ה-FTC פתחה בחקירה נגד טבע בנוגע לפטנטים על משאפים

לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", רשות הסחר הפדרלית של ארה"ב טוענת כי חברות תרופות וביניהן טבע ביצעו שינויים קלים במוצרים שלהן במטרה לשמר על הפטנטים ולהדוף אפשרות של תחרות גנרית

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: דוברות טבע
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: דוברות טבע

ה-FTC, רשות הסחר הפדרלית של ארה"ב האחראית על התחרות, פתחה בחקירה נגד חברת התרופות טבע. על-פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", הרשות שלחה בשבוע שעבר לטבע דרישה לספק לה מידע הכולל התקשרויות פנימיות, ניתוחים ומידע פיננסי הנוגע לפטנטים שלה הרשומים בארה"ב. מדובר בפטנטים הנוגעים למשאפים שונים של טבע לטיפול באסתמה וב-COPD. 

רשות המסים התפשרה על 4 מיליארד שקל מול חברת טבע. איך זה קרה?
זינוק של 130% בשנה: טבע משאירה אבק לחברות הגדולות בבורסה

לפי "וושינגטון פוסט", הרשות טוענת כי חברות תרופות וביניהן טבע ביצעו שינויים קלים במוצרים שלהן במטרה לשמר על הפטנטים ולהדוף אפשרות של תחרות גנרית. לפי הדיווח, טבע נדרשת לענות לדרישה עד 24 ביולי.

ב"וושינגטון פוסט" מקשרים את החקירה למאבק של מחוקקים דמוקרטים בארה"ב נגד התעשייה הפרמצבטית, כשמחוקקים טוענים כי חברות התרופות מבצעות "שינויים קוסמטיים" במוצרים על-מנת להאריך את תוקף הפטנט. בנובמבר שעבר הרשות קראה למספר חברות ובהן טבע לוותר על מאות פטנטים.

בדיווח על הנושא ברויטרס, טבע מסרה כי היא מאמינה שהפטנטים שלה רשומים כראוי, וכי היא ממשיכה לעמוד מאחורי הקניין הרוחני שלה.

מניית טבע  נחלשת מעט בתגובה לדיווח במסחר בניו יורק. שווי החברה, בניהולו של ריצ'רד פרנסיס, עומד על 18.6 מיליארד דולר לאחר עלייה של עשרות אחוזים מתחילת השנה