דה בר, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות".

כרגע בחברה לא משתפים פרטים מי יחליף את בן עובדיה או מהו אותו השינוי המדובר שיוביל ל"פורמט שונה" למיזם הזה.

שמו של צוק, שהקים את חברת הסייבר פאלו אלטו, עלה בתור גורם אפשרי שיכול לרכוש את רשת 13 מידיו של לן בלווטניק, והשיחות חזרו להיות רלוונטיות. 

התמקדות ברשתות החברתיות

על־פי מידע שהגיע לגלובס, נעשו כמה ניסויים בחודשים האחרונים - חלק מהתוכניות שידרו לקט כדי לעבוד על תכנים שמוכוונים לסושיאל. המשמעות היא ביטול כלל התוכניות הלינאריות ועבודה על תכנים בצורה שמיועדת ישירות לרשתות החברתיות.

גורם בחברה ששוחח עם גלובס מסביר כי הבדיקות שנעשו בחברה הוכיחו את עצמן, מה שמוביל לרצון לחזור לתוכנית המקורית - לייצר תוכן VOD (וידאו און דימונד, משמע הצרכנים יוכלו לצרוך את התכנים מתי שהם רוצים) לאפליקציה ולסושיאל, ולהשאיר מאחור את האפיק ב־yes. 

הרקע למהלך היא שהעבודה שבתוכניות המלאות הלינאריות יש מעט צופים. לכן, בחברה עוברים לסושיאל ומשנים את יחסי הכוחות והשקעת המשאבים. איך זה ייראה? לא ברור, אבל במיזם בונים על הצוות האנושי שהגיע לחברה ועל היצירתיות שלהם.

כבר כיום משדרים ברלוונט מעט תוכן חדש, זאת לאחר ש"הורידו תוכניות רבות שלא היו מרוצים מהן והתחילו להרזות עם הרצועות היומיות", מסביר גורם לגלובס.

עוד משהו שיכול להעיד על המהלך הזה הוא שינוי מספר האפיק ב־yes. אם סביב ההשקה במיזם התגאו באפיק 22, כעת האפיק זמין באפיק 46. "זה אומר שמשדרים פחות תוכן חדש, ולכן לא מחויבים ללינארי, כשבאפליקציה יש תהליכים".