חבל הצלה לאינטל? הקרן שרוצה להשקיע 5 מיליארד דולר בחברה

בבלומברג דווח כי אפולו גלובל מנג'מנט, אחת מחברות ניהול הנכסים האלטרנטיביים הגדולות בעולם, הביעה נכונות להשקיע עד 5 מיליארד דולר באינטל • המהלך עשוי להתפרש כהבעת אמון באסטרטגיית ההתחדשות של יצרנית השבבים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

חברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט הציעה להשקיע מיליארדי דולרים בענקית השבבים אינטל, כך דווח ביום ראשון בלילה (שעון ישראל) בבלומברג.

ישראל החליטה לבדוק כמה היא תלויה באינטל ואז גנזה את הדוח
ניתוח גלובס | אינטל מתפצלת: מה קדם למהלך ההיסטורי, ההשפעה על ישראל והמכשול שבדרך
הפיצול באינטל סיפק את המשקיעים, אבל הסינים מחכים מעבר לפינה

על־פי הדיווח, אפולו הביעה נכונות להשקיע עד 5 מיליארד דולר באינטל, במהלך שעשוי להתפרש כהבעת אמון באסטרטגיית ההתחדשות של יצרנית השבבים. עוד לפי הדיווח, מנהלי אינטל בוחנים כעת את ההצעה, אך טרם התקבלה החלטה סופית. מהלך זה מגיע על רקע דיווחים כי קוואלקום, אחת מן המתחרות של אינטל, בוחנת אפשרות להצעת רכישה של אינטל. אם תתממש, עסקה כזו עשויה להיות אחת מעסקאות המיזוגים והרכישות הגדולות בהיסטוריה.

אפולו גלובל מנג'מנט היא אחת מחברות ניהול הנכסים האלטרנטיביים הגדולות בעולם, שמתמחה בעיקר באשראי פרטי. החברה מנהלת נכסים בשווי של כ-598 מיליארד דולר, זאת נכון לרבעון הראשון של השנה הנוכחית. מרבית נכסיה (84%) מרוכזים במוצרי אשראי, כאשר יותר מ-60% מהם הם אשראי בדירוג השקעה. החברה, שנוסדה ב-1990 על־ידי ליאון בלאק, ג'וש האריס ומארק רואן, משקיעה כספים, בין היתר, עבור קרנות פנסיה, כמו גם משקיעים מוסדיים ופרטיים אחרים.

ברקע, במהלך אסטרטגי משמעותי, אינטל הודיעה לאחרונה על הפרדה מבנית של חטיבת הייצור שלה. מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, מינה הנהלה נפרדת לחטיבה זו, שעדיין תוותר תחת מטריית אינטל. צעד זה הגיע, בין היתר, בעקבות לחץ מתמשך מצד משקיעים לפיצול החברה לשתי ישויות עצמאיות - אחת המתמקדת בפיתוח שבבים והשנייה בייצורם.

ההסבר לרציונל מאחורי דרישה זו נעוץ בחששות של לקוחות פוטנציאליים כמו אנבידיה ו- AMD, ענקיות שמהססות לייצר את מוצריהם בחברה המתחרה בהם ישירות בשוק השבבים. הפיצול המלא, אם יתרחש, עשוי לפתור את ניגוד האינטרסים הזה, כמו גם לפתוח בפני אינטל הזדמנויות עסקיות חדשות בתחום ייצור השבבים עבור חברות צד שלישי.

נציגי אפולו ואינטל סירבו להגיב לדיווח של בלומברג.