שותפות לוויתן חתמו עם קבוצת חיפה על הסכם לאספקת גז טבעי

שותפות לוויתן, ניו-מד אנרג'י, רציו אנרגיות, ושברון חתמו עם קבוצת חיפה על הסכם לאספקת גז טבעי בהיקף של כ-150 מיליון דולר • ההסכם מצטרף להסכם לטווח ארוך שנחתם לאחרונה לאספקת גז טבעי מלוויתן לתחנת הכוח אשכול

אסדת קידוח לוויתן / צילום: אלבטרוס
אסדת קידוח לוויתן / צילום: אלבטרוס

שותפות מאגר לוויתן, ניו-מד אנרג'י , רציו אנרגיות  ושברון , דיווחו היום כי התקשרו בהסכם לאספקת גז טבעי עם קבוצת חיפה בהיקף של כ-150 מיליון דולר. היקף ההפקה יעמוד על כ-0.75 BCM, כאשר תקופת ההסכם עומדת על כ-7 שנים.

דסק"ש רוצה את גב-ים במדד ת"א 90: מוכרת 4.9% מניות תמורת 310 מיליון שקל 
הם חשבו שזו השקעה ללא סיכון. עכשיו 2,000 איש לא יודעים איפה הכסף שלהם 

השותפות במאגר לוויתן וקבוצת חיפה הדגישו כי הגז הטבעי שרוכשת קבוצת חיפה מלוויתן נועד לשמש לצרכיה התפעוליים השוטפים וכחומר גלם למפעל לייצור אמוניה המוקם בימים אלו במישור רותם על ידי קבוצת חיפה. עוד דווח כי ההסכם יכנס לתוקף עם השלמת הקמת מפעל האמוניה במהלך שנת 2025. זהו ההסכם השני שחותמת קבוצת חיפה עם מאגר לוויתן, כאשר ההסכם הראשון היה לתקופה בת 5 שנים וכעת הוא הוארך עד לכניסתו לתוקף של ההסכם החדש.

ההסכם עם קבוצת חיפה מצטרף להסכם לטווח ארוך שנחתם לאחרונה לאספקת גז טבעי מלוויתן לתחנת הכוח אשכול, בבעלות דליה אנרגיה, קבוצת יוניון ומשק אנרגיה. במסגרת ההסכם שאורכו כ-7 שנים, יספקו השותפות בלוויתן לאשכול אנרגיות כוח בע״מ, גז טבעי בהיקף שנתי מצטבר של כ-0.5 BCM. הגז הטבעי אשר מסופק מלוויתן משמש את שתי יחידות הייצור במחזור משולב שבאתר אשכול. האספקה החלה בחודש יוני האחרון, עם העברת יחידות הייצור לבעלות הרוכשת.

מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת חיפה מסר כי: ״קבוצת חיפה גאה בהסכם שנחתם עם שותפי לוויתן, המסמל שותפות ארוכת שנים ומהווה עוגן משמעותי בתנופת הפיתוח של הקבוצה בהיקף השקעה של 700 מיליון דולר במפעל במישור רותם, שמקדמת את תפיסת הקיימות של החברה. במרכז ההשקעה מפעל הבלו-מוניה, שישתמש באנרגיה סולארית ובגז טבעי כחומר גלם, ומחזק את עצמאות ישראל בייצור אמוניה, מפחית תלות ביבוא ותורם לביטחון תזונתי. אני מודה ליוסי אבו ולשותפי לוויתן על שיתוף הפעולה שמוביל את המשק הישראלי קדימה".