השבוע, במסגרת כנס הסייבר הגדול בעולם, "הבלאקהאט", חברת בינה מלאכותית ישראלית צעירה קטפה את המקום הראשון בתחרות הסטארט־אפים המרכזית. זאת לא הזכייה הראשונה של נוסטיק (Knostic), שהוקמה רק לפני שנה: לפני שלושה חודשים נבחרה במקום הראשון במסגרת תחרות בכנס הסייבר היוקרתי RSA Launch Pad.
● החישוב המהיר ביותר: הסטארט־אפ שגייס 640 מיליון דולר כדי לאתגר את אנבידיה
● הניסיונות לאושש אותה לא צלחו, ו־DayTwo נסגרת סופית
לנוסטיק 12 עובדים בסך־הכול, 9 מהם ממוקמים בישראל. החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי היזם גדי עברון, שב־2019 מכר את סימטריה, חברת הסייבר שהקים, לקרן ההון סיכון האמריקאית סטייג' פאנד. השותף של עברון בנוסטיק הוא סוניל יו, שבעברו שימש כמדען אבטחה ראשי בבנק אוף אמריקה.
שני הכנסים המדוברים מושכים אליהם בכל שנה את השחקניות הכי גדולות בעולם הסייבר, בהן ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט. במסגרת התחרויות שנערכות בכנסים, נהוג לסמן את החברות המעניינות והמבטיחות בענף בכל שנה, והזכייה במקום הראשון מהווה גושפנקא חשובה להמשך הדרך.
אז איך נותרה נוסטיק מתחת לרדאר? בגיוס הראשוני שלה, וטרם גיוס סיד רשמי שעליו תכריז בהמשך, גייסה החברה כ־4.5 מיליון דולר, זאת בין היתר מקרן ההון סיכון פיטנגו, שילד קפיטל, DNX ונצ'ורס, קרן ההון סיכון האירופאית סידקאמפ, כמו גם משקיעי אנג'ל, בהם קווין מהפי שהקים את חברת הסייבר לוקאאוט ודיוויד קרוס מריין קפיטל.
"החברה מתעסקת בצורה מאוד מיוחדת של סיוע לארגונים להטמעת כלים של בינה מלאכותית ג'נרטיבית", מסביר לגלובס יונתן ברוורמן, סמנכ"ל התפעול בנוסטיק. "מה שמייחד אותנו, וזה גם הפיתוח שהביא לנו את הזכיות, זו ההבנה שיש במודלים של השפה בעיה ממשית של שיתוף יתר". לדבריו "המודלים לא יודעים לסנן תוכן, הצ'אטים לא יודעים לחשוב על הקונטקסט של השיחה. וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה".
יודעים אילו שאלות לשאול
נוסטיק מאפשרת לארגונים להפעיל בצורה מאובטחת חיפוש פנים ארגוני מבוסס מודלים של שפה גדולה, כדי לעזור לארגונים להימנע מהסיכונים הכרוכים בגישה בלתי מורשית למידע רגיש מצד העובדים ובפגיעה האפשרית בארגון בעקבות זאת. "אנחנו יודעים להציג לצ'אט החכם שהארגון משתמש בו שאלות שמותאמות לו כדי לאתר נקודות של דלף מידע, ואז מציגים זאת למנהלי האבטחה והם מתאימים את מארג ההרשאות בהתאם", הוא מסביר.
החזון, הוא מספר, "זה לערוך את התשובה המתקבלת מהמודל על מנת שתתאים ותענה בדיוק על הצרכים של מי ששאל את השאלה, בין היתר לפי התאמת התוכן. אם נגיד מנהל כספים ומנהל השיווק מבקשים את תחזית המכירות של הרבעון הבא, התשובה שכל אחד מהם צריך לקבל שונה לחלוטין. מנהל כספים רוצה לראות את השורה התחתונה, ומנהל השיווק בכלל מסתכל על הלקוח". ברוומן מוסיף כי "אנחנו מנסים ליידע את המודל בקונטקסט המשתמע ואז הוא מייצר תשובות טובות יותר, עם מידע מותאם לשואל".
נוסטיק נמצאת כעת בשלב פריסת המוצר לבדיקות לפני קנייה. עם זאת, את הטכנולוגיה שהיא מפתחת כבר התקינה לשלושה לקוחות ארגוניים, ובחברה מספרים שכבר יש על הפרק חוזים לקראת המשך השנה. בזירה שבה החברה פועלת יש כבר מספר מתחרות, כמו ורוניס, פורטרה, פורספוינט וסנטרה, "אבל כל אחת עושה חלק אחר ממה שאנחנו עושים כמכלול, כך שקשה להצביע על מתחרה עיקרית", אומר ברוורמן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.