ארז כלפון מונה ליו"ר הזמני של שופרסל

יו"ר קצא"א ארז כלפון, המכהן גם כיו"ר מינהלת הליגות לכדורגל, ימונה לתפקיד היו"ר הזמני של שופרסל • זאת לאחר שבעקבות לחצים שהופעלו במערכת הבריאות, הניסיון של האחים אמיר למנות את הדירקטור הבלתי תלוי פרופ' יצחק שפירא ליו"ר - כשל

ארז כלפון / צילום: יח''צ
ארז כלפון / צילום: יח''צ

קבוצת שופרסל  דיווחה הערב (א') על מינוי יו"ר זמני: יו"ר קצא"א ארז כלפון, המכהן גם כיו"ר מינהלת הליגות לכדורגל.

לא מדובר במינוי הראשון של האחים אמיר לתפקיד היו"ר: לאחר שנפרדו מהיו"ר איציק אברכהן ומהמנכ"ל אורי וטרמן, היה אמור יוסי אמיר להתמנות ליו"ר שופרסל, ושלומי אמיר היה אמור לכהן כמנכ"ל. בהמשך החליטו השניים להתמנות כמנכ"לים משותפים ולמנות את הדירקטור הבלתי תלוי פרופ' יצחק שפירא ליו"ר.

שופרסל השלימה את מכירת חלקה בפייבוקס לדיסקונט תמורת 77 מיליון שקל
בלעדי | אחרי 5 שנים: דובר שופרסל הודיע על עזיבה
בלעדי | השינויים בשופרסל נמשכים: תיפרד ממשרד הפרסום גיתם
אחרי 25 שנה: שופרסל ורני רהב נפרדים

שפירא, המכהן כסגן מנהל מחלקה בבית החולים איכילוב, ויתר על המינוי בסופו של דבר בחודש מאי בעקבות לחצים שהופעלו במערכת הבריאות, בין היתר מכיוון מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ומצד צמרת בית החולים איכילוב.

מאז התנהלה החברה ללא יו"ר, ועל הדוחות האחרונים שפרסמה חתומים המנכ"לים המשותפים, הדירקטורית איריס שפירא-ילון וסמנכ"לית הכספים איילת צור, שהודיעה מאז על עזיבתה את התפקיד.

כעת כאמור, עד למינוי יו"ר קבוע, החליט דירקטוריון החברה למנות את כלפון, המכהן כדירקטור בלתי תלוי, ליו"ר זמני.

במרץ האחרון, לאחר כמעט שש שנים שבהן התנהלה כחברה ללא גרעין שליטה, הושלמה השתלטות האחים שלומי ויוסי אמיר על שופרסל, כאשר רכשו כרבע ממניותיה (24.9%). כבר אז בלט שמו של כלפון מבין הדירקטורים שמונו באותה העת, בהם גם גם צילי נוה, משה ויינגרטן, חזי צאיג ופרופ' שפירא.

כלפון, שנחשב מקורב לאחים אמיר, כיהן בעבר כראש המטה של שר האוצר לשעבר משה כחלון, והוא מכהן כאמור גם כיו"ר מינהלת הליגות לכדורגל. כלפון החל את דרכו במגזר הציבורי כעוזרו של ראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001 עד 2006, ובהמשך מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הקליטה, תפקיד שבו כיהן בשנים 2006-2009.