המניה שזינקה בשישי ב-11% ונסחרת בשיא של שנה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מובילאיי נסחרה בתנודות חדות על רקע ההתפתחויות באינטל • נקסן קפצה בכ-11% ושברה שיא של שנה • ופורמולה מערכות השלימה הנפקת אג"ח בהיקף 150 מיליון שקל

גיא ברנשטיין, עופר דרוקר, אמנון שעשוע / צילומים: יח''צ, ענבל מרמרי, איל יצהר
גיא ברנשטיין, עופר דרוקר, אמנון שעשוע / צילומים: יח''צ, ענבל מרמרי, איל יצהר

ביום שישי המסחר בוול סטריט התנהל במגמה מעורבת וללא תנודות חדות במדדים המובילים, ובמצטבר בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע הם עלו בשיעור של 1.3%-2.1%. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר:

"אין לי פנסיה אחרת": 800 מיליון שקל בסיכון בפרשה הזאת, והמשקיעים חסרי אונים 
הכלכלן האופטימי: לאן הולכים השווקים ואיפה כדאי להשקיע 

מובילאיי עלתה וירדה על רקע ענייני אינטל

מניית מובילאיי  זינקה ביום חמישי ב-15% ונחלשה למחרת ב-7.3%, בשני המקרים במחזורי מסחר גדולים מהרגיל. ביום חמישי המניה קפצה לאחר שבעלת השליטה בחברה, אינטל , הודיעה שאין בכוונתה למכור את השליטה במובילאיי, כחלק ממהלכי הקיצוצים וההתייעלות באינטל עצמה. לאחרונה, מניית מובילאיי נפלה לשפל לאחר שרווחו ההערכות שאינטל צפויה למכור נתח גדול מההחזקה שלה במובילאיי, יצרנית הטכנולוגיה לתחום הרכב. נציין שביום שישי, לקראת סיום המסחר, התפרסם דיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו קוואלקום  מתעניינת ברכישת אינטל; בתגובה מניית אינטל עלתה ב-3.3%, ואילו במובילאיי הירידות התמתנו מעט.

מובילאיי, שהוקמה ומנוהלת על-ידי פרופ' אמנון שעשוע, נרכשה על-ידי אינטל ב-15 מיליארד דולר ב-2017, והונפקה מחדש בוול סטריט ב-2022 בשווי 17 מיליארד דולר. מניית החברה רושמת תשואה שלילית של 41% מאז ההנפקה ושווי השוק הנוכחי של מובילאיי הוא 10 מיליארד דולר.

מניית נקסן בשיא של שנה

מניית נקסן  (לשעבר טרמור) קפצה ביום שישי ב-11.2% והשלימה עלייה של 134% בשנה האחרונה. המניה נסחרת כעת בשיא של שנה, ושווי השוק של החברה הוא 563 מיליון דולר. החברה, המנוהלת על-ידי עופר דרוקר, היא חברת פרסום דיגיטלי שנסחרת במקביל גם בבורסה בלונדון, והצטרפה למסחר בנאסד"ק לפני כשלוש שנים ונסחרה אז בשווי גבוה יותר. ביום שישי פרסמה החברה עדכון בנוגע להתקדמות תוכנית ה-Buy Back שלה, ולפיו רכשה במסחר בלונדון ביום חמישי 100 אלף מניות במחיר ממוצע של כ-285 פני. מחיר הנעילה ביום שישי היה גבוה יותר, 295.5 פני.

לפי נתוני Yahoo Finance, מתוך האנליסטים המסקרים את המניה, 4 מחזיקים בהמלצות חיוביות ושניים נייטרלים, ומחיר היעד הממוצע למניה הוא 9.4 דולר - פרמיה של כ-13% על המחיר הנוכחי.

פורמולה מערכות השלימה הנפקת אג"ח בהיקף 150 מיליון שקל

חברת ההחזקות בתחום הטכנולוגיה פורמולה מערכות , בניהולו של גיא ברנשטיין, הודיעה בשבוע שעבר על השלמת גיוס אג"ח בהיקף כולל של כ-150 מיליון שקל, כמעט כולו במסגרת המכרז למוסדיים. סדרת האג"ח (ד') תיסחר בבורסה בת"א ותישא ריבית בשיעור של 5.68%. החברה שיעבדה לטובת מחזיקי האג"ח מניות בחברות הבנות שלה, מטריקס וסאפיינס (פורמולה מחזיקה גם במניות מג'יק, אך הן אינן משועבדות למחזיקי סדרה זו).

פורמולה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. מניית החברה נפלה ביום שישי ב-6.6%, וגם בת"א המניה נסחרה בירידות בשבוע האחרון, ככל הנראה על רקע גיוס האג"ח. מתחילת השנה היא עלתה ב-9.7%.