עד 15.3 מיליון דולר: מה כוללת חבילת התגמולים של מנכ"ל צ'ק פוינט החדש

צ'ק פוינט מבקשת לאשר לנדב צפריר שכר בסיס שנתי של 384 אלף דולר, יעד בונוס שנתי של כ-400 אלף דולר וכן תגמול הוני הכולל מניות חסומות ואופציות במיליוני דולרים • ומה תכלול ההקצאה ההונית למנכ"ל הקודם גיל שויד, שיעבור לתפקיד יו"ר פעיל?

נדב צפריר, מנכ''ל צ'ק פוינט הנכנס / צילום: שלומי יוסף
נדב צפריר, מנכ''ל צ'ק פוינט הנכנס / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל החדש של צ'ק פוינט, נדב צפריר, יקבל חבילת תגמולים בהיקף שעשוי להגיע ל-15.3 מיליון דולר, בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות שתתקיים בסוף אוקטובר.

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט הודיעה לפני כחודשיים על מינויו של צפריר, שותף מייסד בקרן ההשקעות Team8, למנכ"ל במקום המייסד גיל שויד, שיהפוך ליו"ר פעיל. הוא צפוי להיכנס לתפקיד בתחילת חודש דצמבר. 

היכונו, הנטו שלכם עשוי להישחק באלפי שקלים: כל מה שכדאי לדעת על הקפאת מדרגות המס
"אדם שכל-כולו חדשנות": למה השוק כל-כך מתלהב מהמנכ"ל החדש של צ'ק פוינט?

החברה מבקשת לאשר לצפריר שכר בסיס שנתי של 384 אלף דולר (שישולם לו בשקלים, 1.44 מיליון שקל) ויעד בונוס שנתי של כ-400 אלף דולר (1.5 מיליון שקל). צ'ק פוינט גם תקצה לצפריר תגמול הוני, שיורכב משלושה חלקים: חבילת מניות חסומות בסך 4.4 מיליון דולר שיבשילו בארבע מנות, מתוכם 1.4 מיליון דולר אחרי שנה ועוד מיליון דולר בכל שנה לאחר מכן; חבילה של מניות חסומות בסך 4 מיליון דולר שמבוססות על יעדים, ויבשילו בכפוף להשגת היעדים הללו שקשורים לצמיחת ההזמנות מהחברה במשך ארבע שנים; וחבילת אופציות שיבשילו בארבע מנות, ששוויין לפי נוסחת בלק-שולס הוא 6 מיליון דולר. 

בצ'ק פוינט ממליצים כמובן לאשר את חבילת התגמול ומציינים כי "צפריר הוא מנהיג מרכזי באקוסיסטם הגלובלי של אבטחת סייבר כבר למעלה מעשור. הוא אחת הדמויות המוערכות ביותר בקהילת ה-CISO העולמית, והוא הקים וניהל מספר רב של חברות בתעשייה".

חבילת התגמולים גובשה בסיוע חברת ייעוץ חיצונית שהשוותה את התגמולים למנכ"לים של חברות דומות. 

170 אלף אופציות לגיל שויד

בזימון לאסיפה מפרטת החברה לצורך השוואה את חבילות התגמולים שקיבל שויד כמנכ"ל בשנים האחרונות (כפי שכבר דיווחה בעבר). שויד קיבל לבקשתו רק שכר מינימום הנדרש לפי חוק ולא קיבל בונוס, אך חבילות האופציות שלו היו גבוהות יותר, ובסך-הכול בשנים 2021-2023 חבילת התגמול הממוצעת שלו הייתה כ-18.5 מיליון דולר.

במקביל, בעלי המניות יתבקשו לאשר באסיפה גם הקצאה הונית לשויד, שיעבור לתפקיד יו"ר פעיל. בתפקיד זה שויד ישמש בין היתר כיועץ ומנטור למנכ"ל ולהנהלה, יספק הכוונה אסטרטגית לחברה, ייעץ בתחומי פיתוח עסקי והזדמנויות שונות בתעשייה ועוד.

צ'ק פוינט מבקשת לאשר לשויד הקצאת 170 אלף אופציות במחיר מימוש של 100% ממחיר המניה בנאסד"ק ביום ההקצאה. האופציות יבשילו בארבע מנות לאורך ארבע שנים, בתנאי ששויד יישאר בחברה (כיו"ר או דירקטור) בתקופה זו. לפי נוסחת בלק-שולס, שווי האופציות מגיע ל-9.6 מיליון דולר.

צ'ק פוינט  נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 21.5 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 27% במחיר המניה מתחילת השנה.