על רקע הקשיים בענף הבנייה: רב בריח פורסת מחדש את החובות לבנקים

רב-בריח מסרה כי ההלוואות לזמן ארוך וקצר שנטלה מהבנקים ייפרסו על פני תקופה ארוכה יותר. לדברי החברה, ההלוואות "יותאמו לפעילות החברה ולהשקעות בה, וזאת בדרך של מיון של כ-70 מיליון שקל מאשראי זמן קצר לזמן ארוך"

שמואל דונרשטיין, מנכ"ל רב-בריח ובעל השליטה בחברה / צילום: איל יצהר
שמואל דונרשטיין, מנכ"ל רב-בריח ובעל השליטה בחברה / צילום: איל יצהר

יצרנית הדלתות רב-בריח מעדכנת על מתווה של מעין הסדר חוב מול הבנקים. החברה מבצעת פריסה מחודשת של החובות שלה לתאגידים בנקאיים, ובמקביל בוחנת הנפקת סדרת אג"ח המירה למניות בהיקף של 80 מיליון שקל.

רב-בריח שבשליטת ובניהול שמואל דונרשטיין (56%) פועלת מול קבלנים והמגזר הפרטי בייצור של דלתות ומגוון מוצרים לענף הבנייה, ענף שסובל ממחסור בפועלים וכן מחוסר ודאות שקשורה במלחמה. 

ניתוח | השוק מאבד אמון? אג"ח ממשלת ישראל צונחות, והתשואות בשיא של 13 שנים
● כבר שנים מנסים לפצח את הנוסחה: באיזה יום כדאי להיכנס לשוק המניות?
לפי 12 אלף המלצות אנליסטים - אלה המניות שלא כדאי למכור

רב-בריח מסרה כי ההלוואות לזמן ארוך וקצר שנטלה מהבנקים ייפרסו על פני תקופה ארוכה יותר. לדברי החברה, ההלוואות "יותאמו לפעילות החברה ולהשקעות בה, וזאת בדרך של מיון של כ-70 מיליון שקל מאשראי זמן קצר לזמן ארוך".

לאחר אותו הליך, סך החוב ארוך-הטווח של החברה, בהיקף של 192 מיליון שקל, יתפרס לתקופה שבין 7 ל-10 שנים, כאשר לרב-בריח תינתן תקופה של השהייה (גרייס) בפירעון קרן הלוואות ארוכות שנטלה לטווח של שנה.

בנוסף הודיעה החברה על שינוי באמות-המידה הפיננסיות (קובננטים) שנטלה מול הבנקים, ככל הנראה לטובת אמות-מידה נוחות יותר לחברה.

דירקטוריון החברה אישרה לה אתמול (ג') הנפקה של אג"ח להמרה בהיקף של 80 מיליון שקל. למהלך, שעשויה להיות לו השפעה מדללת על בעלי המניות הקיימים, יש ככל הנראה השפעה שלילית על מחיר מניית רב-בריח , שיורדת ב-3.5% למחיר שמגלם לחברה שווי של קצת פחות מרבע מיליארד שקל. בשנה החולפת ירדה המניה ב-27% (כולל הירידה היום).