מירי רגב | בלעדי

מירי רגב תמריא לבודפשט כדי להיפגש עם שר בלי תיק. כמה זה יעלה הפעם לציבור?

הטיסה, כך מוסבר במסמך של משרד התחבורה, הוזמנה על ידי שר במשרד ראש הממשלה של הונגריה • על רגב נמתחה ביקורת ציבורית נוקבת על כך שלמרות תפקידה כחברת קבינט מדיני בטחוני ושרה בממשלה, היא מרבה בטיסות לחו"ל

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

רגב ממריאה לחו"ל בפעם השנייה החודש ולאחר שביקרה בהודו בתחילת החודש היא צפויה להמריא בתחילת השבוע הבא לבודפשט ל"ביקור עבודה" שאותו חשף העיתונאי אורי משגב בין התאריכים 29 בספטמבר ועד 2 באוקטובר. עם תום הביקור היא תיקח חופשה פרטית ותשוב לארץ ב-6 באוקטובר, שבוע לאחר שהמריאה. כזכור, רגב מכהנת בנוסף על תפקידה כשרת תחבורה, גם כחברת הקבינט הביטחוני מדיני והיא מתכננת לטוס חרף התחממות הגזרה הצפונית בימים אלו. לגלובס נודע כי עלות הטיסה היא כמעט 200 אלף שקל, זאת לאחר ששבה מהודו לשם טסה בתחילת החודש בעלות של כחצי מיליון שקל.

הדיל עם מירי רגב שיכול לשנות דרמטית את התחבורה הציבורית
השרים הופתעו ובנמל לא ידעו דבר: מאחורי כוונת האוצר להפריט את נמל אשדוד

הטיסה, כך מוסבר במסמך של משרד התחבורה, הוזמנה על ידי השר במשרד ראש הממשלה של הונגריה מר גרגלי גולייס (Gergely Gulyas), "אשר הזמין את השרה להתייעצות הדדית... מדובר בדיון המשך שקיים בשנה האחרונה עם מספר גורמים בממשלת ישראל, בשל הלחימה המתמשכת במדינה והצורך לחזק את הקשרים עם הונגריה". בנוסף, רגב הוזמנה על ידי מיקלוס סנטו (Miklós SZÁNTHÓ), מנכ"ל המרכז לזכויות יסוד של הונגריה לקחת חלק ב"אירוע תמיכה בישראל לרגל ציון יום השנה ל-7 באוקטובר", אליו רגב הוזמנה כנואמת מרכזית. הצעת הארגון לממן לרגב את הטיסה נבחנת על ידי היועצת המשפטית של משרד התחבורה, ובינתיים אומדן עלויות הטיסה עומד על 174 אלף שקלים, כשהסכומים ההתחלתיים נוטים להתנפח בהמשך. 

ביקורת ציבורית נוקבת על רגב

בנוסף, רגב תיפגש עם שר התחבורה ההונגרי ועם חברת פרלמנט מסיעתו של ראש הממשלה ויקטור אורבן בפרלמנט האירופי וכן עם הקהילה היהודית. לרגב יצטרפו הדובר דודו סאסי ורעות גטה יועצת השרה. 

על רגב נמתחה ביקורת ציבורית נוקבת על כך שלמרות תפקידה כחברת קבינט מדיני בטחוני ושרה בממשלה, היא מרבה בטיסות לחו"ל מאז שנכנסה לתפקידה, למרות שישראל נמצאת בזמן מלחמה והכרעות כבדות משקל עומדות לפתחו של הקבינט, במיוחד בתקופה זו. לכן לא ברור כיצד השרה מתכננת להעדר במשך זמן רב כל כך מישראל. 

רגב ביקרה מאז שנכנסה לתפקידה במרוקו, בגיאורגיה, במקסיקו, בהודו ובסרי לנקה, בטולוז שבצרפת, בקפריסין ויוון, שוב בהודו וכעת כאמור להונגריה. 

מלשכת השרה רגב נמסר: "שרת התחבורה וחברת הקבינט מירי רגב הוזמנה להונגריה במסגרת תפקידה ואחריותה ונסיעתה נועדה לקדם אינטרסים חשובים עבור מדינת ישראל. סוגיית העלות איננה בשליטתנו והינה נגזרת מהוצאות הביטחון שהשרה וצוותה אינם צד להן. למותר לציין כי הנסיעה אושרה בהתאם לנוהל על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים".