תמורת 183 מיליון דולר במזומן: ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל

ננו דיימנשן משלמת פרמיה של 27% על מחיר מניית דסקטופ מטאל • דסקטופ מטאל המתמזגה לספאק לפני כ-4 שנים בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ומאז ירד שוויה ביותר מ-90% • בשתי החברות מאמינים שהיתרונות בעסקה הם מוצרים משלימים והאצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב

מדפסת תלת מימד של ננו דיימנשן / צילום: יח''צ
מדפסת תלת מימד של ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

לפני שנה, ארבע חברות מתחום הדפסות התלת-ממד היו מעורבות בניסיונות של מיזוגים ורכישות, בהן שתי ישראליות, ננו דיימנשן  וסטרטסיס . ננו דיימנשן ניסתה להשתלט על סטרטסיס, כשבמקביל גם 3D Systems רצתה לרכוש אותה, ואילו סטרטסיס תכננה להתמזג עם דסקטופ מטאל. בסופו של דבר, המיזוג בין סטרטסיס לדסקטופ מטאל נפל כשבעלי המניות של סטרטסיס התנגדו לו. כעת, דסקטופ מטאל נרכשת על-ידי ננו דיימנשן.

14 המניות הגלובליות שעשויות לזנק במחצית השנייה של השנה  
לפי 12 אלף המלצות אנליסטים - אלה המניות שלא כדאי למכור 

בניגוד למיזוג שבוטל עם סטרטסיס והיה בעסקת מניות, הפעם מדובר על עסקה במזומן, כשננו תשלם 183 מיליון דולר (5.5 דולר למניה) עבור דסקטופ מטאל, סכום שעשוי במקרים מסוימים לרדת ל-135 מיליון דולר (4.07 דולר למניה).

דסקטופ מטאל האמריקאית נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 143 מיליון דולר, והעסקה משקפת פרמיה של 27.3% על מחיר הנעילה אתמול (ג'). דסקטופ מטאל הגיעה לבורסה במיזוג עם SPAC בתקופת ההייפ של התופעה, לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר.

ננו דיימנשן נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 474 מיליון דולר אחרי שמנייתה איבדה 87% מהשיא של 2021. כבר תקופה ארוכה היא מחפשת יעדים לרכישה, לאחר שגייסה בתקופת השיא של הטכנולוגיה סכום של מעל 1.5 מיליארד דולר בסדרת הנפקות.

"רוצים להוביל את תחום היצור הדיגיטלי"

יש לציין שלאחרונה, בעל מניות אקטיביסטי בננו, מרצ'ינסון, שלח מכתב פתוח לבעלי המניות של ננו ובו טענות לפיהן לאחרונה זינקה מניית דסקטופ מטאל - מה שהוביל את מרצ'ינסון להאמין שננו במגעים לעסקה איתה, כשלדבריה המנכ"ל יואב שטרן מנסה לקנות את נאמנות הדירקטורים ליוזמות שלו.

שטרן מסר היום כי "השילוב של ננו דיימנשן עם דסקטופ מטאל הוא צעד נוסף בהתפתחות של ננו דיימנשן בדרכה להוביל את תחום היצור הדיגיטלי, בסקייל נרחב, עבור יישומים תעשייתיים קריטיים. אנו נרגשים לקראת החבירה עם דסקטופ מטאל, חברה שחולקת איתנו חזון משותף לגבי תהליכי הייצור העולמיים העתידיים". הוא הוסיף שהחברה הממוזגת תייצר ערך בר קיימא לבעלי המניות ותתמקד בצמיחה רווחית.

לפי החברות, היתרונות בעסקה כוללים מוצרים משלימים, האצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב ועוד. לדבריהם החברה הממוזגת "תיהנה מפרופיל מגוון עם הכנסות פרופורמה של 246 מיליון דולר ב-2023, מתוכם 28% נוצרו על-ידי תזרימי הכנסות חוזרים. לחברה הממוזגת יהיו פרופיל פיננסי חזק ועתודות מזומנים לתמוך בה בדרך לרווחיות ולאפשר מימוש יוזמות אסטרטגיות". העסקה אמורה לחסוך עלויות של 30 מיליון דולר לשנה בשל איחוד משאבי מכירות, שיווק ומו"פ.

במקביל ננו דיימנשן דיווחה שהכנסותיה ברבעון השני יהיו 14.8 מיליון דולר, צמיחה של 11%.

בנק ההשקעות גרינהיל ייעץ לננו, לצד היועצים המשפטיים Greenberg Traurig ומשרד Sullivan & Worcester LLP. סטיפל ייעץ לדסקטופ מטאל, לצד Latham Watkins ו-Shibolet & Co.