האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה

ב-CNBC עקבו במשך 50 שנה אחר מדד MSCI World index ומצאו 14 מניות גלובליות שמזנקות בקביעות במחצית השנייה של השנה • ביניהן אחת שוורן באפט נמנע מלגלות את זהותה במשך זמן רב ואחת שמייצרת שבבי בינה מלאכותית

שוק ההון / צילום: Shutterstock, Daniel Fung
שוק ההון / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

אם אתם משקיעים ב-14 המניות הגלובליות הללו, אולי יהיה לכם מזל במחצית השנייה של 2024, וזאת בתנאי כמובן שההיסטוריה תחזור על עצמה.

WSJ | לא מחזיקים מניית אנבידיה? "הלך עליכם. כל השאר לא משנה" 
לפי 12 אלף המלצות אנליסטים - אלה המניות שלא כדאי למכור

ב-CNBC בחנו את המניות במדד המניות העולמי, MSCI World index, וזיקקו את אלו שבאופן קבוע עלו במחצית השנייה של כל שנה ושנה בעשור האחרון.

חברות ברשימה כוללות את יצרנית השבבים ברודקום , אינטרקונטיננטל אקסצ'יינג'  (החברה השולטת בבורסת ניו יורק), חברות שירותי מערכות המידע CDW קורפ. , חברת הביטחון בוז אלן המילטון , חברת התרופות דנאהר  (Danaher) ורשת חנויות הנוחות הקנדית אלימנטיישן קאוץ'-טארד (Alimentation Couche-Tard).

אל אלה מתווספות מניות ענקיות הביטוח וו.אר. ברקלי , צ'אב , סוויס לייף , סוויס רה , מינכן רה , Assicurazioni Generali וחברת ההשקעות האירופית סופינה , כל אלו עלו בין ה-1 ליולי לסוף דצמבר בכל אחת מהשנים שבין 2013 ל-2023.

ההשקעה הסודית של באפט, והמניה שהאנליסטים בטוחים שתזנק

צ'אב היא ההשקעה האחרונה של וורן באפט, השקעה עליה שמר בסודי סודות במשך כחצי שנה טרם שהתבררה זהותה. כשישה חודשים נשמרה ההשקעה הזאת של באפט בסוד, אך דיווח ההחזקות הרבעוני של ברקשייר הת'וואיי חשף אותה, באפט רכש מניות של החברה בשווי של כ-6.6 מיליארד דולר.

לחברת השבבים ברודקום יש את האפסייד השני בגודלו, אנליסטים בוול סטריט מצפים שהמניה תזנק ב-18% ב-12 החודשים הקרובים, המניה כבר עלתה ב-40% מתחילת השנה.

לסופינה, חברת ההשקעות הבלגית יש את האפסייד הגדול ביותר ברשימה. אנליסטים מצפים לזינוק של 40% ב-12 החודשים הקרובים למחיר של 322 דולר למניה, מה גם שהחברה נסחרת ב-26% מתחת לשווי הנכסי שלה.

Alimentation Couche-Tard רשומה אמנם בקנדה אבל את רווחיה היא עושה בעיקר בארה"ב שם היא רשת חנויות הנוחות השנייה בגודלה. המניה היא גם ההחזקה הגדולה של קרן הסל שעוקבת אחרי חברות מוצרי נוחות, XST של בלקרוק (iShares S & P/TSX Capped Consumer Staples Index). זוהי אגב קרן הסל היחידה שהציגה רווחים שנתיים רצופים בעשור האחרון. בחברת ההשקעות RBC Capital Markets כתבו על החברה ש"המודל העסקי שלה חסין מפני מיתון".

הממצאים של CNBC הם תוצאה של מעקב אחרי נתוני מדד ה-MSCI World index במשך חמישים שנה. הנתונים הראו שכאשר המדד עולה ביותר מ-12% בששת החודשים הראשונים של השנה, ב-83% מהשנים הוא ממשיך ועולה. וגם, מאז 1980 בכל הפעמים שהמדד הזה עלה במחצית הראשונה, הוא עלה גם בשנייה.