בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה מעורבת באירופה: המסחר בסין ננעל בעליות על רקע תמריצי הממשל

מדד הדאקס יורד בכ-0.3% • המסחר בסין ננעל בעליות, על רקע חבילת התמריצים של הממשלה במדינה • ארגון ה-OECD שדרג בחדות את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת בריטניה • האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בעליות קלות • מחירי הנפט רושמים ירידות קלות • ירידות קלות במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

14:00

מגמה מעורבת באירופה: מדדי הדאקס והקאק יורדים בכ-0.3%, בעוד מדד הפוטסי מתקדם בכ-0.3%.

ארגון ה-OECD שדרג בחדות את התחזיות שלו לצמיחת הכלכלה בבריטניה. הארגון ציין כי הוא חוזה שהכלכלה הבריטית תצמח בכ-1.1% השנה ובכ-1.2% בשנה הבאה - זאת, לאחר תחזיות צמיחה קודמות של 0.4% ב-2024 ושל 1% ב-2025.

עדכון התחזית מגיע לאחר שבמאי האחרון, הצהיר הארגון שבריטניה בדרך להיות המדינה עם הכלכלה בעלת הביצועים הנמוכים ביותר מבין המדינות המפותחת בשנה הבאה. בעקבות העדכון, מדד הפוטסי עבר לעליות.

12:30

הירידות באירופה נמשכות: מדדי הדאקס והקאק יורדים בכ-0.6%, כאשר מדד הפוטסי נסחר ביציבות.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול הין היפני בכ-0.7% ושוויו עומד על כ-144.2 ין; הדולר מתחזק מול הליש"ט בכ-0.2% ושוויו עומד על כ-1.33 דולר; האירו נסחר מול הדולר ביציבות.

בשוק החוב האמריקאי, האג"ח הממשלתיות לעשר שנים עולות בכ-2 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-3.75%; האג"ח לשנתיים עולות גם הן בכ-2 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-3.53%.

11:10

ירידות קלות באירופה: מדד הדאקס יורד בכ-0.3%, הקאק נסוג בכ-0.4% והפוטסי רושם ירידה קלה של כ-0.1%. את הירידות מוביל סקטור הבנקים.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת: בסין, מדד שנחאי עלה בכ-1.1% וההאנג סנג התקדם בכ-0.5%. מנגד, הניקיי היפני ירד בכ-0.2% והקוספי הדרום קוריאני צנח בכ-1.3%.

8:25

אסיה

באסיה, נרשמות הבוקר עליות, בעיקר בסין, שם מדד ההנג סאנג קופץ בכ-1.6% ומדד שנחאי מטפס בכ-1.6%. את העליות הובילו סקטורי האנרגיה וחומרי הגלם. במקביל, מדד הניקיי עולה בכ-0.2% והקוספי יורד בכ-0.2%.

וול סטריט

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים קלות. נאסד"ק עלה ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.25% וטיפס לשיא חדש בפעם ה-41 השנה. דאו ג'ונס עלה ב-0.2%. 

אחת הבשורות הטובות לשוק הגיעה דווקא בדמותה של חבילת התמריצים שהציגה הממשלה הסינית לכלכלה. בעקבות זאת, לא רק המניות הסיניות שנסחרות בוול סטריט עלו אתמול בחדות, אלא גם מניות השבבים בהובלת אנבידיה, הסחורות כגון נחושת ונפט ומניות יצרניות הסחורות. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים הבוקר על ירידות קטנות של עד 0.2% במדדים המובילים.

שוק החוב האמריקאי

האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות הבוקר ביציבות: תשואת אג"ח לעשר שנים עומדת על כ-3.74%, ותשואת האג"ח לשנתיים נסחרת סביב 3.52%.

שוק הפורקס העולמי

האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.1% ושוויו עומד על כ-1.12 דולר. הליש"ט והין היפני נסחרים מול הדולר ביציבות.

שוק הקריפטו

בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים נרשמות עליות שערים: הביטקוין מטפס בכ-1.8% ומחירו עומד על כ-64,200 דולר, האת'ריום עולה בכ-0.1% ומחירו עומד על כ-2,626 דולר.

שוק הסחורות

מחירי הנפט זינקו אתמול במעל ל-2%, על רקע החששות מהתגברות המתיחות בין ישראל לחיזבאללה, שעשויה להשפיע על אספקת הנפט באזור המזרח התיכון. כמו כן, ישנו חשש מסערה טרופית שתפקוד בהמשך השבוע את מפרץ מקסיקו, ועלולה להשפיע על הייצור והתפוקה בארה"ב.

כעת, מחירי הנפט רושמים ירידות קלות: נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.3% ומחיר חבית עומד על כ-71.3 דולר; נפט מסוג ברנט יורד בכ-0.2% ומחיר חבית עומד על כ-74.3 דולר.

הזהב עולה בכ-0.1% ומחירו עומד על כ-2,660 דולר לאונקיה.

מאקרו

אחר הצהריים, צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש אוגוסט, וכן נתוני מלאי הנפט הגולמי בארה"ב.