גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד הנאסד"ק שבר שיא נוסף; אפל ננעלה בשיא כל הזמנים

אפל התחזקה ב-1.6% והגיעה לשיא כל הזמנים ● הנאסד"ק טיפס ב-0.8% ושבר את שיא כל הזמנים שקבע אתמול בסיום המסחר ● יוליוס בר: "האירו מתחזק מול הדולר בתגובה לתוצאות הבחירות בצרפת" • אנליסטים בוול סטריט מנתחים את ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיאות על שוק האג"ח

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 


23:00

העליות בוול סטריט התגברו מעט לקראת הנעילה. דאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.4%, S&P 500 התחזק ב-0.6% והנאסד"ק טיפס ב-0.8% לשיא כל הזמנים - 18,022 נקודות, ובכך שבר את שיא כל הזמנים שקבע אתמול בסיום יום המסחר.

אפל  התחזקה ב-1.6% והגיעה לשיא כל הזמנים - מחיר של 216.75 דולר למניה. במהלך המסחר הגיעה המניה למחיר של 220.34 דולר.

אמזון  התקדמה ב-1.4%, אנבידיה  נחלשה ב-1.3% ו-AMD  קפצה ב-4.2%.

22:05

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות.

אפל  הגיעה במהלך המסחר למחיר של 220.34 דולר למניה, ובכך קבעה שיא של כל הזמנים. לאחר שנגעה בשיא, המניה ירדה מעט למחיר של 219.82.

21:10

המסחר בוול סטריט עבר לעליות: נאסד"ק עולה ב-0.6% ונסחר בשיא כל הזמנים, דאו ג'ונס מוסיף 0.2% ו-S&P 500 מתחזק ב-0.4%.

ה-FDA אישר את תרופת האלצהיימר של איליי לילי , donanemab. זה הישג עבור חברת הפארמה, שהתמודדה עם קשיים בדרך לאישור התרופה. למרות האישור המיוחל, מניית החברה נחלשת בכ-0.7%.

גם נובו נורדיסק, פייזר  וסאנופי רושמות ירידות.

20:10

מדד נאסד"ק מטפס ב-0.5%, S&P 500 מוסיף 0.2% והדאו ג'ונס נחלש בכ-0.1%.

בגזרת הישראליות בוול סטריט, חברת הביוטכנולוגיה אבוג'ן  מזנקת ב-8.5%, גלמד פרמצבטיקל  מוסיפה 3.4% וג'יי פרוג  נחלשת ב-2.9%.

18:40

וול סטריט עוברת למגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עולה ב-0.4%, S&P 500 מוסיף 0.2%, אך מדד הדאו ג'ונס ממשיך בירידות קלות.

מניית יצרנית התרופות אלי לילי , שעלתה במחצית הראשונה של השנה בכ-52% נחלשת כעת ב-1.8%. גם מניית אנבידיה , שהוכתרה כמלכה של וול סטריט במחצית הראשונה של 2024, מאבדת 1.7% כעת.

אחרי יום אדום, בורסות אירופה ננעלו בירידות. מדד קאק הצרפתי איבד 0.3%, מדד פוטסי הבריטי ירד ב-0.6%, ומדד דאקס הגרמני איבד כ-0.9%.

ירידות בשוק החוב בארה"ב. התשואה על אג"ח ממשלתיות לשנתיים נחלשת כעת ב-5 נקודות לרמה של 4.39%, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת ב-4 נקודות לרמה של 4.44%.

17:30

ירידות קלות בוול סטריט לאחר נאום פאוול בכנס הבנקים המרכזיים, שמתקיים בפורטוגל. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.1% והנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים בצמוד לשער הבסיס.

מחקר חדש בארה"ב של CCData טוען כי מטבע הביטקוין לא סיים את רצף העליות הנוכחי שלו וכי מטבע הקריפטו צפוי לזנק השנה לשיא כל הזמנים.

בחודש מרץ האחרון הביטקוין הגיע לשיא של 73 אלף דולר למטבע, אך מאז הוא נע בין 59-72 אלף דולר. רצף העליות שעליו מדובר במחקר הוא חלק מ"מעגל החיים" של הקריפטו - בהם הוא מגיע לשיא חדש לפני שהוא נופל לשפל, המכונה "חורף הקריפטו".

מאז השקת המטבע הדיגיטלי הוא חווה שלושה "מעגלי חיים", שהתנהלו בתבניות דומות. ומהסתכלות על אותם נתונים היסטורים, אומרים ב-CCData, שמאז אירוע חציית המטבע ועד לשיא העליות עוברים בין 366 ימים ל-548 ימים.

16:50

יו"ר הפדרל רזרב, ג'רום פאוול הביע היום (ג') שביעות רצון מקצב הריבית בארה"ב בשנה האחרונה. עם זאת, פאוול סייג את דבריו ואמר כי הוא רוצה לראות צמצום נוסף לפני שירגיש מספיק ביטחון כדי להתחיל להוריד את הריבית.

את הדברים אמר פאוול בכנס הבנקים המרכזיים, שמתקיים בפורטוגל.

למרות האמירה האופטימית של פאוול, הוא אמר גם שהוא חושש מהורדת ריבית מוקדמת מדי, שעלולה לפגוע בהתקדמות ירידת המחירים, שהגיעו לפני שתיים לשיא שלא נראה מאז שנות ה-80. "אני מודעים לכך שאם נפעל מוקדם מדי, נבטל את כל מה שעשינו עד כה, אבל אם נפעל מאוחר מדי נפגע בהתאוששות הכלכלה", אמר פאוול.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1%, הנאסד"ק וה-S&P 500 יורדים ב-0.2%.

טסלה פרסמה כי ברבעון השני של 2024 היא מסרה 443,956 מכוניות. בעוד שמדובר בירידה של 4.8%  במספר המסירות יחסית לשנה שעברה, חברת הרכב הביסה את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 439 אלף כלי רכב. מניית טסלה עולה כעת ב-4.5%.

בבורסות אירופה נמשכות הירידות, מדד קאק הצרפתי ומדד פוטסי הבריטי יורדים ב-0.5%, ומדד דאקס הגרמני מאבד כ-1%.

15:15

הירידות באירופה מחריפות כעת - דאקס יורד ב-1.3%, ופוטסי ב-0.6%, מדד קאק הצרפתי יורד ב-1.1% לאחר שאתמול עלה ב-1% לנוכח תוצאות הבחירות במדינה.

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים על ירידות - נאסד"ק יורד ב-0.6%, דאו ג'ונס ב-0.3% ו-S&P 500 ב-0.4%. 

גילת רשתות לוויין  מודיעה היום כי DataPath, החברה הבת בבעלותה המלאה בארה"ב, קיבלה הזמנות בהיקף של יותר מ-9 מיליון דולר לתמיכה טכנית In Field Services לרשתות תקשורת לווייניות של משרד ההגנה האמריקאי וסוכנויות ביטחון זרות נוספות.

14:14

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים - דאקס יורד ב-0.9%, ופוטסי ב-0.3%, מדד קאק הצרפתי יורד ב-0.9% לאחר שאתמול עלה ב-1% לנוכח תוצאות הבחירות במדינה.

סזאר פרז-רואיז, מנהל ההשקעות הראשי בבנק ניהול העושר השוויצרי פיקטה מציין בסקירתו ש"בשבוע המסחר המקוצר בארה"ב בשל חגיגות ה-4 ביולי, השווקים יעקבו אם נתוני הייצור והשירותים של ISM מאשרים את מדד מנהלי הרכש החזק של יוני. נתוני התעסוקה יהיו גם הם אינדיקטור מרכזי לבריאות הצרכן האמריקאי. תוצאות חלשות של חברות צרכניות בשבוע שעבר מחזקות את התמה שלנו של העברת המיקוד מצרכנים ליצרנים".

"בפוליטיקה, יש לקחת ברצינות את האפשרות שביידן יפנה את מקומו למועמד חלופי. בצרפת, אנו מצפים שפרמיית הסיכון הפיסקלית תישאר גבוהה יותר מבנית למשך זמן רב יותר עם סיכון (גיאו)פוליטי גבוה אך לרוב לא מתומחר, אנו הופכים זהירים יותר לגבי מניות".

12:23

מניית באטמ  מזנקת במסחר בלונדון. החברה הטכנולוגית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ארגון גלובלי מוביל בתחומי הטכנולוגיה, ההנדסה והביטחון לאספקת פתרון הסייבר המתקדם של הקבוצה, לשווקים מסחריים. השותף הניב הכנסות של למעלה מ-10 מיליארד דולר בשנת 2023 ומשרת לקוחות במעל 100 מדינות, עם פעילות המשתרעת ברחבי אסיה, אירופה, המזרח התיכון וארה"ב.

במסגרת הסכם זה, באטמ תתאים את פלטפורמת ההצפנה המתקדמת שלה לדרישות השותף, כשהפיתוח ימומן על ידי השותף. הפלטפורמה המותאמת תופץ גלובלית על ידי השותף, עם בלעדיות באזורים מסוימים, למגוון שווקים מסחריים, כמו גם לתשתיות לאומיות חיוניות. הסכם זה, וההשקה של פתרון הסייבר לשווקים המסחריים, מרחיבים באופן משמעותי את פוטנציאל השוק אליו פונה הקבוצה, שפתרון הסייבר שלה ממוקם היטב לחדור אליו, הודות לרשת ההפצה המשמעותית של השותף ולפריסה המסחרית שלו.

11:41

מחיר הנפט כבר מתקרב לשיא של כחודשיים, הסיבות הן ההסלמה באזורנו והדאגה מתחילת תקופה ההוריקנים באוקיינוס האטלנטי. נפט מסוג ברנט נסחר ב-87 דולר ונפט אמריקאי  ב-83 דולר לחבית. 

ההוריקן בריל (Beryl) התחזק לקטגוריה 5, הרמה הגבוהה ביותר בתקופה זו של השנה. 

11:03

הממונה על ההגבלים העסקיים בצרפת, שנחשב לאקטיביסט במיוחד נגד חברות אמריקאיות, עשוי להאשים את ענקית שבבי הבינה המלאכותית האמריקאית אנבידיה בהתנהגות שנועדה לפגוע בתחרות - כך מפרסם רויטרס בשעות האחרונות. המשקיעים, עם זאת, לא מתרשמים: המניה יורדת במסחר המוקדם בנאסד"ק ב- 0.3% בלבד.

ככל שנודע, זו חקירת ההגבלים העסקיים הראשונה נגד אנבידיה, ששולטת על שוק החומרה והתוכנה בתחום אימון המודלים לבינה מלאכותית ותפעולם, וכעת מתרחבת לעולמות התוכנה והענן.

10:44

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים - דאקס יורד ב-0.6 ופוטסי ב-0.7%, מדד קאק הצרפתי יורד ב-0.9% לאחר שאתמול עלה ב-1% לנוכח תוצאות הבחירות במדינה.

08:42

בצרפת מדד קאק זינק אתמול ב-1% בעקבות מדגמי תוצאות הבחירות שפורסמו ביום ראשון בצרפת לפיהם כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן. 

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת - מדד ניקיי עולה ב-1%, מדד שנחאי נסחר ללא שינוי, הנג סנג עולה ב-0.8%, מדד קוספי הדרום קוריאני מוסיף 0.8% ובהודו מדד ניפטי עולה ב-0.5%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים הבוקר על ירידות קלות - נאסד"ק יורד ב-0.4%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים בכ-0.2%. 

אתמול בוול סטריט ננעל המסחר בעליות שערים - מדד נאסד"ק עלה ב-0.6%, מדד הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי כמעט ומדד S&P 500 עלה ב-0.1%.

מניית טסלה  זינקה בכ-5.6% לאחר הודעות כי היא צפויה לעמוד ביעד המכירות לרבעון השני, שצפויים להתפרסם השבוע. השינוי לטובה שם את טסלה על המסלול לרצף עליות בן 5 ימים, הארוך ביותר מאז יולי 2023. למרות רצף העליות האחרון, המניה עדיין נחשבת לחלשה מבין 7 המופלאות של וול סטריט, עם ירידה של 15% מתחילת 2024.

שתי ישראליות עשו אתמול כותרות - סימילרווב  רוכשת חברה משוויץ, 42matters. סכום הרכישה לא נמסר. החברה הנרכשת מספקת דאטה ואנליזה על עולם האפליקציות. סימילרווב נסחרת בשווי שוק של 611 מיליון דולר אחרי עלייה של 46% במניה במחצית הראשונה.

חברת האוטוטק הישראלית ארבה רובוטיקס  זינקה בכ-6% לאחר שעמדה באבן דרך בפעילותה העסקית: החברה נבחרה על-ידי יצרנית רכב גדולה (ששמה לא דווח) לפיתוח מערכות רדאר לייצור סדרתי. 

ארבה רובוטיקס הנפיקה לאחרונה בבורסה המקומית איגרות חוב להמרה בהיקף של 113 מיליון שקל ועל מנת שהכסף יועבר לחברה נקבעו שני תנאים:  זכייה במכרז לאספקת מוצריה כספק שבבים יחיד לרדאר הדמיה לאחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות ושממוצע שערי הנעילה של מנייתה בנאסד"ק במשך 30 ימי מסחר רצופים לא יפחת מ-3.1 דולר ומחזור המסחר לא יפחת מ-100 אלף מניות ביום. על התנאים להתממש עד סוף מרץ 2025. נכון להיום, מחיר המניה בנאסד"ק הוא 1.91 דולר ושווי השוק של ארבה מגיע ל-154 מיליון דולר. הדיווח הוא חלק משמעותי לקראת עמידה בתנאי הראשון.

זה לא יימשך ככה: התחזית הקודרת של ג'יי.פי מורגן למניות בוול סטריט 

בשוק החוב בארה"ב נרשמו אתמול עליות חדות. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים זינקה ב-14 נקודות בסיס לרמה של 4.48%, והתשואה על האגרות לשנתיים עלתה ב-5 נקודות לרמה של 4.77%.

הין היפני הגיע הבוקר לשפל חדש מול הדולר - 161.7 ין לדולר אחד. 

קספר קוצ'לי, כלכלן ביוליוס בר מייחס את תחזקות האירו לתגובה לתוצאות הבחירות בצרפת, "הבחירות בצרפת אתמול, שהתאפיינו בשיעור ההצבעה הגבוה ביותר בסיבוב הראשון מאז 1997, זעזעו את מבנה הרוב הקיים בפרלמנט הצרפתי". 

"שוקי האג"ח והאירו הגיבו בשלילה להכרזה על בחירות הבזק, אך קיימות החוב לא אמורה להוות בעיה מיידית בהתחשב בכך שממשלת צרפת משלמת כיום ריביות נמוכות על יתרת החוב שלה. תוצאות הסיבוב הראשון הפחיתו את הסיכוי לרוב מוחלט של ימין או שמאל, והפחיתו עוד יותר את הסיכונים ליישום שינויים במדיניות הפיסקלית המונעת על ידי ההוצאות. בהתאם לכך, האירו התחזק בתגובה, וחזר לכיוון היעד שלנו של 1.08 דולר לאירו, והפחית חלק מהירידה הקשורה לסיכוני הבחירות, השער כעת הוא 1.072 דולר לאירו. 

במבט אל השבוע שלפנינו, למרות שבוול סטריט שבוע המסחר יהיה מקוצר, שלל נתונים או אירועים ישפיעו על השוק.

הנתון החשוב ביותר יתפרסם רק בשישי - כמידי יום השישי הראשון בכל חודש יתפרסמו נתוני האבטלה החודשיים בארה"ב, אלה ישפכו אור נוסף על תזמון הורדת הריבית. הצפי הוא לתוספת של 182 אלף משרות, הרבה פחות מהחודש הקודם - 272 אלף משרות.

יו"ר הפד ג’רום פאוול ינאם השבוע בכנס הבנקים המרכזיים שיערך בפורוטוגל, ברביעי יפורסמו פרוטוקלי ישיבת הריבית של הפד שנערכה לפני שבועיים.

לאחר העימות בין טראמפ לביידן שנגמר בניצחון ברור של טרמפ, אנליסטים בוול סטריט ניתחו את שוק איגרות החוב האמריקאי למקרה שדונלד טראמפ ינצח בבחירות בנובמבר. בבלומרג ציינו שחלקם אף ממליצים ללקוחות שלהם לקחת בחשבון בתיק ההשקעות שלהם אינפלציה דביקה וגבוהה ושתשואות אגרות החוב הממשלתיות יהיו גבוהות יותר.

בעצם זה כבר קורה, מציינים בבלומברג - אגרות החוב הממשלתיות נפלו ביום שני ודחפו את התשואות לרמה הגבוהה ביותר שלהם בכ-10 ימים, והן עלו אף יותר לאחר קביעת בית המשפט שיש להגביל לפחות עד נובמבר את ההאשמות נגד טרמפ לפיהן ניסה להטות את תוצאות הבחירות ב-2020. העלייה בתשואות נרשמה בעיקר באג"ח הארוכות, זאת ל-30 עלתה הכי הרבה ל-4.65%, הרמה הגבוהה ביותר מאז סוף מאי.

במורגן סטנלי האנליסטים מת’יו הומבך וגוניט דינגרה פרסמו במכתב למשקיעים ש"עכשיו זה הזמן" להמר שהריביות לטווח ארוך יעלו ביחס לריביות לזמן קצר.

"עליית הסיכויים של טרמפ מאז העימות ביום חמישי האחרון אומרת שעל המשקיעים להשלים עם מדיניות כלכלית שתוביל ליותר הורדות ריבית ולכן לירידת תשואות האג"ח הקצרות, להרחבה פיסקלית (הגדלת התקציב) ולעלייה באינפלציה ולכן ללחץ לעליות תשואות האג"ח הארוכות", אמרו במורגן סטנלי.

בברקליס אומרים שכתגובה לשיפור בסיכוייו של טראמפ היא לבצע גידור כנגד האינפלציה. האסטרטגים מייקל פונד וג’ונתן היל כתבו ביום שישי ש"כדאי לרכוש איגרות חוב לחמש שנים צמודות מדד, לאלה יהיו תשואות עודפות על אגרות החוב הממשלתיות הרגילות". 

אבל לא כולם חושבים שעליית התשואות הארוכות ולכן עלייה בשיפוע עקום התשואות הם בלתי נמנעים. "בעוד שהקונסנזוס אומר שתהיה מכירה כללית של אג"ח במקרה של ניצחון רפובליקני, אנחנו רואים דווקא אפשרות לירידה בסיכון", כתב האסטרטג של גולדמן סאקס, וויליאם מרשל בעקבות העימות.

בגולדמן סקאס סבורים שהפוקוס יעבור מהרחבה פיסקלית (הגדלת התקציב) לעלייה בתעריפי ההובלה העולמיים, אלה ישפיעו על הפריון והצמיחה. 

אבל יש גם שממליצים לא למהר ולהסיק מסקנות - "קשה באמת לדעת", אומרת קתי גונס, מנהלת מחלקת האג"ח בצ'ארלס שוואב, "כי תמהיל הקונגרס לא ברור, והנחות לגבי השפעת המדיניות הכלכלית של טראמפ אינן מבוססות כעת", היא אמרה, "זה פשוט מוקדם מידי להניח הנחות, מועמדים לנשיאות אומרים הרבה דברים במהלך הקמפיין, אבל אחר כך הם צריכים להעביר את המחשבות שלהם דרך הקונגרס".

עוד כתבות

סא''ל אירית אלגבי ואסף בר / צילום: ויקטור לוי

האפליקציה שמייצרת התאמה בין כישורי המילואימניקים לתפקידים שצה"ל צריך

מאז פרוץ המלחמה משתמשים מפקדי יחידות באפליקציית Miljobs, שפיתח הצבא ומבוססת על AI, כדי לבחור משרתי מילואים שמגישים מועמדות לתפקידים ● עשרות אלפים כבר רשומים בה ● ישראל מתגייסת

סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: סרן איליי אלישע לוגסי נפל בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום כי סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נפל בפיגוע בכרמיאל לאחר שחיסל את המחבל ● מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפת כטב"ם סמוך לצור, ארגון הטרור מגיב בירי כבד ליישובים בצפון • הפיגוע בכרמיאל: נקבע מותו של הצעיר שנפצע, פצוע נוסף במצב קשה • גלנט בגבול עזה - במסר לחיזבאללה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני" • עדכונים בולטים

בית משפט השלום. בעיגול: יריב לוין / צילומים: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות, אביבה גנצר

רפורמה בתביעות הקטנות: הכרעה ללא נוכחות הצדדים ודיונים בווידיאו

התיקון שיאפשר לשופטים להכריע בתביעות קטנות על בסיס המסמכים נועד להקל על העומס ולפשט את ההליך ● אבל יש מי שמזהירים מסכנות: "זו פגיעה בזכות הבסיסית לגשת לערכאות"

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

אי-סדרים חמורים? הרגולטור מאפשר את המשך ההפקדות ל"חיסכון לכל ילד" בסלייס

באתר הביטוח הלאומי מופיעה סלייס בצד יתר הגופים שקיבלו רישיון מהמדינה לנהל את כספי תוכנית "חיסכון לכל ילד", מבלי שמופיעה כל הערה ביחס לפרשת אי-הסדרים החמורים בחברה ● רשות שוק ההון: "קופות 'חיסכון לכל ילד' המנוהלות בסלייס ממשיכות להתנהל בצורה סדירה, ואין כל חשש לכספי החוסכים בהן"

בניית משרדים / צילום: טלי בוגדנובסקי

כל מה שצריך לדעת על החוק החדש שמסעיר את ענף הנדל"ן

השבוע נכנס לתוקף חוק שמאפשר ליזמים לפנות לרשות הארצית לקבלת היתרי בנייה, ולהימנע מהמתנה ממושכת בוועדות המקומיות ● לצד ציפייה לשיפור דרמטי בקיצור לוחות הזמנים ורווחיות הקבלנים, בעיריות מזהירים מפגיעה בעצמאותן

יישום התכנית גורם לחשש אצל ראשי ערים כמו דימונה / צילום: Shutterstock

הקיבוצים יגדלו פי שניים? ההחלטה שמעוררת סערה

התוכנית כוללת הגדלת היישובים הכפריים במאות יחידות דיור, ומעוררת התנגדויות בעיקר בקרב ראשי העיר בפריפריה ● החשש נובע מזליגת אוכלוסייה חזקה ליישובים הכפריים שבסביבה, על חשבון התפתחות עירם

אריאלה רנדלשטיין, בנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

מנהלת המשכנתאות של בנק הפועלים: "רואים התנהגות יותר נבונה של הצרכנים. כבר לא קונים את דירת החלומות"

מנהלת המשכנתאות בבנק הפועלים, אריאלה רנדלשטיין, מדברת על האתגרים של שוק הדיור הפועל תחת מלחמה ולאחר שהמחירים חזרו לעלות ● "אומנם התחלות הבנייה לא ירדו, אבל אנחנו בפער היסטורי של ביקוש מול היצע"

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

"אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם": המועמד המפתיע לנשיאות איראן

ביום שישי הקרוב ייגשו להצביע אזרחי איראן לסיבוב נוסף של הבחירות לנשיאות ● בסיבוב הראשון הוביל הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, אך הוא לא השיג את המינימום הדרוש לניצחון ויתמודד מול השמרן הקיצוני סעיד ג'לילי ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס בחירות

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו / צילום: איל יצהר

צפרתם ברחוב בת"א בלי סיבה? העירייה רוצה לקנוס אתכם

עיריית תל אביב-יפו אישרה השבוע תיקון לחוק העזר העירוני למניעת רעש, לפיו הצפירה תהפוך לעבירת קנס בשווי 475 שקל, ובעל הרכב ייחשב כמי שאחראי על העבירה ● המהלך טעון את אישור משרדי הממשלה וועדת החוקה ● חולדאי: "שמח לבשר שהמנהג הקלוקל הזה עתיד להיעלם מחיינו העירוניים"

שמואל דונרשטיין / צילום: איל יצהר

על רקע הקשיים בענף הבנייה: רב בריח פורסת מחדש את החובות לבנקים

רב-בריח מסרה כי ההלוואות לזמן ארוך וקצר שנטלה מהבנקים ייפרסו על פני תקופה ארוכה יותר. לדברי החברה, ההלוואות "יותאמו לפעילות החברה ולהשקעות בה, וזאת בדרך של מיון של כ-70 מיליון שקל מאשראי זמן קצר לזמן ארוך"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; תשואות אג"ח ישראל בשיא של 13 שנה

ת"א 35 טיפס ב-0.6%, ת"א 90 הוסיף כ-0.2%, ות"א 125 עלה ב-0.5% ● התשואה על אג"ח ממשלת ישראל ל-10 שנים עומדת על כ-5.2% ● סיגמא: האג"ח הקונצרניות בישראל מהוות חלופה ראויה לאג"ח ממשלתיות בבחינה של יחסי סיכון-סיכוי ● דיסקונט: "בנק ישראל לא יוריד את הריבית בשבוע הבא ● אנליסטים בוול סטריט מנתחים את ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיאות על שוק האג"ח

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. דובר מרכזי בוועידת הנדל''ן השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס / צילום: שלומי יוסף

המגמות והתחזיות לשוק הנדל"ן: הוועידה השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס יוצאת לדרך

הוועידה תיערך ביום ראשון ה-7.7 במתחם האירוח "גבריאל" בנס ציונה במתכונת משודרגת ובהשתתפות בכירי הענף, מקבלי החלטות, ראשי רשויות ומיטב המומחים של מזרחי טפחות

שוק ההון / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה

ב-CNBC עקבו במשך 50 שנה אחר מדד MSCI World index ומצאו 14 מניות גלובליות שמזנקות בקביעות במחצית השנייה של השנה ● ביניהן אחת שוורן באפט נמנע מלגלות את זהותה במשך זמן רב ואחת שמייצרת שבבי בינה מלאכותית

מסירות הרכב נחתכו / עיבוד: טלי בוגדנובסקי צילום: יוסי כהן

מסירות הרכב נחתכו ב-15%, והיבואנים יוצאים בגל הנחות כדי לעורר את השוק

הביקוש בשוק הפרטי בנסיגה ומחסני יבואני הרכב הופכים צפופים יותר ויותר - והם נאלצים לצמצם את המלאים באמצעות מבצעים והנחות ● בשוק ה"אפס קילומטר" ההוזלות אפילו יותר עמוקות, כולל על כלי רכב חשמליים ● זו בשורה טובה, אם כי זמנית, למחפשי המציאות

דריה למאן-בלומנטל / צילום: טים קר (Tim Kerr)

האקזיט הישראלי שהקפיץ את מניית אחזקות הביומד

סכום הרכישה של בלקין, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת לייזר לטיפול בגלאוקומה, יכול להגיע עד 466 מיליון דולר ● ביולייט תקבל תמורת העסקה כ-8.9 מיליון שקל בשלב הראשון ● מאז שדיווחה על העסקה, זינקה ביולייט ב-40%

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב ● אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

ביהמ"ש: בני 70 ומעלה יוכלו לנייד כספים מקופות הגמל של סלייס לקופות אחרות

ההבהרה נעשתה בהמשך להחלטה שניתנה ע"י בית המשפט ב-20 ביוני והתירה להחריג בני 70 ומעלה שכספיהם הושקעו במסלולים המסורתיים מן ההקפאה שחלה על כל נכסי סלייס

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

לא מחזיקים מניית אנבידיה? "הלך עליכם. כל השאר לא משנה"

כשמובילת השוק טסה השנה כ-150%, המניה הממוצעת ב-S&P 500 עלתה בכ-4% ● מדובר בפער הגדול ביותר מאז 1990 לפחות ● מה גורם לפער המופלא הזה, ואיך מגשרים עליו?

שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי בחברת פיוניר / צילום: שרון גולדברג

מנהל ההשקעות שממליץ לשמור כעת על כסף נזיל

שמואל בן אריה מפיוניר, שמעיד על עצמו כ"מכור" לשוק ההון, מעדיף להשקיע באג"ח קונצרניות בישראל, ואת רוב הרכיב המנייתי מעבר לים ● "כשיש כזו אי־ודאות בישראל, ומנגד כלכלה כה חזקה בארה"ב, אני מעדיף להיות בעיקר שם" ● ומאיפה להערכתו יגיע המשבר הבא

יסמין סאקס פרידמן / צילום: דוברות הכנסת

האם תושב הנגב מקבל רק שליש מתקציב התרבות של תושב תל אביב?

מה פערי התקצוב בתרבות בין המרכז לדרום? התמונה מורכבת ממה שנראה ● המשרוקית של גלובס