דסק"ש רוצה את גב-ים במדד ת"א 90: מוכרת 4.9% מניות תמורת 310 מיליון שקל

פחות מיממה לאחר שהקבוצה הודיעה כי נטלי משען-זכאי תהפוך בעוד מספר חודשים למנכ"לית גב-ים, כבר נעשה מהלך שאמור לסדר לגב-ים כניסה נוחה למדדי הדגל של הבורסה • מניות קבוצת דסק"ש מזנקות

בנין גב ים הרצליה / צילום: איל יצהר
בנין גב ים הרצליה / צילום: איל יצהר

יממה לאחר שהודיעו בקבוצת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) על שינויים משמעותיים בקומת ההנהלה של גב-ים  והחברה המחזיקות בה (נכסים ובנין  ודסק"ש), והיום נודע כי האחרונה קיבלה החלטה פיננסית מעניינת. נכסים ובנין תמכור 10.8 מיליון מניות של גב-ים (4.9% מהון המניות שלה), בתמורה ל-310 מיליון שקל, צעד שיסייע לגב-ים להיכנס למדדי המניות. המניות נמכרו לשני גופים שאינם קשורים לנכסים ובניין, תוך שהיא נעשית לפי מחיר מנית גב ים בשוק (28.7 שקלים). את העסקה ביצעה רוסאריו קפיטל.

הוא בכיר באחד הבנקים הגדולים בעולם, ומשוכנע שישראל היא "הימור בטוח" 
עיצום כספי בסך 200 אלף שקל לפעיל בשוק ההון שביצע עסקאות עצמיות 

ערב העסקה מחזיקה נכסים ובניין ב-82% ממניות גב-ים. כך שלאחר העסקה תרד בשיעור האחזקה לכ-78%. בנוסף שוקלת נכסים ובניין למכור עוד 3% ממניות גב-ים, כאשר המהלכים המדוברים אמורים להגדיל את החזקות הציבור למעבר ל-20% במניות גב-ים, צעד שעשוי לסייע לחברה להיכנס למדד המניות ת"א 90 (המרכיב יחד עם מדד ת"א 35 את מדד ת"א 125).

מניות קבוצת דסק"ש מזנקות

מניית גב-ים מזנקת בבורסה ב-7.2% למחיר המגלם לה שווי שוק של 6.8 מיליארד שקל. גם מניית החברה ה"סבתא", דיסקונט השקעות המחזיקה בשליטה בגב ים בשרשור דרך שליטה בנכסים ובנין, עולה ב-4%. ואילו מניית נכסים ובנין מזנקת ב-8.5% למחיר המגלם לה שווי שוק של 1.7 מיליארד שקל.

העסקה כוללת רכיב של גידור שבו נמכרת אופציה דרך הבנק שתיווך בעסקה. במהלך העסקה מוכרת נכסים ובנין אופציית מכר (PUT) בגין המניות של גב-ים, כאשר התמורה בגין האופציה עומדת על 87 מיליון שקל. הבנק המתווך יתקשר במקביל עם רוכשי מניות גב-ים וימכור להם את האופציה. היא מוענקת לתקופה של שלושה חודשים במחיר מימוש של 38 שקלים למניה (בתוך הכסף). האופציה תוארך אוטומטית עד ל-6 תקופות נוספות של שלושה חודשים כל אחת, ובסה"כ עד שנתיים.

בעת סיום האופציה תבוצע בין הצדדים התחשבנות שבה ישולם לבנק על ידי נכסים ובניין ההפרש שבין מחיר המימוש למחיר הקובע (של מניות גב-ים). יצוין כי האופציה לא תקנה לנכסים ובנין זכות לרכוש או למכור מניות גב ים, היא מקנה זכות התחשבנות כלכלית בלבד.

לא ברור אם יש קשר, אבל ביום ראשון בערב, הודיעה הקבוצה כי אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אחד המנהלים הותיקים והמוערכים במשק יסיים תפקידו לאחר 12 שנים, וימונה לתפקיד סגן יו"ר גב-ים. במקביל יוחלף יעקובוביץ במנכ"לית דסק"ש כיום, נטלי משען-זכאי. המהלך צפוי לצאת בפברואר בשנה הבאה. מנכ"ל דסק"ש הבא הוא ברוך יצחק, המכהן כסמנכ"ל הכספים של דסק"ש ונכסים ובניין.

בשנתיים האחרונות השלימה בהצלחה קבוצת דסק"ש מהלכי מכירת נכסים שאינם בליבת הפעילות הנדל"נית שלה בהיקף של 4 מיליארד שקל, בהם השליטה בחברת סלקום והחזקות בחברת החקלאות מהדרין ועוד. דסק"ש מתנהלת ללא גרעין שליטה, ובעלי המניות המרכזיים בה (שכל אחד מחזיק בכ-30% מהון המניות שלה) הם חברת אלקו של האחים זלקינד וחברת מגה-אור בשליטת צחי נחמיאס.