ליאור אשכול מסיימת את תפקידה כמנכ"לית וולט ישראל; זה הקידום שתקבל

מנכ"לית וולט ישראל, ליאור אשכול, מסיימת את תפקידה ותקודם בקרוב לתפקיד בהנהלה הגלובלית, במסגרתו תהיה אחראית על הפעילות בשווקים אסטרטגיים של וולט בעולם, ביניהם ישראל • היא תישאר בתפקידה הנוכחי עד לאיתור ומינוי מחליף

ליאור אשכול / צילום: ניר סלקמן
ליאור אשכול / צילום: ניר סלקמן

מנכ"לית וולט ישראל, ליאור אשכול, מסיימת את תפקידה ותקודם בקרוב לתפקיד בהנהלה הגלובלית, במסגרתו תהיה אחראית על הפעילות בשווקים אסטרטגיים של וולט בעולם, ביניהם ישראל. 

ארז כלפון מונה ליו"ר הזמני של שופרסל 
הדרך של ידין ענתבי לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים

אשכול נכנסה לתפקיד באוקטובר 2020, במקומו של אמרי גלאי שהקים את פעילות החברה בישראל ב-2018 וכיום משמש כסגן נשיא וולט העולמית. אשכול תישאר בתפקידה עד לאיתור ומינוי מחליף.

וולט, שהוקמה ב-2014 בפינלנד והחלה את פעילותה בישראל ב-2018, מחברת באמצעות פלטפורמה טכנולוגית בין מאות אלפי לקוחות, 8,000 בתי עסק ו-20 אלף שליחים עצמאיים. הפעילות החלה בתל אביב בתחום המסעדות, התרחבה מאז לירושלים, לחיפה ולבאר שבע, וכיום היא פועלת ברוב אזורי הארץ, מקריית שמונה עד אילת, כולל בנצרת מאז ינואר האחרון, ובכך סימנה את כניסתה לחברה הערבית עם אפליקציה ושירות לקוחות בשפה הערבית.

אשכול נחשבת למנהלת מוערכת, שהובילה את צמיחתה של וולט מההתמקדות במשלוחי המזון לתחום הריטייל. ביוני 2021 השיקה את סופר יודה באפליקציה, ומאז התרחבה בעולמות הסופר עם רשתות כמו שופרסל, ויקטורי, טיב טעם, רמי לוי בשכונה ומחסני השוק, ובהמשך התרחבה גם לפארם. בשנה האחרונה החלו גם חנויות אופנה לבצע משלוחים באפליקציה. 

חקירה ותביעה ייצוגית 

בשנתיים האחרונות היתה וולט במוקד מספר אירועים, האחרון בהם הוא חקירתו בחודש מאי של סמנכ"ל התפעול בחברה, ממייסדיה בישראל ויד-ימינה של אשכול, בחשד לעבירות מס חמורות, בהן קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים - טענות שוולט שללה וטענה כי אינן נכונות.

בשנתיים האחרונות מתנהל בנוסף הליך בבית הדין הארצי לעבודה שאמור להכריע במעמדם של שליחי וולט בישראל, לאחר שאושרה בקשה של שליח לשעבר לנהל תביעה ייצוגית להכיר בשליחים כעובדים. בינתיים, בפינלנד ובבריטניה התקבלו לאחרונה פסקי דין המכירים בשליחים בפלטפורמות הדיגיטליות כעצמאים.

בוולט ישראל מועסקים כ-1,300 עובדים, בארבעת משרדי החברה בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובאילת. כאמור, חברת Wolt העולמית נוסדה ב-2014 בהלסינקי, פינלנד, ומאז התרחבה ל-28 מדינות, בעיקר באירופה, ובהן גרמניה, הונגריה, דנמרק, שבדיה, יוון, קפריסין, גאורגיה ויפן.

ביוני 2022 הושלמה מכירתה של וולט לחברת דורדאש תמורת סכום עתק של 7 מיליארד אירו. וולט משמשת כיום הזרוע הבינלאומית של החברה הממוזגת תחת השם DoorDash International וכוללת את 28 השווקים של וולט ואת שלושת השווקים הלא אמריקאים של דורדאש בקנדה, באוסטרליה ובניו זילנד. אשכול תקודם כאמור לתפקיד בהנהלה הגלובלית של Doordash International ותהיה אחראית על פעילות בשווקים אסטרטגיים של וולט בעולם, ביניהם ישראל.