בורסות עולם | סיקור שוטף

לאחר הורדת הריבית בחצי אחוז, וול סטריט ננעלה בירידות קטנות

לראשונה מאז מרץ 2020, הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.5% • בפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה ול-3.4% עד סוף 2025 • בלקרוק ומיקרוסופט מקימות קרן שתקים מרכזי נתונים ותשתיות אנרגיה • המלצות אנליסטים: פלנטיר, דל, רוקו וויקטוריה'ס סיקרט • ישראליות בוול סטריט: REE ואנלייבקס זינקו

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה, לאחר שחווה תנודתיות רבה, בירידות קלות של 0.3% בכל המדדים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500. 

היה זה סיומו של יום היסטורי בו הוריד הפד את הריבית לראשונה מזה 4 וחצי שנים את הריבית ב-0.5%.  בפתח מסיבת העיתונאים שעקבה את פרסום הריבית התגאה יו"ר הפד ג'רום פאוול ש"הגישה הסבלנית שלנו הוכיחה את יעילותה, האינפלציה כעת מאוד קרובה ליעדנו והצלחנו להשיג ביטחון גבוה בכך שעליות המחירים מתכנסות לעבר היעד. הכלכלה האמריקאית, חזקה בסך הכל".

פאוול הסביר בדבריו כי ההחלטה להוריד את הריבית הגיעה בעקבות ההבנה ששוק התעסוקה ישמור על רמות אבטלה נמוכות, למרות שהוא צופה שהאבטלה תעלה ל-4.4% (4.2% כעת), "שוק התעסוקה אינו מהווה יותר מקור ללחצים אינפלציוניים", הדגיש.

22:36

דומה שבשוק מתקשים לעכל את הורדת הריבית החדה של הפד לפני כשעה. הם הפרסום המדדים זינקו בחדות, אחר כך עברו לירידות ועתה נסחרים בעליות קלות. נאסד"ק ב-0.4%, דאו ג'ונס ללא שינוי ו-S&P 500 ב-0.2%.

בשוק החוב נרשמת עתה עלייה בתשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים של 8 נקודות בסיס ל-3.65%, תשואת האיגרת לשנתיים לעומת זאת נסחרת ללא שינוי ב-3.6%. 

22:09

כשעה לאחר הודעת הריבית הדרמתית בה הוריד הפד לראשונה מאז 2020 את הריבית בחצי אחוז, המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות קטנות של כ-0.1%. וזאת לאחר שעם פרסום הריבית המדדים עלו בחדות לאחר שהמשקיעים הסיקו שהנחיתה תהיה "רכה" ולא "קשה" כפי שחששו. 

בפתח מסיבת העיתונאים שעקבה את פרסום הריבית התגאה יו"ר הפד ג'רום פאוול ש"הגישה הסבלנית שלנו הוכיחה את יעילותה, האינפלציה כעת מאוד קרובה ליעדנו והצלחנו להשיג ביטחון גבוה בכך שעליות המחירים מתכנסות לעבר היעד. הכלכלה האמריקאית, חזקה בסך הכל".

פאוול הסביר בדבריו כי ההחלטה להוריד את הריבית הגיעה בעקבות ההבנה ששוק התעסוקה ישמור על רמות אבטלה נמוכות, למרות שהוא צופה שהאבטלה תעלה ל-4.4% (4.2% כעת), "שוק התעסוקה אינו מהווה יותר מקור ללחצים אינפלציוניים", הדגיש.

פאוול סייג כי בכל הנוגע להמשך הבנק הפדרלי יפעל בהתאם לנתונים, הוא הדגיש כי הפחתות מהירות מדי יכולות לפגוע בהתקדמות בהתמתנות האינפלציה, ולכן כל שינוי נוסף יתבצע בזהירות.

21:23

נכון לכתיבת שורות אלה המדדים בוול סטריט, מגיבים בעליות, נאסד"ק ב-1%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.6%. בתחזיות הפד לא נראה שינוי מהותי לרעה בכלכלה. צמיחת התמ"ג עודכנה קלות כלפי מטה לשנה הנוכחית ושיעור האבטלה עודכן כלפי מעלה, אך בטווח הרחוק נראה שאין סימני חולשה מהותיים, דבר שהמשקיעים חששו ממנו עם הורדת ריבית משמעותית. יש לציין שבהודעת הריבית של הפד, צוין שהתחזית הכלכלית אינה בטוחה, והפד לוקח בחשבון סיכונים לאינפלציה ולרמת התעסוקה. חברי הפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה. 

חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO אומר לאחר הפחתת הריבית של הפד כי "בהורדה בחצי אחוז הפד מאותת כי הוא מעריך שהמשק האמריקאי ניצח במלחמה על האינפלציה". כעת, מדגיש הרצוג המטרה המרכזית של הכלכלה האמריקאית הינה לעודד צמיחה, "בעיקר על רקע נתוני שוק התעסוקה המראים על עליה בשיעור הלא מועסקים.
הורדת הריבית בטווח המירבי שהיה צפוי תביא לעידוד השקעות ותעסוקה בכלכלה האמריקאית ונועדה לייצר תנאים לצמיחת המשק, במצב שבו כבר אין חשש משמעותי מהתפרצות האינפלציה". 

21:08

דקות ספורות לאחר שהפדרל ריזרב הוריד את הריבית בחצי אחוז, המשקיעים מגיבים בחיוב והמדדים מזנקים. S&P 500 ב-0.6% לשיא כל הזמנים, נאסד"ק ודאו ג'ונס ב-0.7%. 

תחזית ה"דוט פלוט", המראה על הסתברויות חברי הוועדה השונים לגובה הריבית. מראה כי חברי הפד צופים עוד שתי הורדות ריבית בגובה של רבע אחוז כל אחת עד לסוף השנה. נראה כי הבנק הפדרלי התיישר עם ציפיות השווקים והעלה משמעותית את צפי ההורדות בשנת 2024. 

ההורדה הזאת מגיעה לאחר שנתיים וחצי, במרץ 2022 החל גל בן 11 העלאות הריבית שהיה החד והמהיר ביותר בהיסטוריה - מרמה של 0% עד 5.25%-5.5% שנקבע ביולי 2023, הרמה הכי גבוהה בארה"ב מזה 23 שנה. 

20:30

כחצי שעה לפני פרסום הריבית, המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות והמדדים המובילים נסחרים בתנועות קלות סביב מדד הבסיס. 

בלקרוק  ומיקרוסופט  חוברות בשיתוף-פעולה ומקימות קרן בשווי של 30 מיליארד דולר שתקים מרכזי נתונים ותשתיות אנרגיה שיתמכו בשוק הבינה מלאכותית. יחד עם חברת ההשקעות MGX של איחוד האמירויות הערביות, החברות יחפשו הון פרטי של 30 מיליארד דולר ובעזרתו למנף את הכסף להשקעות פוטנציאליות של עד 100 מיליארד דולר. ההשקעות בתשתיות יהיו ברובן בארה"ב, כאשר חלק מהכספים ייפרסו במדינות השותפות בארה"ב.

19:55

בעוד המשקיעים ממתינים בקוצר רוח לפרסום הריבית בעוד כשעה, המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות. נאסד"ק עולה ב-0.2% דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.1%. 

הפדרל ריזרב צפוי להוריד בתשע בערב את הריבית לאחר שזו נשמרה בשיא של שני עשורים במשך 14 חודשים. השאלה הגדולה יותר היא לא אם הריבית תרד, אלא בכמה, בחצי אחוז או ברבע אחוז. השווקים יצפו גם כדי לראות אילו אותות שולחים חברי הפד לגבי הורדות ריבית נוספות.

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דימון לא מתרגש מההחלטה היום, הוא אמר ששיעור הורדת הריבית "לא יהיה מרעיד אדמה. הם צריכים לעשות את זה", אמר דימון בכנס שלשום. אבל "זה דבר שולי כאשר הפד מעלה או מוריד את הריבית, כי אחרי הכל, יש כלכלה ריאלית".

דימון אמר שהוא לא "חושב שזה חשוב כמו שאנשים אחרים חושבים", תוך ציון אי ודאות כלכלית מתמשכת ולחצים אינפלציוניים. הוא מזהיר כבר יותר משנה שהאינפלציה עלולה להיות דביקה יותר ממה שהמשקיעים מצפים, וכתב במכתבו השנתי לבעלי המניות באפריל שהחברה שלו לריביות לריביות שנעות בין 2% ל-8% או יותר. ביום שלישי בוועידה השנתית של מרכז ג'ורג'טאון פסרוס לשווקים פיננסיים הוא אמר שוב שסוגיות גאו-פוליטיות - כולל מלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון, כמו גם מערכת היחסים של ארה"ב עם סין - הם הדאגה העיקרית שלו. "אנשים מתמקדים יותר מדי ב'האם תהיה לנו נחיתה רכה, נחיתה קשה?'", אמר דימון. "בכנות, רובנו עברנו את כל הדברים האלה, זה לא משנה כל כך הרבה".

ויקטוריה'ס סיקרט יצרנית ההלבשה מזנקת במסחר אחר שברקליס שדרגה את המניות ל"משקל שווה" מ"משקל חסר". בברקליס מציינים את יחס הסיכוי-סיכון וצופים למעלה מ-6% אפסייד למניה.

19:38

 מניית REE  הישראלית מזנקת שוב היום לאחר שעלתה ביומיים האחרונים ב-88% במחזורי מסחר גבוהים. כל זאת בעקבות הדיווח מיום ב' על הסכם משמעותי עם יצרנית חלקי הרכב Motherson לייצור והרכבה של משאיות חשמליות המבוססות על המרכב של REE. במקביל החברה דיווחה על גיוס 45.4 מיליון דולר בהנפקה פרטית שבוצעה בפרמיה על מחיר השוק טרם הדיווח. 

ישראלית נוספות שמזנקת היום היא אנלייבקס תרפיוטיקס 

19:07

שתי המלצות אנליסטים: 

בנק אוף אמריקה מזהה פוטנציאל במניית פלנטיר . לפי הבנק, ההחלטה על כניסתה למדד ה-S&P500 מהעת האחרונה מספק למשקיעים רבים אפשרות לבחון מחדש לעומק את עסקיה.הבנק העלה את מחיר היעד למניה מ-30 ל-50 דולר - גבוה בכ-35% משוויה הנוכחי, בהמלצת "קנייה", תוך שהוא מציין כי הפתרונות שמספקת פלנטיר בתחום ניתוח ביג דאטה רלוונטי למשתמשים פוטנציאליים רבים ותומך בתימחור פעילות החברה.

בסיטי חיוביים לגבי מניית דל . בבנק מסמנים כמה מנועי צמיחה פוטנציאליים בפעילות חברת המחשבים, בהם עלייה צפויה בביקושים למחשבים אישיים ולתשתיות בתחום המיחשוב, כמו גם יוזמות שמקדמת החברה בתחום הבינה המלאכותית. זאת נוסף להצטרפות מניית דל למדד ה-S&P500, מה שמסייע לביצועי מניות. מחיר היעד של סיטי למניית דל עומד על 160 דולר, גבוה בכ-37% משוויה הנוכחי העומד פחות מ-120 דולר, בהמלצת "קנייה". המלצת "קנייה" נוספת קיבלה דל בימים האחרונים מחברת בנקאות ההשקעות Evercore, במחיר יעד של 140 דולר.

18:32

כשעתיים וחצי לפני החלטת הריבית המסקרנת בארה"ב המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות קטנות, המדדים המובילים יורדים כעת כ-0.1%. 

המסחר באירופה ננעל הערב בירידות שערים - דאקס ירד ב-0.1%, בצרפת ירד הקאק ב-0.5% ובבריטניה ירד הפוטסי ב-0.7%. 

17:46

בעוד המגמה בוול סטריט מעורבת, בשוק החוב התשואות עולות ב-5 נקודות בסיס. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים עולה ל-3.68% ותשואת האיגרת לשנתיים שרגישה יותר להורדת הריבית הצפויה עולה ל-3.65%. 

מניית רוקו  מטפסת בעקבות המלצה של ג'יי.פי.מורגן שהעלתה את מחיר היעד של חברת הסטרימינג לטלוויזיה ל-90 דולר מ-80 דולר ואישר מחדש את דירוג ה"משקל עודף" שלה. 

16:58

לאחר הפתיחה החיובית המסחר בוול סטריט עובר עתה למגמה מעורבת. נאסד"ק עולה ב-0.2% דאו ג'ונס יורד ב-0.2% ו-S&P 500 ב-0.1%. 

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי קיבל היום (ד') את הערעור שהגישה ענקית החיפוש אלפאבית (גוגל)  וביטל קנס בגובה 1.5 מיליארד אירו (כ-1.7 מיליארד דולר), שהוטל עליה בשנת 2019. הקנס הוטל על־ידי הנציבות האירופית, בטענה כי גוגל ניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק הפרסום המקוון, כדי למנוע תחרות.

במסגרת ההחלטה, השופטים קבעו כי הרגולטורים האירופיים שגו בחקירתם, ובכך קיבלו את טענות החברה. בין היתר, טענו השופטים בהחלטתם כי האיחוד לא הצליח להוכיח שאותם חוזים של גוגל אכן פגעו בצרכנים, או עזרו לחברה לחזק את מעמדה הדומיננטי בשווקי הפרסום המקוונים ברשת החיפוש. עם זאת, פסק הדין עשוי עדיין להגיע לערעור נוסף, בבית המשפט העליון של האיחוד האירופי.

16:43

מניית אינטואיטיב מזנקת במעל 50% לאחר שהחברה הודיעה על זכייה בחוזה לשירותי ניווט ותקשורת מנאס"א עבור "משימות באזור החלל הקרוב, המשתרע משטח כדור הארץ אל מעבר לירח". השווי הפוטנציאלי המרבי לעסקה שתתחיל ב-1 באוקטובר ותמשך עד 30 בספטמבר 2029 הוא הוא 4.82 מיליארד דולר. 

בפברואר, רכב חלל של אינטואיטיב נחת על הירח במשימה של נאס"א במסגרת תוכנית ארטמיס להשבת נוכחות אנושית על הירח. הייתה זו הפעם הראשונה שרכב חלל שפיתחה חברה מסחרית נחת על הירח. זאת גם הייתה הנחיתה הראשונה של רכב חלל אמריקאי על הירח מאז משימת אפולו 17 ב-1972. רכב החלל של אינטואיטיב, המכונה אודיסאוס, שוגר באמצעות רקטת פלקון-9 של חברת ספייס אקס שבבעלות אילון מאסק. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים במגמה חיובית - נאסד"ק עולה ב-0.2% דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.1%. 

היום לו חיכו המשקיעים במשך שבועות (אם לא חודשים), סוף סוף הגיע. הפדרל ריזרב צפוי להוריד בתשע בערב את הריבית לאחר שזו נשמרה בשיא של שני עשורים במשך 14 חודשים. השאלה הגדולה יותר היא לא אם הריבית תרד, אלא בכמה, בחצי אחוז או ברבע אחוז. השווקים יצפו גם כדי לראות אילו אותות שולחים חברי הפד לגבי הורדות ריבית נוספות, כמו גם תחזיות לא רשמיות לגבי האבטלה, התוצר המקומי הגולמי והאינפלציה.

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דימון אמר ששיעור הורדת הריבית "לא יהיה מרעיד אדמה". "הם צריכים לעשות את זה", אמר דימון בכנס שלשום. אבל "זה דבר שולי כאשר הפד מעלה או מוריד את הריבית, כי מתחת לזה יש כלכלה ריאלית".

15:56

כחצי שעה לפני פתיחת המסחר וחמש שעות לפני החלטת הריבית, החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עלייה של 0.2%  במדדים המובילים. 

14:48

מגמה מעורבת באירופה. מדד נסחר סביב רמות הבסיס, הפוטסי משיל מערכו כ-0.7% והקאק הצרפתי יורד ב-0.4%. 

מאקרו אירופה: האינפלציה בבריטניה עמדה בחודש אוגוסט על 2.2% בקצב שנתי. בגוש האירו, האינפלציה ירדה ל-2.2% בקצב שנתי מ-2.6% בחודש שעבר, בהתאם לצפי.

13:30

המסחר באירופה מתהנל כעת במגמה שלילית. מדד דאקס נחלש ב-0.1%, הפוטסי משיל מערכו כ-0.6% והקאק הצרפתי יורד ב-0.3%.

מניית REE  הישראלית עלתה ביומיים האחרונים ב-88% במחזורי מסחר גבוהים, על רקע הדיווח מיום ב' על הסכם משמעותי עם יצרנית חלקי הרכב Motherson לייצור והרכבה של משאיות חשמליות המבוססות על המרכב של REE. במקביל החברה דיווחה על גיוס 45.4 מיליון דולר בהנפקה פרטית שבוצעה בפרמיה על מחיר השוק לפני הדיווח.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

בשווקים ממתינים להחלטת הריבית של הפד, שתתקיים ב-21:00 (שעון ישראל). הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להפחית את הריבית בארה"ב, לראשונה מאז שנת 2020. בזמן שההסתברות שהפד יפחית את הריבית עומדת על 100%, השאלה שעומדת כרגע על הפרק היא האם הפד יוריד את הריבית ב-0.25% או ב-0.5%.

12:10

כשלושה שבועות לאחר שבנק ההשקעות ג'פריס החל לסקר את מניית סולאראדג'  בהמלצה נייטרלית ("החזק"), ההמלצה יורדת ל"תשואת חסר", במחיר יעד של 17 דולר - נמוך ב-24.5% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק. זאת על רקע התרשמות של האנליסט ג'וליאן דומולין-סמית בכנס תעשיית הקלינטק שנערך בשבוע שעבר. להערכתו, המצב באירופה כולל רמות מלאי גדולות ותחרות מחברות סיניות, והתחרות בארה"ב חריפה, לכן יש יותר דאונסייד למניה. תחזית ההכנסות שלו נמוכה ב-17%-21% מתחזית הקונצנזוס ולהערכתו נושא לחץ המחירים לא מתומחר במניה כיום.

10:44

יום המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס, הפוטסי משיל מערכו כ-0.2% והקאק הצרפתי יורד ב-0.1%.

08:52

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות קלות. הניקיי יורד ב-0.2% ובורסת שנגחאי משילה מערכה כ-0.1%. הבורסה בהונג קונג סגורה לרגל פסטיבל אמצע הסתיו.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

המשקיעים ממתינים לאירוע המרכזי של היום, בו הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להפחית את הריבית בארה"ב, לראשונה מאז שנת 2020. בזמן שההסתברות שהפד יפחית את הריבית עומדת על 100%, השאלה שעומדת כרגע על הפרק היא האם הפד יוריד את הריבית ב-0.25% או ב-0.5%.

בשלושת הימים הקרובים יעסיקו את השווקים החלטות ריבית בשלוש יבשות שונות. אחרי החלטת הפדרל ריזרב (פד) בארה"ב שתתקיים היום בשעה 21:00 שעון ישראל, ינתנו החלטות הבנקים המרכזיים גם בבריטניה וביפן. בהראל העריך עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר, כי "הפד יפחית את הריבית ברבע אחוז בלבד, כשהשווקים עדיין מתמחרים הפחתה גדולה יותר בהסתברות לא קטנה. המשקיעים בכל מקרה יתמקדו בתחזיות המעודכנות".

באשר לבריטניה, קליין צופה כי הריבית שם "תישאר ללא שינוי, לאחר החלטה 'צמודה' להפחיתה בפעם הקודמת". ביום שישי צפוי הבנק של יפן להותיר את הריבית שם על כנה, אחרי שבמהלך הקודם להעלאתה הצליח לזעזע את השווקים הגלובליים. להערכת קליין היא "תעלה עוד פעם עד לסוף השנה".

אמש (ג'), יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

מניות השבבים ננעלו במגמה מעורבת. אנבידיה  ירדה בכ-1%, AMD  השילה מערכה 0.8%, מיקרון  עלתה בכ-2%, וסופר מיקרו קומפיוטר  בכ-2%. אינטל    בלטה לחיוב ועלתה בכ-2.6% בעקבות דיווח שפורסם השבוע באתר בלומברג לפיו חתמה על הסכם עם הפנטגון המאפשר לו לרכוש שבבים בהיקף של עד 3.5 מיליארד דולר. במקביל דווח כי הפיצול בחברה יוצא לדרך. מדובר בהפרדה מבנית בין חטיבת פיתוח השבבים לחטיבת הייצור שתתפצל לחברה נפרדת. בנוסף דווח שאינטל ו-AWS (אמזון) מרחיבות את שיתוף-הפעולה האסטרטגי לייצור שבבים בארה"ב. 

הפיצול באינטל סיפק את המשקיעים, אבל הסינים מחכים מעבר לפינה 

גם סולאראדג'  הישראלית ריכזה עניין אמש לאחר שבג'פריס הוריד את דירוג מניית החברה ל'תשואת חסר' מ-'החזק'. בג'פריס מדגישים כי להערכתם התחרות הגוברת בענף ורמות המלאים הגבוהות של החברה יעיבו על ביצועי המניה של החברה. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות ביציבות הבוקר (ד'). התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 3.64% והתשואה לשנתיים עומדת על 3.6%.

בשוק הסחורות, הנפט נסחר הבוקר בירידות של כ-0.7%, כשחבית נפט אמריקאי נסחרה ב-69.5 דולר, ומחיר הנפט מסוג ברנט טיפס ל-73.2 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי התייחס למגמה של מחירי הנפט בשבוע החולף: "ירידת מחיר הנפט בשבוע החולף תרמה להערכות שקבוצת OPEC+ תתקשה לשמור על הקיצוצים בייצור לאורך זמן. נראה שהשווקים צופים את הרחבת הייצור של הקבוצה בחודשים הקרובים, במטרה להעלות את הפדיון של מדינות אלו ממכירת נפט, דבר שיתרום להרחבת היצע הנפט הגלובלי, ובכך יתרום להפחתת לחצי המחיר. בנוסף לכך, מספר אסדות הנפט הפעילות עלו בשבוע החולף ב-5 ל-488 אסדות פעילות. נציין, כי למרות העלייה במספר האסדות בשבוע החולף, מספרן עדיין נמוך ב-51 אסדות, או 8%, ביחס למספר האסדות הפעילות אשתקד. מספר האסדות הפעילות מהווה אינדיקטור לתפוקת הנפט העתידית. יתכן, כי על רקע העלייה בפעילות, מחיר הנפט ירד בשבוע החולף.

"מנגד, סופת ההוריקן 'פרנסין' משבשת את הייצור במפרץ מקסיקו, שבארה"ב, תוך כדי יצירת כוחות מקזזים לירידה במחיר הנפט בשבוע החולף. כתוצאה מהסופה, ייצור של יותר מ-730 אלף חביות נפט ליום הוקפאו. סופת ההוריקן השפיעה, ככל הנראה, בעיקר על מחיר הנפט מסוג WTI".