גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית באירופה; בורסת וול סטריט בחופש יום העצמאות

כשברקע הבחירות בבריטניה, הפוטסי טיפס בכ-0.8% ● מדד ניקייי עלה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות ● הפניקס על שוק החוב בארה"ב: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תשואות תלול יותר" • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

לונדון / צילום: Shutterstock
לונדון / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:40

נעילה חיובית באירופה: מדד הדאקס עלה בכ-0.4%, ומדדי הפוטסי והקאק טיפסו שניהם בכ-0.8%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-4.3% ומחירו עומד על כ-57,600 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-5.4% ומחירו עומד על כ-3,129 דולר.

16:45

המגמה החיובית באירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, הקאק מטפס בכ-0.8% והפוטסי מתקדם בכ-0.9%. 

מניית היצרנית הגרמנית קונטיננטל  קפצה ב-9.7%, לאחר שאנליסטים של סיטיבנק העלו את הדירוג שלה ל"קנה", וציינו כי הם מזהים רוח גבית חיובית למחלקת הרכב של החברה ברבעון השני.

בבריטניה, מניית חברת משלוחי האוכל הלופרש טיפסה בכ-10%, וכך השלימה עלייה של כמעט 33% עד כה השבוע. ג'יי.פי. מורגן הסירו את המניה מרשימת המעקב השלילי שלו, וציין כי הביקוש למשלוחי האוכל נמצא בהתייצבות בצפון אמריקה.

15:07

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ב-0.8%  ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. השוק מושפע לחיוב מנתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה) ומהאירועים הפוליטיים באירופה.

בבחירות שמתהלות כעת בבריטניה תנצח ככל הנראה מפלגת הלייבור, הנחה שמרגיעה את השווקים. בראשון יתקיימו הבחירות השניות בצרפת. 

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום העצמאות של ארה"ב. 

בשוק הסחורות מחירי הנפט יורדים היום משיא של כחודשיים. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד בכ-0.8% ל-83 דולר לחבית ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 86.7 דולר.

13:08

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים וזאת בעיקר ב"זכות" נתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה)  מגבירים את התקווה להורדת ריבית קרבה בארה"ב - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%.

נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

11:39

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.4%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

10:27

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.5%, קאק ב-0.6% ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.5%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה

08:50

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת - מדד ניקייי עולה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות אותו ולראשונה מאז אפריל והוא קרוב לשיאו. מדד שנחאי יורד ב-0.4%, מדד הנג ללא שינוי ומדד קוספי הדרום קוריאני עולה ב-0.7%. 

היום יום העצמאות בארה"ב לא יערך מסחר בוול סטריט.

אתמול בוול סטריט ננעל יום המסחר המקוצר במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, S&P 500 עלה ב-0.5% ל-5,537 נקודות לאחר ששלשום חצה לראשונה אי פעם את רף 5,500 הנקודות, נאסד"ק עלה ב-0.9% לשיא נוסף. 

כלכלני פעילים ניהול תיקי השקעות מציינים ש"החודש האחרון הראה שוב את ההובלה הניכרת של וול-סטריט ביחס ליתר הבורסות בעולם. אמנם מדד המניות הגלובלי עלה בשיעור לא זניח של 2.6% אך מדדי S&P 500 ונאסד"ק הוסיפו 4% ו- 7% בהתאמה באותו פרק זמן. מאידך, מדד דאו ג'ונס עלה בשיעור של 1.6% ומתחילת השנה עלייתו הגיעה ל- 4%".

טסלה  עלתה אתמול ב-6% נוספים לאחר שביום שלישי זינקה ב-10% בעקבות דוח מסירות של הרבעון השני שהצביע על 444 אלף מסירות, מעל לציפיות האנליסטים. מתחילת יוני השלימה טסלה זינוק של כ-40% ומחקה את כל הירידות מתחילת השנה.

אנבידיה  התאוששה מכמה ימים של דישדוש וזינקה ב-4.5% ועקפה שוב את רף ה-3 טריליון בשווי השוק שלה.

ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל בפרמיה של 27%. דסקטופ מטאל המתמזגה לספאק לפני כ-4 שנים בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ומאז ירד שוויה ביותר מ-90%. בשתי החברות מאמינים שהיתרונות בעסקה הם מוצרים משלימים והאצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב. 

האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה 

בשוק החוב בארה"ב תשואת הממשלתית ל־10 שנים נותרה בעינה על 4.4%, והתשואה לשנתיים עלתה ועמדה על 4.7%.

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות ניתחה את תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ביחס לסיכוייו של דונלד טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תלול יותר, כך לפחות משדרת וול סטריט השבוע", כתבה אשכנזי, "בשוק חוב של כ-27 טריליון דולר מתחילים להתרגל לרעיון שדונלד טראמפ חוזר לבית הלבן ואם זה קורה, אז מבחינת המשקיעים כדאי להערך לתשואות אג"ח גבוהות יותר ועקום תשואות תלול יותר, או מה שמכונה 'bear steepening' - משקיעים קונים ניירות למועד קצר יותר ומוכרים ניירות לטווח ארוך יותר מאז הדיבייט בין טראמפ לביידן בשבוע שעבר. ברקע, בתי השקעות כמו מורגן סטנלי וברקלי מציעים ללקוחות להתכונן לאינפלציה 'דביקה' יותר ותשואות ארוכות גבוהות יותר".

אשכנזי הוסיפה ש"ככל שההימור הזה צובר תאוצה בשוק,  הפוזיציות הפתוחות זינקו בסכום כולל של כ-15.7 מיליון דולר לנקודת בסיס - מה שמעיד על תיאבון הסוחרים לעסקאות שמהמרות על תלילות העקום".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו אתמול בכ-0.5% בעקבות נתוני התעסוקה החלשים שהתפרסמו בארה"ב, הנפט מסוג ברנט  נסחר ב־87 דולר, והגולמי נסחר ב־82.7 דולר לחבית. מחירי הנפט עלו לאחרונה בעקבות ההסלמה באזורנו ובעיקר בצפון, שעלולה להעיב על אספקת הנפט וההוריקן בריל (Beryl) באוקיינוס האטלנטי.

מאקרו בארה"ב - דוח התעסוקה של הסקטור הפרטי שהתפרסם אתמול הצביע על 150 אלף משרות חדשות בחודש יוני, נמוך מהצפי שעמד על 165 אלף משרות חדשות. 

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של הפד מישיבתו בחודש יוני. לפי הפרוטוקולים בפד חושבים שהאינפלציה בארה"ב נעה בכיוון הנכון, אך הם לא רואים שיש סיבה להוריד את הריבית עד שהיא תגיע קרוב יותר ליעד של 2% בשנה. 

הפוקוס של מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי של ארה"ב יהיה לדוח התעסוקה ליוני שיתפרסם בשישי הזה. בשוק צופים המשך התמתנות בשוק העבודה. 

עוד כתבות

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

עליות חדות בבורסה; הסיבות לצניחה בתשואות האג"ח הממשלתיות

המגעים לעסקת חטופים דוחפים את מדדי המניות כלפי מעלה ● מדד ת"א 35 עולה בכ-1.4% ● בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית על כנה מחר ובקבוצת הפניקס מעריכים כי יאותת על הפחתת ריבית אחת בשנה הקרובה ● עונת הדוחות בוול סטריט תיפתח בשבוע הקרוב ● בפוריה פיננסים מתייחסים לשאלה האם זה הזמן להשקיע באג"ח אמריקאיות

הדמיית העיר החכמה של Woven by Toyota / צילום: Toyota UK

יצרנית הרכב הגדולה בעולם בונה את העיר החכמה הראשונה

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, בונה את העיר החכמה הראשונה בעולם, ביפן • השלב הראשון של הפיתוח מתוכנן להסתיים עד סוף השנה, אבל מה נותר מהחזון שהניע אותו?

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. דובר מרכזי בוועידת הנדל''ן השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס / צילום: שלומי יוסף

המגמות והתחזיות לשוק הנדל"ן: הוועידה השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס יוצאת לדרך

הוועידה השנתית של מזרחי טפחות יוצאת לדרך היום (ראשון), במתחם האירוח "גבריאל" בנס ציונה במתכונת משודרגת ובהשתתפות בכירי הענף, מקבלי החלטות, ראשי רשויות ומיטב המומחים של מזרחי טפחות ● היא תעסוק בסוגיות הבוערות ביותר של הענף ובשאלה איך יוצרים ודאות בתקופה של אי ודאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הפרקליטות מתנגדת לדחיית עדותו של נתניהו: יש לקבוע לנובמבר

לדברי הפרקליטות, "מדובר בבקשה החורגת מכל קנה-מידה מקובל של ניהול הליכים פליליים, והיא הוגשה בתיק שבו האינטרס הציבורי מחייב לחתור לסיום מהיר ככל הניתן של המשפט" ● עוד צוין כי אם ראש הממשלה טוען כי מילוי תפקידו הציבורי אינו מאפשר ניהול תקין של המשפט כסדרו - עליו להבהיר זאת במפורש

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות, בוועידת הנדל''ן של מזרחי טפחות / צילום: תמר מצפי

משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות: "הגיעה העת לייצר תוכנית שמתעדפת את חיילי המילואים בתחום הדיור"

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות דיבר בפתיחת ועידת הנדל"ן השנתית בשיתוף גלובס על מצבו של הענף בצל המלחמה, ואמר: "ביוני נחצה את רף 8 מיליארד השקל במשכנתאות, ובראייה שנתית נגיע קרוב ל־100 מיליארד שקל"

שימפנזים. מעמידים גם שומרי ראש / צילום: Shutterstock

מארבים, איסוף מודיעין וחיסולים: הצד האפל של השימפנזים מוכיח שוב עד כמה הם דומים לנו

עשרות שנות מחקר לא הותירו מקום לספק: השימפנזים מנוסים ביסודות המלחמה, וגם יודעים להטיל טרור

הצוללת. הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם ד''ר גליה לינדנשטראוס / צילום: פרטי

המומחית שמציעה הסבר מפתיע לחרם שהטילה טורקיה על ישראל

שיחה עם ד"ר גליה לינדנשטראוס, חוקרת בכירה ב־INSS ● על הכוחות שמניעים את ארדואן מאחורי הקלעים ושאלת היום שאחריו ועל האינטרס הכלכלי מול איראן ורוסיה ● האזינו

שלט רחוב של המלך סלמן (מימין) ובנו מוחמד. פער הדורות משתקף ביחס לישראל / צילום: ap, Amr Nabil

"האיראנים מצאו את עצמם עם הגב לקיר": העיתונאי הסעודי שבטוח - זו הסיבה לטבח המזעזע של ה-7 באוקטובר

עבד אל־עזיז אל־חמיס, עיתונאי סעודי מוביל, ניצל את מעמדו וכ־350 אלף עוקביו כדי להביע עמדה ברורה נגד פשעי חמאס ומשטר האייתוללות, וגרף כותרות בכל העולם ● לגלובס הוא מסביר את השיקול האיראני, ומה ישראל צריכה לעשות לטובת נורמליזציה

נחי פינקלשטיין / צילום: תמונה פרטית

שכונות החוף של חיפה: "הדירות הישנות יכפילו וישלשו את ערכן"

דירות שמיועדות לפינוי בינוי מגלמות מהר מאוד במחיר את התקווה לדירה חדשה וגדולה יותר ● האם בנווה דוד ושער העלייה עוד אפשר למצוא מציאות? ● האזינו

אלפא רומיאו סטלביו VELOCHE / צילום: יח''צ

האלפא רומיאו החדשה: עם מחיר שאפתני והתנהגות כביש ללא תחרות

העדכון האחרון שימר את העיצוב החושני והמוכר של ה–SUV הגדול של אלפא ושדרג את הטכנולוגיה ואיכות הייצור ● יש מתחרים יותר מרווחים ומתוחכמים, אבל הקשר למורשת והתנהגות הכביש עדיין ללא תחרות ● מבחן דרכים

ניר צוק, עופר גונן ועמיר לונדון. הישראליות בוול סטריט / צילום: טל גבעוני, ערן לביא, נטי לוי

אחרי הנפילה: חברת הסייבר הישראלית משלימה זינוק של 31% מהשפל

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מדיוונד קפצה בחדות לאחר דיווחים על הצעת רכישה ● קמהדע קפצה בכ-10% לאחר שקיבלה סיקור חיובי מסטיפל ● ופאלו אלטו השלימה זינוק של 31% מהשפל שרשמה בחודש פברואר

ארתור לאפר / צילום: Reuters, Sachs Ron/CNP/ABACA

הכלכלן שלוחש באוזני נשיאי ארה"ב: "אני מעריץ של ישראל כמעט בכל היבט"

הכלכלן המוביל ארתור לאפר, שייעץ לרונלד רייגן ולדונלד טראמפ, עובר על חמשת הסעיפים החשובים המתווים מדיניות כלכלית ומסביר למה לדעתו ביידן נופל מטראמפ בכולם ● גורו הקיצוץ במסים עדיין דבק בעקומת לאפר, שקשקש על מפית נייר והפכה לחלק בלתי נפרד מלימודי מאקרו־כלכלה: "אני תומך נלהב במס שטוח, בלי פטורים ובלי שטיקים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: שלומי יוסף, איל יצהר

מדד השירות: אלו החברות המצטיינות והגרועות בביטוח, בפנסיה ובגמל

מנתוני רשות שוק ההון עולה כי בין המצטיינות בשירות בביטוח נמצאות AIG, מגדל והפניקס, בעוד בפנסיה ובגמל בולטת ילין לפידות ● ומי האחרונות בכלל הקטגוריות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

תקציב המדינה יקוצץ רוחבית למימון המשך פינוי תושבי הדרום והצפון

הקיצוץ יחול על התקציבים החברתיים והאזרחיים, כאשר חלק מהמימון יבוא גם על חשבון יישום הסכם השכר עם מורי התיכונים ● לעומת זאת, תקציבים שמוגדרים ככספים קואליציוניים יוחרגו בחלקם הגדול מהקיצוץ ● ח"כ לזימי: "הממשלה פוגעת בשירותים החברתיים הכי בסיסיים, בזמן שהיא מאשרת מאות מיליונים למשרדים המיותרים ולמקורבים"

ג'וש פריידנברג בביקור ביד ושם במרץ האחרון / צילום: פרטי

בית האופרה של סידני הואר בצבעי כחול־לבן. את מה שקרה אחר כך קשה היה לחזות

ג'וש פריידנברג, בעבר בכיר בממשלת אוסטרליה וכיום יו"ר בגולדמן זאקס, הזדעזע מהאלימות שחוו יהודים בארצו אחרי 7 באוקטובר ● אז הוא יצר סרט תיעודי - שזכה לכותרות בעולם ● בראיון מיוחד הוא מספר על הבורות ביחס לסכסוך הישראלי־פלסטיני ומסביר מדוע דווקא הביקור בארץ עשה אותו אופטימי

אמיר אליחי, מייסד ומנכ''ל Carbyne / צילום: מאט קאר

הוא הקים מיזם כשעבד כמאבטח בארה"ב, ואז היה שוד ששינה את חייו

הוא היה אמור להתחיל התמחות, אבל אז נקלע לאירוע שאילץ אותו להעיד במשטרה: "זו הייתה חוויה נוראה" ● אז הוא חשב על כלי שיצליח לייעל את המערכת כולה: "אנחנו תומכים במוקדי 911 מ־120 מדינות בעולם" ● אז למה המשטרה מסרבת לשתף איתו פעולה? ● שיחה קצרה עם אמיר אליחי, מייסד ומנכ"ל Carbyne

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

ווינסטון צ'רצ'יל זכה בפרס נובל. על מה?

מה השם החדש שניתן למשרד החקלאות, מדוע הופסק משחק הכדורגל בין גרמניה לדנמרק בשמינית גמר היורו, ואיזו מדינה ידועה בתור "המדינה הראשונה"?  ● הטריוויה השבועית

 

מיכה קליין, עופר פלדמן, דפנה הר לב ודרור פלדמן בפאנל משותף / צילום: תמר מצפי

ליזמי הנדל"ן יש תחזית פסימית לשוק הדיור: "כשל ברמת המדינה"

בפאנל "איך קונים היום דירות" בוועידת הנדל"ן השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס, נרשם קונצנזוס סביב ההערכות שמחירי הדיור ימשיכו לעלות ● מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנשים מבינים שהעתיד בשוק יהיה יותר גרוע" ● וגם: הקשיים לקדם התחדשות עירונית בפריפריה

בינה מלאכותית לא מחסלת משרות? ספרו את זה לפרילנסרים / צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית לא מחסלת ג'ובים? ספרו את זה לפרילנסרים

יש כעת נתונים התומכים במה שהפרילנסרים טוענים כבר חודשים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

הביטקוין הגיע לשפל של 5 חודשים. למה זה קורה?

תשלומי פיצויים של בורסה שפשטה רגל גורמים לחשש מהצפת השוק במטבעות ביטקוין ● הביטקוין מתערער ויורד לשפל של כחמישה חודשים, וכנהוג גורר איתו את שאר מטבעות הקריפטו המרכזיים ● אבל התחזית צופה שהביטקוין יחזור ויתחזק