חברת הלואו קוסט החייפאית החדשה תתחיל לפעול בשבוע הבא, ולא מחיפה

בעיצומה של ההסלמה הביטחונית, חברת התעופה החדשה אייר חיפה מקבלת את רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה • החברה תתחיל לפעול בשבוע הבא ותסייע להגדיל את היצע הטיסות לאילת • באתר החברה כבר ניתן להזמין כרטיסים, בכמה תוכלו לרכוש כרטיס?

מטוס של אייר חיפה / צילום: ATR
מטוס של אייר חיפה / צילום: ATR

אייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, הודיעה על קבלת רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועל תחילת מכירת הכרטיסים הרשמית באתר החברה. חברת התעופה החיפאית תכננה במקור להפעיל את טיסותיה משדה התעופה בחיפה, אולם מאז החלה ההסלמה האחרונה, נסגר המרחב האווירי מחיפה צפונה, לכן פעילותה תתחיל מנתב״ג במקום.

הרשימה מתארכת: אלה חברות התעופה שביטלו את טיסותיהן להיום
"זה הקו הכי עמוס. לאל על אין סיכוי לעמוד בביקושים, והמחירים מזנקים"
ביטולי הטיסות מטלטלים את ענף התעופה, אבל המכה הגדולה לנוסעים היא האי-ודאות

החל מיום שני הקרוב (30.9.24) ועד ערב יום כיפור, תפעיל אייר חיפה שתי טיסות יומיות מנתב״ג לאילת במחיר 99 שקל לכיוון.

החברה תתחיל להפעיל את טיסותיה משדה התעופה בחיפה, כפי שתכננה במקור רק לאחר יום הכיפורים. הטיסה הראשונה מחיפה לאילת מתוכננת להמריא ביום ראשון, ה-13 באוקטובר, וביום שני, ה-14 באוקטובר, מתוכננת הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין. אולם, הפעלת הטיסות תתקיים בכפוף למצב הביטחוני ויתכנו שינויים.

המחיר ההתחלתי בטיסות הראשונות שתפעל החברה מנמל התעופה בן גוריון לאילת הינו 99 שקל הלוך ושוב. המחיר מחיפה לאילת הינו 139 שקל (לכיוון) ולקפריסין 64 דולר (לכיוון). בכל רכישה של כרטיס טיסה של אייר חיפה ניתן לבטל (כנגד קבלת קרדיט לרכישה עתידית) או לשנות את מועד הטיסה באתר החברה עד 24 שעות לפני ההמראה. כרטיסי הטיסה של החברה כוללים תיק קטן הניתן לאחסון מתחת למושב ואפשרות להוספת מוצרים נוספים בתשלום כגון טרולי, מזוודה והושבה, בהתאם לצרכים השונים של הנוסעים.

הספקות בענף

בטרם החברה התחילה את פעילותה בישראל, בענף הטילו ספק ביכולת החברה להתרומם, אף שמדובר בפוטנציאל להפחתת העומס בנתב"ג, להענקת שירות מהיר עבור הנוסעים, ולתושבי הצפון בפרט. בעבר, חברות תעופה רבות פעלו בשדה התעופה בחיפה, והפסיקו, בין היתר בשל מגבלות בשדה התעופה החיפאי הישן. וביניהן חוסר היכולת להאריך את המסלול הקיים בו ולהכניס מטוסים גדולים, והמחסור בחניה או דרכי הגעה תחבורתיות.

צי המטוסים של אייר חיפה כולל שני מטוסי ATR 72-600 בעלי 72 מושבים, בחודשים הקרובים מטוסים נוספים צפויים להתווסף לצי. בענף הטילו ספק גם במודל ההפעלה, היות וחברות לואו קוסט לא מפעילות מטוסים כאלה. במטוסים של חברות לואו קוסט יש לרוב סדר גודל של 180 מושבים. חברות לואו קוסט אחרות צריכות כמה שיותר נוסעים כדי להיות כדאיות כלכלית. מטוסי הטורבו־פרופ אומנם חסכוניים בדלק, אך כפי שמסבירים בענף, היכולת להכניס כסף מוגבלת כשיש מעט נוסעים.