בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית באירופה; בורסת וול סטריט בחופש יום העצמאות

כשברקע הבחירות בבריטניה, הפוטסי טיפס בכ-0.8% • מדד ניקייי עלה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות • הפניקס על שוק החוב בארה"ב: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תשואות תלול יותר" • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

לונדון / צילום: Shutterstock
לונדון / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:40

נעילה חיובית באירופה: מדד הדאקס עלה בכ-0.4%, ומדדי הפוטסי והקאק טיפסו שניהם בכ-0.8%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-4.3% ומחירו עומד על כ-57,600 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-5.4% ומחירו עומד על כ-3,129 דולר.

16:45

המגמה החיובית באירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, הקאק מטפס בכ-0.8% והפוטסי מתקדם בכ-0.9%. 

מניית היצרנית הגרמנית קונטיננטל  קפצה ב-9.7%, לאחר שאנליסטים של סיטיבנק העלו את הדירוג שלה ל"קנה", וציינו כי הם מזהים רוח גבית חיובית למחלקת הרכב של החברה ברבעון השני.

בבריטניה, מניית חברת משלוחי האוכל הלופרש טיפסה בכ-10%, וכך השלימה עלייה של כמעט 33% עד כה השבוע. ג'יי.פי. מורגן הסירו את המניה מרשימת המעקב השלילי שלו, וציין כי הביקוש למשלוחי האוכל נמצא בהתייצבות בצפון אמריקה.

15:07

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ב-0.8%  ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. השוק מושפע לחיוב מנתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה) ומהאירועים הפוליטיים באירופה.

בבחירות שמתהלות כעת בבריטניה תנצח ככל הנראה מפלגת הלייבור, הנחה שמרגיעה את השווקים. בראשון יתקיימו הבחירות השניות בצרפת. 

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום העצמאות של ארה"ב. 

בשוק הסחורות מחירי הנפט יורדים היום משיא של כחודשיים. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד בכ-0.8% ל-83 דולר לחבית ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 86.7 דולר.

13:08

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים וזאת בעיקר ב"זכות" נתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה)  מגבירים את התקווה להורדת ריבית קרבה בארה"ב - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%.

נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

11:39

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.4%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

10:27

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.5%, קאק ב-0.6% ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.5%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה

08:50

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת - מדד ניקייי עולה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות אותו ולראשונה מאז אפריל והוא קרוב לשיאו. מדד שנחאי יורד ב-0.4%, מדד הנג ללא שינוי ומדד קוספי הדרום קוריאני עולה ב-0.7%. 

היום יום העצמאות בארה"ב לא יערך מסחר בוול סטריט.

אתמול בוול סטריט ננעל יום המסחר המקוצר במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, S&P 500 עלה ב-0.5% ל-5,537 נקודות לאחר ששלשום חצה לראשונה אי פעם את רף 5,500 הנקודות, נאסד"ק עלה ב-0.9% לשיא נוסף. 

כלכלני פעילים ניהול תיקי השקעות מציינים ש"החודש האחרון הראה שוב את ההובלה הניכרת של וול-סטריט ביחס ליתר הבורסות בעולם. אמנם מדד המניות הגלובלי עלה בשיעור לא זניח של 2.6% אך מדדי S&P 500 ונאסד"ק הוסיפו 4% ו- 7% בהתאמה באותו פרק זמן. מאידך, מדד דאו ג'ונס עלה בשיעור של 1.6% ומתחילת השנה עלייתו הגיעה ל- 4%".

טסלה  עלתה אתמול ב-6% נוספים לאחר שביום שלישי זינקה ב-10% בעקבות דוח מסירות של הרבעון השני שהצביע על 444 אלף מסירות, מעל לציפיות האנליסטים. מתחילת יוני השלימה טסלה זינוק של כ-40% ומחקה את כל הירידות מתחילת השנה.

אנבידיה  התאוששה מכמה ימים של דישדוש וזינקה ב-4.5% ועקפה שוב את רף ה-3 טריליון בשווי השוק שלה.

ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל בפרמיה של 27%. דסקטופ מטאל המתמזגה לספאק לפני כ-4 שנים בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ומאז ירד שוויה ביותר מ-90%. בשתי החברות מאמינים שהיתרונות בעסקה הם מוצרים משלימים והאצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב. 

האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה 

בשוק החוב בארה"ב תשואת הממשלתית ל־10 שנים נותרה בעינה על 4.4%, והתשואה לשנתיים עלתה ועמדה על 4.7%.

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות ניתחה את תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ביחס לסיכוייו של דונלד טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תלול יותר, כך לפחות משדרת וול סטריט השבוע", כתבה אשכנזי, "בשוק חוב של כ-27 טריליון דולר מתחילים להתרגל לרעיון שדונלד טראמפ חוזר לבית הלבן ואם זה קורה, אז מבחינת המשקיעים כדאי להערך לתשואות אג"ח גבוהות יותר ועקום תשואות תלול יותר, או מה שמכונה 'bear steepening' - משקיעים קונים ניירות למועד קצר יותר ומוכרים ניירות לטווח ארוך יותר מאז הדיבייט בין טראמפ לביידן בשבוע שעבר. ברקע, בתי השקעות כמו מורגן סטנלי וברקלי מציעים ללקוחות להתכונן לאינפלציה 'דביקה' יותר ותשואות ארוכות גבוהות יותר".

אשכנזי הוסיפה ש"ככל שההימור הזה צובר תאוצה בשוק,  הפוזיציות הפתוחות זינקו בסכום כולל של כ-15.7 מיליון דולר לנקודת בסיס - מה שמעיד על תיאבון הסוחרים לעסקאות שמהמרות על תלילות העקום".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו אתמול בכ-0.5% בעקבות נתוני התעסוקה החלשים שהתפרסמו בארה"ב, הנפט מסוג ברנט  נסחר ב־87 דולר, והגולמי נסחר ב־82.7 דולר לחבית. מחירי הנפט עלו לאחרונה בעקבות ההסלמה באזורנו ובעיקר בצפון, שעלולה להעיב על אספקת הנפט וההוריקן בריל (Beryl) באוקיינוס האטלנטי.

מאקרו בארה"ב - דוח התעסוקה של הסקטור הפרטי שהתפרסם אתמול הצביע על 150 אלף משרות חדשות בחודש יוני, נמוך מהצפי שעמד על 165 אלף משרות חדשות. 

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של הפד מישיבתו בחודש יוני. לפי הפרוטוקולים בפד חושבים שהאינפלציה בארה"ב נעה בכיוון הנכון, אך הם לא רואים שיש סיבה להוריד את הריבית עד שהיא תגיע קרוב יותר ליעד של 2% בשנה. 

הפוקוס של מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי של ארה"ב יהיה לדוח התעסוקה ליוני שיתפרסם בשישי הזה. בשוק צופים המשך התמתנות בשוק העבודה.