בפעם השנייה: טעויות במערכת ניהול תיקי המטופלים של בתי החולים

בעקבות התקלה במערכת קמיליון של בתי החולים, נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים - סוג דם, אבחנות ופרוצדורות • כרגע משרד הבריאות אינו ממליץ למטופלים על פעולה כלשהי

אחות בתחנת אחיות בבית חולים / צילום: Shutterstock, Andrey Popov
אחות בתחנת אחיות בבית חולים / צילום: Shutterstock, Andrey Popov

משרד הבריאות מעדכן כי נמצאה תקלה נוספת במערכת ניהול התיקים הרפואיים "קמיליון" של אלעד מערכות המשמשת מספר רב של בתי חולים בארץ. בעקבות התקלה נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים (לדוגמה: סוג דם, אבחנות ופרוצדורות). משרד הבריאות בוחן כעת את היקף התופעה.

הרופאים מונחים לעבור עם החולים על המידע העיקרי בתיק, ובזכות זאת, מעריכים במשרד הבריאות, לא היו בינתיים השלכות בריאותיות לתקלה, ככל שידוע מן המקרים שאותרו עד כה. 

תקנות חדשות יגבילו את האפשרות של קופות החולים "לגנוב" רופאים
קיץ של מגפות: כך תיזהרו מגל חדש של קורונה ושל קדחת הנילוס
כולם רוצים בית ספר לרפואה. למה עכשיו והאם זה הפתרון למחסור ברופאים

התקלה הקודמת במערכת נרשמה בינואר האחרון. במקרה הקודם, התקלה כללה רישום של תרופות לא נכונות לתוך מכתבי השחרור של מטופלים באשפוז חוזר, כלומר אשפוז שני באותו בית חולים. משרד הבריאות העריך אז כי מהתקלה נפגעו עשרות רבות של תיקים, אך לא ידוע על מטופל שקיבל בעקבות התקלה תרופה לא נכונה.

התקלה הקודמת גרמה להוספה מוטעית של תרופות לרשימת התרופות הקבועות, כפי שהיא מופיעה בתיק הרפואי של חלק מן המטופלים. התרופות הללו התווספו למכתבי השחרור של אותם המטופלים, וכך התגלתה התקלה על-ידי בתי החולים. משרד הבריאות ביקש אז ממטופלים לעבור על התיק הרפואי שלהם ולראות שהמידע הרשום בו הוא נכון.

כרגע משרד הבריאות אינו ממליץ למטופלים על פעולה כלשהי, כמו בדיקת התיק כדי לוודא שהפרטים נכונים, וזאת כנראה מתוך הנחה כי הפרטים העיקריים בתיק ממילא נבדקים בשיחה של החולה עם הרופא לפני קבלת טיפול או אבחון.