ישראל קנדה תרכוש את רשת מלונות בראון בכ-100 מיליון שקל

חברת הנדל"ן חתמה על מזכר הבנות לרכישת פעילות ובתי המלון של רשת בראון • בנוסף מנוהל מו"מ למיזוג פעילות זו לשלד בורסאי של רוזן וטוכמאייר שיהפוך לחברה-בת בתחום המלונאות • ראובן אלקס, שותף ומנכ"ל ישראל קנדה מלונות: "האסטרטגיה העתידית שלנו היא להתרחב מעבר לים"

Theodor by Brown Hotels / צילום: אסף פינצ'וק
Theodor by Brown Hotels / צילום: אסף פינצ'וק

חברת הנדל"ן ישראל קנדה  יוצאת במהלך מורכב שתכליתו הכנסת פעילות המלונאות שלה לשלד בורסאי, ובמקביל ניהול מגעים להכנסת רשת מלונות בראון לתוכו. ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר ובניהולו של הראשון, הודיעה על חתימת שני מזכרי הבנות לרכישת פעילות מלונות בראון בישראל וביוון. במקביל נפתח משא-ומתן למיזוג ישראל קנדה מלונאות לשלד הבורסאי די.אן.איי שבשליטת רוזן וטוכמאייר.

הצרות של רשת מלונות בראון, הרוכשים הפוטנציאליים והעיכובים בהחזר הלוואות
ניתוח | ישראל בדרך לפער היסטורי מול ארה"ב. מה זה יעשה לשקל?

חברת-הבת של ישראל קנדה (68%), ישראל קנדה מלונאות, חתמה על מזכר הבנות לרכישת מותג המלונאות "בראון" ששייך לניר ויצמן, ליאון אביגד, ניתן פרי וחברת הביטוח הכשרה.

מדובר בשני מזכרי הבנות - לפי הראשון ישראל קנדה תרכוש מידי מלונות בראון ללא תמורה פעילות מלונאית ביוון. היא תיכנס להסכמי השכירות הקיימים ב-8 בתי מלון ביוון שבהם 1,076 חדרים. בדרך דומה תיכנס ישראל קנדה גם להסכמי שכירות של מלונות בתל אביב ובירושלים.

בנוסף נחתם מזכר הבנות לרכישת פעילות רשת מלונות בראון בארץ, כאשר לפיו ישראל קנדה תרכוש 10 בתי מלון בתל אביב ובירושלים שכוללים 779 חדרים, במצבם הנוכחי (as is), כלומר כולל הריהוט, ההשקעות והשיפורים שנעשו בהם. עוד יירכשו מותגי רשת המלונות ("בראון" ומותג "לייטהאוס"), הפעילות המקוונת, נכסים דיגיטליים ומועדון הלקוחות.

בתמורה תשלם ישראל קנדה 100 מיליון שקל, מתוכם 27 מיליון שקל במזומן והיתרה בדרך של נטילה או הסבת חובות בראון על שמה. 

התרחבות מעבר לים

ראובן אלקס שותף ומנכ"ל רשת ישראל קנדה מלונות, מסר הבוקר (ה') לאחר החתימה על המזכרים, שכאמור עדיין אינם הסכמים מחייבים, כי "האסטרטגיה העתידית של החברה היא להתרחב מעבר לים, ואין ספק כי העסקה הלכה למעשה תוכל לבסס את פלטפורמת הניהול בחו"ל". 

ראובן אלקס, מנכ''ל זרוע המלונאות של ישראל קנדה / צילום: איל יצהר
 ראובן אלקס, מנכ''ל זרוע המלונאות של ישראל קנדה / צילום: איל יצהר

עסקת בראון נרקמת במקביל כחלק ממהלך רחב יותר שמקדמת ישראל קנדה. בשליטת רוזן וטוכמאייר יש כאמור שלד בורסאי בשם די.אן.איי , שמנייתו מזנקת כעת ב-28% לשווי שוק של 104 מיליון שקל. השלד הזה יהווה פלטפורמה לכל פעילות המלונאות שבישראל קנדה מלונאות. מתנהל משא-ומתן בין הצדדים לביצוע עסקת החלפת מניות בין די.אן.איי ובין ישראל קנדה מלונאות. ככל שיושלם המהלך, די.אן.איי תהפוך לחברה-בת של ישראל קנדה ותפעל בתחומי המלונאות והתיירות.

מה כוללת פעילות המלונאות של רוזן וטוכמאייר ערב העסקה עם בראון? לחברה יש 15 מלונות, בישראל (12) וביוון (3). בארץ מפעילה החברה את מותג המלונאות Play עם שלושה מלונות בתל אביב ועוד שלושה מלונות במיתוג דומה ביוון. יש לה מותגי מלונות נוספים ובמיקומים נוספים, לרבות הכנרת, הגליל וירושלים.

מישראל קנדה נמסר כי לאחר השלמת עסקת בראון, רשת המלונות שלה תכלול 3,600 חדרים, וכי הרשת תשמש פלטפורמה להתרחבות אל מעבר לים.