הזוכים במכרז באזור התעשייה הר טוב: רמי לוי ומיקי נעימי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית חלופית לתמ"א 38 בראשון לציון • וועדת הפפנים אישרה הצעת חוק שתאפשר ביטול רישום לקבלנים המעורבים בפשיעה מאורגנת • חדשות השבוע בנדל"ן

רמי לוי / צילום: יונתן בלום
רמי לוי / צילום: יונתן בלום

מכרזים

רמי לוי ונעימי בין הזוכים במכרז לכ־70 אלף מ"ר באזור התעשייה הר טוב

מכרז עבור כ־70 אלף מ"ר באזור התעשייה הר טוב מצפון לבית שמש נסגר השבוע בהצלחה, ובין הזוכים בו שני שמות בולטים: רמי לוי נדל"ן, של איש העסקים רמי לוי בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה; וחברת מגדלי נעימי שבבעלות מיקי נעימי, אשר הקימה את פארק נעימי בסמוך לצומת מסובים.

חברת רמי לוי נדל"ן זכתה בשני מגרשים, בשטח כולל של 11,406 מ"ר, תמורת כ­־26.2 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח; מגדלי נעימי זכתה בשלושה מגרשים, בשטח כולל של 13,081 מ"ר, תמורת 31 מיליון שקל בסך־הכול. 

הרוכשים נהנים ממבצעי הקבלנים אבל בעוד שלוש שנים יצטרכו להעמיד סכום עתק. האם כולם יעמדו בכך?
ההעדפות של נוטלי המשכנתאות: למתוח את ההחזר, להעדיף ריבית קבועה
שאלות ותשובות | הקבלן מעכב את מסירת הדירה? זה מה שכדאי לכם לעשות

המכרז הוא, כאמור, עבור כ־­70 אלף מ"ר ב­־21 מגרשים, המיועדים לשימושי תעשייה, מלאכה, שירותים, משרדים, מבני ציבור, מרכז תחבורה. בסך־הכול ישולמו עבור המגרשים כ־190 מיליון שקל, והמכרז היה מבוקש למדי: בסך־הכול, לכל 21 המגרשים, הוגשו 276 הצעות. 

התחדשות עירונית 

ראשון לציון: אושרה תוכנית חלופית לתמ"א 38

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז אישרה להפקדה את התוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המקומית ראשון לציון להתחדשות בניינית בראשון לציון - תוכנית שמחליפה בעיר את תמ"א 38 שתוקפה פג.

לפי הודעת מינהל התכנון, פוטנציאל תוספת יחידות דיור מהתוכנית הוא כ-16,000 יחידות דיור במימוש מלא וכ-4,800 יחידות דיור במימוש 30% מפוטנציאל ההתחדשות שעבורו קיים מלאי מספק של שטחי ציבור. 

חקיקה 

הצעה: לבטל רישום לקבלנים למי שמעורב בפשיעה מאורגנת

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת החלה לדון השבוע בהצעת חוק שתאפשר לרשם הקבלנים לשלול רישיון בפנקס הקבלנים אם למשטרה יש סברה שמדובר בקבלן שפועל מטעם ארגון פשיעה.

עו"ד אפרת פרוקצ'יה, היועצת המשפטית של משרד הבינוי והשיכון, מסרה: "אנחנו נאלצים להתמודד עם כניסה של גורמים עבריינים לתחום הבנייה. הצעת החוק הזאת היא חלק מעולם גדול של קבלנים שמעורבים בארגוני פשע שמגישים הצעות במכרזי מדינה. החוק הזה בא לתת פתרון גם לשוק הפרטי: הכלי היחיד שיגרום ליזמים בשוק הפרטי לא לקחת קבלן עבריין הוא רק אם המדינה לא תיתן לו רישיון". 

בסיום הדיון אמר ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: "אנחנו מבקשים הליך מסודר, שלא ייווצר מצב שלקבלן יישלל הרישיון ללא סיבה מספקת". הוא ביקש ממשרדי הממשלה להגיש לוועדה נוסח מהודק יותר.