בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות חדות בוול סטריט; אנבידיה מזנקת ב-5%, טסלה ב-7%

דאו ג'ונס ו-S&P 500 בשיא כל הזמנים • אינטל הודיעה שלא תמכור את מניותיה במובילאיי שמזנקת ב-16% • מטבעות ומניות הקריפטו מזנקות • בניגוד לציפיות, מניות הבנקים עולות • יממה לפני שטראמפ יכול למכור את מניותיו בטראמפ מדיה, המניה בשפל • ישראליות בוול סטריט: קמטק, נובה,מאנדיי וצים מזנקות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo
וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

21:48

בוול סטריט נמשכות העליות החדות - נאסד"ק מזנק ב-2.8%, דאו ג’ונס ב-1.4% ונסחר בשיא  של 42,000 נקודות ו-S&P 500 עולה ב-1.7% ונסחר לראשונה במעל 5,700 נקודות. 

21:30

בעוד העליות בוול סטריט נמשכות גם המניות הישראליות נהנות מיום ירוק במיוחד. במיוחד עולה מובילאיי  לאחר שאינטל הודיעה שלא תמכור את ההחזקות שלה בחברה. בנוסף מזנקות גם קמטק , נובה , מאנדיי  וצים 

 כאמור אינטל  הבהירה היום שאין בכוונתה למכור מניות במובילאיי. בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים לקראת ישיבת דירקטוריון מכריעה בעניין הקיצוצים באינטל, על כך שבכוונתה של ענקית השבבים לממש מניות בחברות הבנות בהן היא מחזיקה, מובילאיי ואלטרה.

מאז תחילת השנה איבדה מובילאיי 72% משוויה, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 9.4 מיליון דולר, לאחר שהונפקה לפני כשנתיים בכ-17 מיליארד דולר. אינטל מחזיקה כיום 88% ממניות מובילאיי, ומכירת מניות בחברה, או אפילו את השליטה בה, נשקלה כאמצעי להזרמה מהירה של מזומנים כדי להקטין את תהליך הקיצוצים עד כמה שאפשר ולהשקיע מיליארדי דולרים בהקמה של מפעלים.

20:37

סקטור נוסף שנהנה היום מעליות שערים חדות הוא מניות הרכב ובראשן טסלה . וזה לא מפתיע כי ריביות נמוכות יותר הופכות את רכישת המכוניות שלרוב נעשות בעסקאות מימוון למשתלמת יותר ומגבירה את הביקוש. מניות נוספות שעולות היום הן ניאו  ואקספנג  הסיניות, טויוטה מוטור  ופרארי 

בבנק הבריטי ברקליס העלו באחרונה את המלצתם על מניית פרארי מ"משקל שוק" ל"משקל יתר", תוך שהעלו את מחיר היעד למניה ל-450 יורו, אפסייד של כ-10% על שוויה כיום, וזאת לנוכח אופטימיות לגבי צמיחת עסקיה של יצרנית המכוניות האיטלקית. בברקליס ציינו בין היתר, כי הביצועים החזקים שהציגה פרארי בסיכום המחצית הראשונה של השנה והדגישו בטחונם לגבי יכולת החברה להציג תוצאות שיעלו על ציפיות השוק גם בשנה הבאה וב-2026.

19:37

המגמה החיובית בוול סטריט מתגברת כעת:  נאסד"ק מזנק ב-2.8%, דאו ג’ונס ב-1.3% ו-S&P 500 ב-1.8%. שני האחרונים מזנקים לשיא כל הזמנים. 

בניגוד לציפיות, גם מניות הבנקים מזנקות היום בעקבות הורדת הריבית. גולדמן סאקס , קפיטל וואן פייננשל  וסיטיגרופ  עולות ביותר מ-3%, עליות קטנות יותר נרשמות לוולס פארגו , בנק אוף אמריקה  ומורגן סטנלי 

מדד KBW Nasdaq Bank העוקב אחרי מניות הבנקים עולה כ-2%. מה שהבנקים והמשקיעים שלהם מקווים לו הוא חזרה על 1995, כאשר נחיתה רכה לכלכלת ארה"ב ותחילתו של מחזור הורדת ריבית עוררו את אחת התקופות הרב-שנתיות הטובות ביותר לבנקים בתולדות ארה"ב. 

אחת הסיבות לאופטימיות במניות הבנקים היא הירידה בסיכון. הבנקים הפרישו מיליארדים כנגד חובות של לווים, במיוחד בתיקי הנדל"ן המסחרי (CRE) שבהם היעדר ביקוש לשטחי משרדים הוביל ללחץ עצום. "עבור בנקים, במיוחד אלו המחזיקים במשכנתאות והלוואות רכב, זוהי בשורה טוב לעת עתה", אמר צ'רלי וייז, סגן נשיא בכיר ב-TransUnion.

מצד שני, העליות של הבנקים היום ובעתיד אינן מובנות לגמרי. כי אחרי הכל הרווחים שלהם הם ההפרש בין הריבית שהם לוקחים על הלוואות לבין הריבית שהם נותנים על פקדונות. במודי'ס אמרו השבוע כי הורדת הריבית תהיה בתחילה בשורה רעה עבור רוב הבנקים עקב הידוק צפוי של הרווח הזה. "אנו מצפים לירידה בהכנסות הריבית נטו, שהיא מקור ההכנסה הגדול ביותר של רוב הבנקים", אמרו אנליסטים של מודי'ס. 

בשבוע שעבר הדאיג דניאל פינטו, מנכ"ל גיי.פי.מורגן את המשקיעים כשאמר כי תפיסת הקונצנזוס בקרב האנליסטים לפיה הבנק ירוויח 94 מיליארד דולר ב-2025 הייתה "קצת אופטימית מדי" בין היתר בשל ההשפעה של ירידת הריבית.

18:31

יום ירוק בוול סטריט. נאסד"ק מזנק ב-2.1%, דאו ג’ונס ב-1.2% ו-S&P 500 ב-1.7%. שני האחרונים מזנקים לשיא כל הזמנים. 

תוצאה נוספת של הורדת הריבית החדה היא הזינוק היום של מטבעות הקריפטו. הביטקוין הוסיף מעל 3,000 דולר לערכו, כ-5% ונסחר כעת ב-63,000 דולר, האת'ריום ב-2,430 דולר. בנוסף מזנקות גם מניות הקריפטו ובעיקר פלטפורמת המסחר קוינבייס , מניית הכרייה מרתון דיגיטל  ומיקרוסטרטג'י 

באירופה ננעל הערב המסחר בעליות חדות יחסית - דאקס עלה ב-1.5%, קאק ב-2% ופוטסי ב-0.8%. 

17:43

מאקרו: צידוק נוסף להורדת הריבית החדה בארה"ב - מכירות הבתים בארה"ב ירד החודש ב-2.5% ויותר מהצפי ונפלו לרמה הנמוכה ביותר מזה כשנה. זהו כבר החודש החמישי שמספר הבתים הנמכרים יורד. בבסיס שנתי, מכירות הבתים הקיימים שמהווים את רוב שוק הדירות, ירד ב-4.2%. 

לפי נתוני איגוד מתווכי הנדל"ן בארה"ב, קצב המכירות השנתי היה 3.86 מיליון יחידות. לעומת אוגוסט 2023 מדובר על ירידה של 4.2%. התחזיות צפו קצב שנתי של 3.9 מיליון מכירות. 

17:03

המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל בעליות שערים חדות לאחר הורדת הריבית החדה אתמול בארה"ב. נאסד"ק מזנק ב-2.3%, דאו ג’ונס ב-1.2% ו-S&P 500 ב-1.6%. שני האחרונים מזנקים לשיא כל הזמנים. 

מניית טראמפ מדיה  יורדת שוב היום, וזאת כשנותרה יממה לפני שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ יכול להתחיל למכור את חלקו בחברה (כ-60%). החברה, בעלת פלטפורמת המדיה החברתית Truth Social נסחרת במחיר הכי נמוך מאז שמוזגה לספאק במרץ השנה וחלקו של  שווה כ-1.7 מיליארד דולר. "אין לי שום כוונה למכור", אמר הנשיא לשעבר לכתבים במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר. "אני אוהב את זה. אני משתמש בזה כדרך להתבטא".

16:30

קצת פחות מיממה לאחר הורדת הריבית החדה בארה"ב, המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בעליות חדות - נאסד"ק מזנק ב-2.2%, דאו ג’ונס ב-1.15% ו-S&P 500 ב-1.6%. שני האחרונים מזנקים לשיא כל הזמנים. 

את העליות מובילות "שבע המופלאות" ובעיקר אנבידיה  וטסלה , עלייה נרשמת בכל מניות השבבים, בולטות ביניהן AMD , ברודקום  וקוואלקום 

דומה שזו תגובה מאוחרת לאחר שאתמול הגיב השוק בירידות קטנות להודעת הריבית החדה בעקבות אי ההתחייבות של יו"ר הפד, ג'רום פאוול להורדות חדות נוספות. אתמול, בתום ישיבה בת יומיים החליטו חברי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC) ברוב של 12 ל-1 על הורדת הריבית בארה"ב בשיעור חד של 0.5% לרמה של 5%. זאת, לאחר שבע פעמים ברציפות שבה הבנק המרכזי האמריקאי הותיר את הריבית ללא שינוי. מדובר בהורדת הריבית הראשונה מאז מרץ 2020.ההורדה הזאת מגיעה לאחר שנתיים וחצי, במרץ 2022 החל גל בן 11 העלאות הריבית שהיה החד והמהיר ביותר בהיסטוריה - מרמה של 0% עד 5.25%-5.5% שנקבע ביולי 2023, הרמה הכי גבוהה בארה"ב מזה 23 שנה. 

15:55

החוזים העתידיים בוול סטריט מזנקים כעת על רקע האופטימיות הגוברת לפיה הורדת הריבית החדה של הפדרל ריזרב אתמול מבשרת על "נחיתה רכה" לכלכלת ארה"ב. נאסד"ק מזנק ב-2.2%, דאו ג’ונס ב-1.15% ו-S&P 500 ב-1.6%. שני האחרונים יזנקו עם הפתיחה לשיא כל הזמנים. 

הוכחה נוספות לשוק העבודה היציב קיבלנו היום. מספר אזרחי ארה"ב שהגישו בקשה חדשה לדמי אבטלה ירד ל-219 אלף בשבוע שהסתיים ב-14 בספטמבר, לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי (DoL), פחות מהצפי שהיה 230 אלף ופחות מהשבוע שעבר, 231 אלף.

מניית מובילאיי  מטפסת כעת ביותר מ- 8% במסחר המוקדם בנאסד"ק לאחר שאינטל  הבהירה סופית כי אין בכוונתה למכור מניות בה. בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים לקראת ישיבת דירקטוריון מכריעה בעניין הקיצוצים באינטל, על כך שבכוונתה של ענקית השבבים לממש מניות בחברות הבנות בהן היא מחזיקה, מובילאיי ואלטרה.

הדיווח שפורסם לפני יותר משבוע לפיו אינטל תמכור "נתח משמעותי" ממניותיה במובילאיי הוביל לירידות חזקות במניית חברת מוצרי הרכב הישראלית שהשילה מאז תילת החודש כ -15% משוויה. מאז תחילת השנה איבדה מובילאיי 72% משוויה, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 9.4 מיליון דולר, לאחר שהונפקה לפני כשנתיים בכ- 17 מיליארד דולר.

14:51

העליות באירופה ממשיכות. גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות חדות.

במסחר המוקדם בארה"ב מניות השבבים בולטות לחיוב: אנבידיה  מטפסת במעל ל-3%, ברודקום  מטפסת בכ-4%, AMD  עולה ב-3.6%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח נסחרות במגמה מעורבת. התשואה לשנתיים יורדת קלות ועומדת על 3.57% והתשואה ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 3.71%.

14:00

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5% בהתאם לתחזיות המוקדמות.

הבנק השוויצרי EFG מתייחס להחלטת הריבית בבריטניה: "הבנק המרכזי של אנגליה (BoE) החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5%, זאת בעקבות החלטת הבנק הפדרלי בארצות הברית להוריד את הריבית ב-0.5% במטרה לחזק את שוק העבודה, שהראה סימנים של האטה. הוועדה למדיניות מוניטרית (MPC) של ה-BoE הצביעה ברוב של 8 מול 1 להותיר את הריבית כפי שהיא, בהתאם לציפיות השוק.

"ניתוח של חואקין ת'ול, כלכלן ב-EFG Asset Management, מסביר כי ה-MPC הדגיש את מחויבותו לפעול בגישה הדרגתית להקלת המדיניות המוניטרית, תוך שמירה על ריבית מגבילה מספיק כדי להבטיח שהאינפלציה תחזור ליעד של 2%. אף על פי שמסלול האינפלציה הראה האטה וה-BoE סבור שההשפעה של זעזועים קודמים מתפוגגת, הלחצים נמשכים, במיוחד בתחום מחירי השירותים, שהאיצו באוגוסט ל-5.6% לעומת עלייה שנתית של 5.2% בחודש הקודם.

"האינפלציה הממוצעת השנתית עמדה על 2.2% באוגוסט, מה ששמר על קצב הצמיחה מהחודש הקודם. האינפלציה הכללית ואינפלציית השירותים היו רכות יותר ממה שציפה הבנק המרכזי, דבר שנראה כאות חיובי לחברי הוועדה. בנוגע לצמיחה בשכר, למרות שהתמתנה ל-4.9% לעומת השנה, היא נותרה גבוהה. שיעור האבטלה עומד על 4.1%, מה שמעיד על עוצמת שוק העבודה, אף על פי שחלק מהאינדיקטורים הראו הידרדרות. בהתחשב בכל אלה, אין זה מפתיע שחברי ה-MPC שמרו על גישה זהירה והצביעו בעד השארת הריבית.

"עיניהם של השווקים נשואות כעת לפגישת ה-MPC בנובמבר, אז יהיו לפקידי ה-BoE נתונים חדשים. אם נתוני האינפלציה והשכר בשירותים ימשיכו להאט כצפוי, ניתן לצפות להורדת ריבית נוספת של 0.25% בפגישה הבאה".

13:32

נראה כי המשקיעים מפנימים את החדשות בנוגע להפחתת הריבית של הפד כאשר החוזים העתידיים בארה"ב קופצים בחדות. החוזים על הנאסד"ק עולים בשעה זו בכ-2%.

בהמשך להפחתת הריבית, הדולר נחלש מול מטבעות העולם. 

בלומברד אודייר מתייחסים למגמה: "כתוצאה מהורדות הריבית והצמצום בפערי התשואות בין כלכלות מפותחות, אנו נוקטים כעת גישה ניטרלית כלפי הדולר האמריקאי. במקביל, אנו מעדיפים את הפרנק השוויצרי והין היפני, שנמצאים במסלולים שונים של מדיניות מוניטרית - הבנק השוויצרי סיים כמעט את מחזור הורדות הריבית שלו, וביפן, לעומת זאת, מתבצעות העלאות ריבית. בטווח הקצר, הדולר עשוי להיחלש אם שוק העבודה יראה סימנים להתקררות מהירה, בעוד שהבנקים המרכזיים באירופה ובאנגליה נאבקים באינפלציית שירותים גבוהה .

"בטווח של 12 חודשים, במידה והכלכלה האמריקאית תבצע "נחיתה רכה", קיים סיכוי שהדולר יתחזק אם הריבית הסופית של הפד תרד מתחת 3%. גם הבחירות הקרבות בארה"ב עשויות להשפיע על הדולר - ניצחון של קמלה האריס עשוי להחלישו בעקבות העלאת מס החברות המוצעת, בעוד ניצחון של דונלד טראמפ עשוי להוביל לעלייה בציפיות האינפלציה בשל מכסים רחבים יותר ומדיניות הגירה מחמירה, מה שעשוי לחזק את הדולר".

באופן כללי, הפד ממשיך להפגין ביטחון ביכולת לנהל אינפלציה תוך שמירה על תעסוקה מלאה, בעוד השוק צופה שהריבית ה"נייטרלית" תתייצב סביב 3.5% .

הסנטימנט החיובי מתבטא גם בעליות שערים בבורסות אירופה כאשר בשעה זו הדאקס קופץ בכ-1.5%, הפוטסי מוסיף לערכו 1.3% והקאק הצרפתי קופץ בכ-2%.

12:00

סוכנות הדירוג פיץ' העלתה את דירוג החוב של טבע , מרמה של BB מינוס לרמה של BB, עם אופק חיובי. מדובר עדיין בדירוג ספקולטיבי (ולא דירוג השקעה), וחוב המדורג בדירוג זה נחשב לפחות פגיע בטווח הקצר אך יש בו אי-ודאות. לפי פיץ', העלאת הדירוג משקפת את ההתקדמות של טבע בהפחתת החוב, חזרה לצמיחה ושיפור היעילות התפעולית, והאופק החיובי משקף את הציפיות שטבע תמשיך להפחית חוב, לצמוח ולגוון את בסיס ההכנסות תוך צמצום העלויות הקשורות להליכים המשפטיים. נוסף על כך הם מזכירים שטבע מתכננת למכור את חטיבת חומרי גלם שלה, מה שיגביר את הגמישות הפיננסית שלה. בסוף הרבעון השני החוב של טבע הסתכם ב-18.6 מיליארד דולר.

11:01

יום המסחר באירופה מתנהל לפי שעה במגמה חיובית. הדאקס עולה ב-0.7%, הפוטסי מוסיף לערכו 0.9% והקאק הצרפתי קופץ במעל ל-1%.

09:13

יצרנית ציוד הרדיו היפנית Icom, דיווחה הבוקר כי היא חוקרת את הדיווחים לפיהן מכשירי רדיו דו-כיווניים הנושאים את הלוגו שלה התפוצצו בלבנון, כך דווח ברויטרס, לאחר שפורסמו תמונות של מכשירי הקשר המפוצצים עם התווית "ICOM" ו"תוצרת יפן". 

08:54

הבוקר (ה') באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה ירוקה. הניקיי קופץ בכ-2.7%, בורסת שנגחאי עולה ב-0.6%, ההנג סנג עולה בכ-1.8% והקוספי עלה ב-0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות שערים חדות הבוקר.

אמש (ד'), בשעה 21:00 שעון ישראל, הפד החליט על הורדת הריבית בארה"ב בשיעור חד של 0.5% לרמה של 5% (הרחבה מטה). זאת, לאחר שבע פעמים ברציפות שבה הבנק המרכזי האמריקאי הותיר את הריבית ללא שינוי. מדובר בהורדת הריבית הראשונה מאז מרץ 2020. 

אחת ולתמיד: מהי שיטת ההשקעה המנצחת, מניות או מדדים? 

בהמשך לכך, המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ד') בירידות קלות של 0.3% בכל המדדים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500, לאחר שחווה תנודתיות רבה.

במחלקת מחקר אסטרטגיית הון בבנק יוליוס בר כתב האנליסט מתיו רצ'טר, כי "השפעת הורדת הריבית היא לרוב סיכון-על בשוקי המניות. מחזורי הורדת הריבית בארה"ב מאז 1980 מראים כי מדד S&P 500 הניב ביצועים ממוצעים של 14.2% בתוך 12 חודשים מהורדת הריבית הראשונה, אך זאת תוך תנודתיות גבוהה ומתמשכת בשווקים". הכלכלנים צופים המשך הורדות ריבית בארה"ב בנובמבר ובדצמבר, עד רמה של 4.75% בסוף 2024.

"במקרה הנוכחי נוספים אי-בהירות לגבי תוצאת הבחירות בארה"ב, חשש מהאטה כלכלית וגורמים עונתיים שיחד מעלים את רמת התנודתיות. למרות זאת" מדגיש רצ'טר, "המומחים צופים כי זהו חלק מתיקון זמני במגמה השורית הנוכחית בשוק, ולכן מומלץ למשקיעים להחזיק במניות צמיחה אמריקאיות מובילות".

בלקרוק  ומיקרוסופט  ריכזו עניין אמש לאחר שדווח כי הן חוברות בשיתוף-פעולה ומקימות קרן בשווי של 30 מיליארד דולר שתקים מרכזי נתונים ותשתיות אנרגיה שיתמכו בשוק הבינה מלאכותית. יחד עם חברת ההשקעות MGX של איחוד האמירויות הערביות, החברות יחפשו הון פרטי של 30 מיליארד דולר ובעזרתו למנף את הכסף להשקעות פוטנציאליות של עד 100 מיליארד דולר. ההשקעות בתשתיות יהיו ברובן בארה"ב, כאשר חלק מהכספים ייפרסו במדינות השותפות בארה"ב.

גם פלנטיר  ריכזה עניין לאחר שדווח כי בנק אוף אמריקה מזהה פוטנציאל במניה. לפי הבנק, ההחלטה על כניסתה למדד ה-S&P 500 מהעת האחרונה מספקת למשקיעים רבים אפשרות לבחון מחדש לעומק את עסקיה.הבנק העלה את מחיר היעד למניה מ-30 ל-50 דולר - גבוה בכ-35% משוויה הנוכחי, בהמלצת "קנייה", תוך שהוא מציין כי הפתרונות שמספקת פלנטיר בתחום ניתוח ביג דאטה רלוונטי למשתמשים פוטנציאליים רבים ותומך בתימחור פעילות החברה.

בסיטי חיוביים לגבי מניית דל . בבנק מסמנים כמה מנועי צמיחה פוטנציאליים בפעילות חברת המחשבים, בהם עלייה צפויה בביקושים למחשבים אישיים ולתשתיות בתחום המיחשוב, כמו גם יוזמות שמקדמת החברה בתחום הבינה המלאכותית. זאת נוסף להצטרפות מניית דל למדד ה-S&P 500, מה שמסייע לביצועי מניות. מחיר היעד של סיטי למניית דל עומד על 160 דולר, גבוה בכ-37% משוויה הנוכחי העומד פחות מ-120 דולר, בהמלצת "קנייה". המלצת "קנייה" נוספת קיבלה דל בימים האחרונים מחברת בנקאות ההשקעות Evercore, במחיר יעד של 140 דולר.

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי קיבל אמש (ה') את הערעור שהגישה ענקית החיפוש אלפאבית  וביטל קנס בגובה 1.5 מיליארד אירו (כ-1.7 מיליארד דולר), שהוטל עליה בשנת 2019. הקנס הוטל על־ידי הנציבות האירופית, בטענה כי גוגל ניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק הפרסום המקוון, כדי למנוע תחרות.

במסגרת ההחלטה, השופטים קבעו כי הרגולטורים האירופיים שגו בחקירתם, ובכך קיבלו את טענות החברה. בין היתר, טענו השופטים בהחלטתם כי האיחוד לא הצליח להוכיח שאותם חוזים של גוגל אכן פגעו בצרכנים, או עזרו לחברה לחזק את מעמדה הדומיננטי בשווקי הפרסום המקוונים ברשת החיפוש. עם זאת, פסק הדין עשוי עדיין להגיע לערעור נוסף, בבית המשפט העליון של האיחוד האירופי.

בשוק האג"ח האמריקאי, בארה"ב תשואות האג"ח רשמו עלייה, כשהתשואה באיגרת הממשלתית ל-10 שנים טיפסה ל-3.6%, ובאיגרת לשנתיים עלתה לשער של 3.6%.

בשוק הסחורות, הנפט הגולמי נחלש ל-68 דולר לחבית, מחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד ל-72 דולר לחבית.

בגזרת המאקרו, כאמור, הפד הוריד את הריבית בארה"ב בשיעור חד של 0.5% לרמה של 5%. לראשונה מזה 4 וחצי שנים את הריבית ב-0.5%. בפתח מסיבת העיתונאים שעקבה את פרסום הריבית התגאה יו"ר הפד ג'רום פאוול ש"הגישה הסבלנית שלנו הוכיחה את יעילותה, האינפלציה כעת מאוד קרובה ליעדנו והצלחנו להשיג ביטחון גבוה בכך שעליות המחירים מתכנסות לעבר היעד. הכלכלה האמריקאית, חזקה בסך הכל".

פאוול הסביר בדבריו כי ההחלטה להוריד את הריבית הגיעה בעקבות ההבנה ששוק התעסוקה ישמור על רמות אבטלה נמוכות, למרות שהוא צופה שהאבטלה תעלה ל-4.4% (4.2% כעת), "שוק התעסוקה אינו מהווה יותר מקור ללחצים אינפלציוניים", הדגיש.

חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO אמר לאחר הפחתת הריבית של הפד כי "בהורדה בחצי אחוז הפד מאותת כי הוא מעריך שהמשק האמריקאי ניצח במלחמה על האינפלציה". כעת, מדגיש הרצוג המטרה המרכזית של הכלכלה האמריקאית הינה לעודד צמיחה, "בעיקר על רקע נתוני שוק התעסוקה המראים על עליה בשיעור הלא מועסקים.
הורדת הריבית בטווח המירבי שהיה צפוי תביא לעידוד השקעות ותעסוקה בכלכלה האמריקאית ונועדה לייצר תנאים לצמיחת המשק, במצב שבו כבר אין חשש משמעותי מהתפרצות האינפלציה". 

בהמשך היום צפויה להתקיים החלטת הריבית בבריטניה. על פי התחזיות המוקדמות, הבנק המרכזי צפוי להותיר את הריבית על כנה ברמה של 5%.

בבנק אוף אמריקה ביצעו סקר בקרב מנהלי קרנות השקעות גלובליים, ממנו עולה כי הסנטימנט העולמי משתפר. "כ-80% מהמשיבים לסקר מאמינים שתרחיש ה'נחיתה הרכה' בכלכלה יתממש", כתבו בבנק. השיפור בסנטימנט מתרחש לראשונה מאז חודש יוני. הוא מלמד כי הסבירות בקרב משקיעים לתרחיש מיתון הולכת ופוחתת, כאשר כשני שלישים מהנשאלים סבורים שמיתון עולמי "אינו סביר".

בבנק יוליוס בר מזהים כי "ההאטה הכלכלית בסין נמשכת" ובהתאם עודכנה מטה את תחזית הצמיחה ל-2024. "הפעילות הכלכלית בסין הצטמצמה במהלך חודש אוגוסט, כשנתונים כמו מכירות קמעונאיות, ייצור תעשייתי והשקעות בנכסים קבועים היו מתחת לתחזיות. מגזר הנדל"ן המשיך להתכווץ, והסימנים לחידוש הצמיחה המקומית לא נראים באופק. לאור זאת, תחזית הצמיחה של סין לשנה זו הופחתה מ-4.7% ל-4.5%, מה שגרר הורדת התחזית לשנת 2025 מצמיחה של 4.2% לשיעור של 4.0%.