מנכ"ל מקס רון פאינרו מסיים את תפקידו – יעבור לנהל את קבוצת מאיר

לאחר 8 שנים בתפקיד, המנכ"ל הותיק בענף חברות כרטיסי האשראי עוזב את תפקידו • בשנה הבאה ינהל את קבוצת מאיר העוסקת בפעילות ייבוא רכבים • "זה היה מסע מופלא", כתב לעובדי החברה

רון פאינרו / צילום: הדר דולן
רון פאינרו / צילום: הדר דולן

רון פאינרו, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי מקס, שבבעלות כלל ביטוח, מסיים את תפקידו ויעבור בתחילת שנת 2025 לנהל את קבוצת מאיר בבעלות יעקב שחר ומשפחת קז. פאינרו מסיים את תפקידו לאחר 8 שנים, דבר שהופך אותו למנכ"ל הותיק בענף חברות כרטיסי האשראי.

קבוצת מאיר, אותה ינהל פאינרו, עוסקת בפעילות ייבוא של רכבי וולוו, הונדה, יגואר ומותגים נוספים. בנוסף היא מייבאת משאיות בולטת במשק. לקבוצה פעילות תחבורה ציבורית - חברת האוטובוסים קווים, השכרת רכב לרבות מגוון החזקות נדל"ן. הקבוצה היא פרטית ואין מידע ציבורי גלוי על היקפי הפעילות העסקית שלה. אולם לפני שנתיים נפתח צהר לפעילותה, כאשר חברת הפניקס רכשה 14% מקבוצת מאיר בשווי של מעל ל-4 מיליארד שקל.

פאינרו "עבר" במהלך כהונתו כמנכ"ל מקס, שלושה גופים שונים שהחזיקו בבעלות חברת כרטיסי האשראי. הראשון היה בנק לאומי, אז נקראה החברה עוד בשמה הקודם "לאומי קארד". בהמשך מכר הבנק את מקס לידי קרן ההשקעה האמריקנית ורבורג פינקוס. בהמשך נמכרה מקס לידי כלל ביטוח, למרות מאבק ארוך שניהל נגד המהלך בעל המניות הגדול בכלל, אלפרד אקירוב.

הוביל שינוי אסטרטגי

בעת כהונתו הוביל פאינרו, לדברי החברה, "שינוי אסטרטגי בחברה, אשר כלל שינוי תפיסת עולם, שימת דגש על מגע ישיר עם הלקוח ושינוי המודל העסקי של החברה, זאת מבלי לוותר על שמירת תחושת הבית בחברה. בתקופתו החליפה החברה את הבעלות פעמיים ושינתה את שמה למקס".

במכתב לעובדי החברה כתב, בין השאר, פאינרו: ״עבורי זה היה מסע מופלא. לא יכולתי לבקש יותר לתפקיד הראשון שלי כמנכ״ל. אני עוזב בעת הזו, כשאנחנו, כארגון, בנקודה מעולה. צומחים, שוברים שיאים וחזקים. זה בדיוק הזמן שלי להעביר את השרביט למוביל או המובילה הבאים שיידעו לקחת את מקס קדימה״.

יו״ר הדירקטוריון, עו״ד מיה ליקוורניק, הודתה לפאינרו ומסרה כי ״רון השכיל להעביר את הבעלות בחברה פעמיים ולהישאר מנכ״ל מוביל ודומיננטי לכל אורך התקופה שהיתה מרובת אתגרים". מנכ״ל כלל ביטוח, יורם נוה, אשר הוביל את העסקה לרכישת מקס, מסר כי פאינרו "סייע רבות לקליטה חלקה של כלל כבעלים של מקס ואני מודה לו על כך. אני מאחל לרון המשך קריירה מוצלחת ובטוח שדרכינו עוד תצטלבנה בהמשך״.