בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; מיקרון זינקה ב-15%, פאגאיה נפלה ב-24%

מיקרון עקפה את הציפיות והעלתה את התחזיות • משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד סופר מיקרו • ישראליות בוול סטריט: קמטק, מובילאיי וגילת זינקו • פאגאיה מגייסת 125 מיליון דולר באג"ח להמרה • לאחר הדיווח שסעודיה תגדיל את התפוקה, מחירי הנפט ירדו ב-4% ביומיים וגררו למטה את מניות הנפט

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo
וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

בעקבות נתוני מאקרו טובים מהצפוי שהתפרסמו היום, וול סטריט ננעלה הלילה בעליות. S&P 500 עלה ב-0.4% לשיא חדש, ה-42 במספר השנה, נאסד"ק עלה ב-0.6% ודאו  ג'ונס אף הוא ב-0.6%. 

בינתיים, כשנותרו עוד שני ימי מסחר החודש, למרות שמדדי המניות נוטים לירידות בספטמבר, כל שלושת המדדים בדרך הבטוחה לחודש חיובי, נאסד"ק עלה ב-1.1% מתחילת החודש, דאו ג’ונס ב-1.3% ו-S&P 500 ב-1.6%.

בעוד שמחירי הנפט ירדו, מחיר הזהב הגיע לשיא כל הזמנים של 2,685 דולר.

מחר אחר הצהריים יפוסם מדד האינפלציה המועדף על הפד, מדד מחירי ההוצאות לצריכה אישית (PCE), בנוסף יתפרסמו גם נתונים על הכנסות והוצאות אישיות. כלכלנים צופים שמחירי הליבה המדד, ללא מזון ואנרגיה תנודתיים, עלו ב-0.2% באוגוסט מיולי. על בסיס שנתי, הם צופים עלייה של 2.7% עבור מדד הליבה, לעומת 2.6% שנמדד ביולי. 

22:29

מחירי הנפט יורדים היום ב-3% במקביל להתפוגגות הסיכוי לקיצוץ בייצור הנפט של הקרטל OPEC והסיכוי הנמוך שהמשקיעים נותנים להתאוששות הביקושים בסין לאור התמריצים הנ"ל. לפי פרסום בפייננשל טיימס, סעודיה עומדת להגביר את הייצור בדצמבר, ובכך להוציא את העוקץ מהניסיון של  OPEC+ להעלות מחירים. הקרטל בראשות סעודיה ורוסיה תכננו לצמצם את הייצור בדצמבר. 

מחיר הנפט מסוג נסחר כעת  ב-67.5 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ב-70 דולר לחבית. הירידות גוררות גם את מניות הנפט הגדולות, אקסון מובייל , קונוקו-פיליפס  ושל .

21:57

המניות הסיניות שנסחרות בוול סטריט מזנקות גם היום בעקבות חבילת התמריצים של הממשלה כדי לאושש את כלכלת סין, בנוסף פורסם היום בבלומרג על הזרקה של 142 מיליארד דולר לבנקים של סין. מניות עליבאבא גרופ , ג'יי.די.קום  ופי.די.די מזנקות במעל 10%. במסחר הבוקר בסין בה עליית מניה בודדת מוגבלת ל-10% ביום,  רבות הגיעו לגבול הזה. 

21:09

כשעתיים לנעילת המסחר, כעת המסחר מתנהל ביציבות ובעליות שערים קלות, S&P 500 עולה ב-0.2% לשיא חדש, ה-42 במספר השנה בעיקר תודות למיקרון שמזנקת במעל 10% בעקבות הדוחות הטובים אתמול ותודות לנתונים כלכליים טובים שהתפרסמו אחר הצהריים. נאסד"ק עולה ב-0.3% ודאו  ג'ונס ב-0.5%. 

מניית בנק ההשקעות ג'פריס  יורדת במסחר לאחר שפרסמה אתמול לאחר הנעילה את הדוח הרבעוני. החברה הרוויחה 75 סנט למניה והכניסה 1.6 מיליארד דולר, פחות מהצפוי.  

20:37

חברת הטיסות סאות'ווסט איירליינס  מזנקת במעל 10% לאחר שהעלתה את תחזית ההכנסות ואישרה תוכנית רכישה עצמית של מניות בסך של 2.5 מיליארד דולר. החברה אף הכריזה על מספר שינויים במודל העסקי שלה, כל זאת כדי למנוע מהמשקיעה האקטיביסטית, חברת אליוט אינווסטמנטס להתערב בעסקיה וכדי לשכנע את המשקיעים שהיא בדרך הנכונה לצמיחה.

רשת בתי הקפה סטארבקס  עולה היום לאחר שקיבלה המלצה מבית ההשקעות ברנשטיין בעקבות מינוי המנכ"ל החדש.  .

19:41

עליות קלות בוול סטריט: נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו ג'ונס ב-0.2% ו-S&P 500 ב-0.25%.

לפי הוול סטריט ג'ורנל משרד המשפטים האמריקני החל בחקירה נגד יצרנית השרתים סופר מיקרו קמפיוטר . החקירה מגיעה לאחר שלפני כחודש פרסמה חברת הידנברג ריסרצ', חברת מחקר והשקעות דוח על החברה, אחת מחברות שרתי הבינה המלאכותית המובילות. הדו"ח מציב סימני שאלה כבדים על התנהלותה הפיננסית והעסקית של החברה, במיוחד לאור השפעתה על שוק השבבים והבינה המלאכותית.

על פי הדו"ח, סופר מיקרו מואשמת במגוון רחב של עברות, כולל מניפולציות חשבונאיות, קשרים לא מדווחים עם חברות קשורות, ועבירות על תקנות ייצוא לארצות שונות. תחקיר הידנברג שנמשך כשלושה חודשים מציג תמונה מדאיגה של התנהלות בעייתית ותרבות עסקית חשודה.  

18:52

מניית פאגאיה טכנולוג'יס  צוללת במעל 20% לאחר שהודיעה היום על גיוס של 125 מיליון דולר באגח להמרה. הגיוס יעשה למשקיעים מוסדיים. לדברי החברה שמספקת פלטפורמה טכנולוגית שמסייעת לגופים פיננסיים להקצות אשראי, היא תשתמש בכסף להחזרת הלוואות, תשלום עמלות שוטפות והוצאות אחרות. 

ביוני השנה ביצעה החברה סבב פיטורים של מעל 100 עובדים בישראל ובארה"ב. בסוף 2023 החברה העסיקה 712 עובדים, מתוכם 433 בישראל, כך שהפיטורים היו של מעל 14% מעובדיה. מניית החברה ירדה בכ-40% מתחילת השנה והיא  נחסרת בשווי שוק של 670 מיליון דולר. 

זהו הגיוס השני של החברה השנה לאחר שבפברואר השלימה גיוס חוב בהיקף של 280 מיליון דולר

18:30

המסחר באירופה ננעל הערב בעליות שערים - הדאקס הגרמני עלה ב-1.5%, הקאק הצרפתי עלה ב-2% והפוטסי הבריטי עלה ב-0.1%. 

מניית  H&M  צנחה היום ב-8% לאחר שקמעונאית האופנה השנייה בגודלה בעולם רשמה החמצה ברווח התפעולי ואף ירידה בשולי הרווח שלה. קמעונאית ההלבשה השוודית דיווחה כי הרווח התפעולי ברבעון השלישי הפיסקאלי של הקבוצה הסתכם ב-3.51 מיליארד קרונות שוודיות (345.8 מיליון דולר), בהשוואה ל-4.74 מיליארד קרונות שוודיות לפני שנה. אנליסטים חזו רווח תפעולי של 4.93 מיליארד, כך דיווחה רויטרס.

17:57

העליות בוול סטריט מתמתנות כעת: נאסד"ק עולה ב-0.3%, דאו ג'ונס ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.28%.

בין הישראליות שנסחרות בוול סטריט בולטות קמטק  שמזנקת במעל 9%, מובילאיי , גילת , נובה  וסולאראדג' . 

16:59

נתוני המאקרו הטובים והדוח הרבעוני הטוב של יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון  מעודדים את המשקיעים והמדדים עולים - נאסד"ק עולה ב-1%, דאו ג'ונס ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.8% ובדרך לשיא, זו הפעם ה-42 השנה. 

מניית הבנק הגרמני קומרצבנק  מזנקת בוול סטריט לאחר שהעלה את תחזית הרווח השנתית, וזאת בעוד הבנק מתמודד מול הצעת הרכש של הבנק האיטלקי יוניטקרדיט. 

הנושא הזה מעורר סערה בגרמניה. קנצלר גרמניה, לאולף שולץ התבטא בחריפות והדגיש שזו התערבות עסקית נדירה סביב מה שנראה כניסיון השתלטות עוין מצד ענקית הבנקאות האיטלקית על הבנק השני בגודלו במדינה. 

Unicredit הגדיל בחשאי בשבועיים האחרונים את נתח ההחזקות שלו בענק הפיננסי הגרמני, והשקיע מיליארדים באפשרות לקבל 11.5% נוספים על 9% שצבר לפני כן, כך שבסך הכול החזקותיו האפשריות מסתכמות ב־21%. במקביל, הבנק הבהיר את כוונותיו האמיתיות כשביקש מהבנק המרכזי האירופי אישור להגדיל את ההחזקות שלו ל־30%, מה שיקדם אותו בדרך להפוך לבעל השליטה בקומרצבנק. 

16:30

בעוד שהשוק נעצר מעט אתמול לאחר שלושה ימים של עליות ושבירת שיאים, היום נמשך הראלי בעקבות הדוח של יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון  שמזנקת כעת וגוררת גם שאר מניות השבבים, אנבידיה , ASML , AMD  ועוד. 

נאסד"ק עולה ב-1.3%, דאו ג'ונס ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.8% ובדרך לשיא, זו הפעם ה-42 השנה. 

כאמור מיקרון היכתה את ציפיות האנליסטים אתמול ודיווחה על הכנסות של 7.75 מיליארד דולר לעומת צפי של 7.65 מיליארד, ורווח של 1.18 למניה לעומת צפי לרווח של 1.12 דולר למניה.

במבט קדימה, החברה ציינה שהיא מצפה שהרווח הגולמי ימשיך להשתפר ברבעון הפיסקאלי הראשון (הרבעון הבא), בעיקר ברקע תמחור טוב יותר ותמהיל המוצרים שהופך מתקדם יותר. החברה העלתה את צפי ההכנסות, הרווח והרווחיות לרבעון הבא.

בשיחת המשקיעים, מנכ"ל החברה אמר שהביקוש מלקוחות מרכזי הנתונים ממשיך להיות חזק ורמות המלאי של הלקוחות נשמרות ברמה בריאה. ואולי הדבר אותו המשקיעים הכי אהבו לשמוע: "הביקוש גובר על ההיצע". הדבר מאפשר למיקרון להעלות מחירים ולהגדיל צבר הזמנות. מוצרי הזיכרון פס רחב (HBM) אזלו מהמלאי ונמכרו במלואם לשנת הכספים הבאה.

16:13

סייברוואן  שפיתחה טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, הודיעה היום על הסכם הפצה ראשון בארה"ב. בתגובה לדיווח, מניית החברה מזנקת.

החברה, בניהולו של אורי גלבוע, חתמה על הסכם עם חברת המשאיות Motor Supply, שקיבלה זכויות בלעדיות למכור, להתקין ולתמוך במערכות סייברוואן ב-10 מדינות בארה"ב. גלבוע מסר כי בסייברוואן נרגשים משיתוף הפעולה שמרחיב את דריסת הרגל של החברה בשוק האמריקאי. הוא הוסיף שההסכם מבטיח לפחות 37,600 הזמנות בחמש השנים הבאות - משמעותי מאוד לדבריו משום שנכון לסוף אוגוסט היו לחברה 3,750 התקנות ברחבי העולם.

15:55

החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים כעת בעליות נאות ובעיקר נאסד"ק שעולה ב-1.5%, דאו ג'ונס ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.8%. 

את מירב תשומת הלב מושכות כעת מניות השבבים לאחר הדוח הרבעוני המצויין של מיקרון אתמול אחרי הסגירה. מיקרון  עצמה מזנקת ב-17%, אנבידיה  ב-3%, ASML  ב-6%. 

יו"ר הפד ג'רום פאוול, נשיא הפד של ניו יורק ג'ון וויליאמס וקובעי מדיניות אחרים אמורים לנאום היום אחר הצהריים בוועידת משרד האוצר האמריקאי. בעקבות הורדת הריבית  החדה בשבוע שעבר, אמר פאוול כי המהלך הוא חלק מ"כיול מחדש" של המדיניות שנועדה להגן על שוק העבודה תוך הורדת האינפלציה ברת הקיימא חזרה ליעד המוצהר של 2% של הפד. 

מחר אחר הצהריים יפוסם מדד האינפלציה המועדף על הפד, מדד מחירי ההוצאות לצריכה אישית (PCE), בנוסף יתפרסמו גם נתונים על הכנסות והוצאות אישיות.

כלכלנים צופים שמחירי הליבה המדד, ללא מזון ואנרגיה תנודתיים, עלו ב-0.2% באוגוסט מיולי. על בסיס שנתי, הם צופים עלייה של 2.7% עבור מדד הליבה, לעומת 2.6% שנמדד ביולי. 

15:35

מאקרו ארה"ב: לפני כמה דקות פורסמו בארה"ב נתונים שמצביעים על שכלכלת ארה"ב נמצאת במקום טוב. הלשכה לסטטיסטיקה האמריקאית פירסמה את שיעור הצמיחה בתוצר הגולמי המקומי וזה עמד כצפוי על 3% ברבעון השלישי. בנוסף שיעור הגידול בהזמנות מוצרים ברי קיימא זינק ל-9.9% לעומת הצפי לירידה של 2.6%. 

בשוק העבודה, מספר דורשי העבודה השבוע עמד על 218 אלף, בארבעת אלפים פחות מהשבוע שעבר. 

15:26

העליות באירופה ממשיכות. מדד הדאקס עולה ב-1.2%, הפוטסי קופץ ב-0.1% והקאק הצרפתי מזנק בכ-1.5%.

מוקדם יותר, הבנק המרכזי בשוויץ הפחית את הריבית במדינה ב-0.25% לרמה של 1%. ג'יאנלואיג'י מנדוזאטו', כלכלן בכיר בבנק השוויצרי EFG Asset Management מסביר: "הבנק הלאומי של שוויץ (SNB) הפחית את הריבית ב-0.25% היום, צעד שנתפס כמפתיע במקצת לאור הציפיות שהתפלגו בשוק בין הפחתה של 0.25% ל-0.5%. ההחלטה משקפת את המגמה הכללית של הפחתות ריבית מאז מרץ, כאשר ה-SNB מאותת בבירור על כוונתו להמשיך במדיניות זו בעתיד. תחזיות האינפלציה הנמוכות לשנים הקרובות (0.6% ל-2025 ו-0.7% ל-2026) מחזקות את הצפי להפחתות נוספות, עם אפשרות לריבית שפל של 0.5% בתחילת 2025. השווקים הגיבו באופן מתון, עם עלייה קלה של הפרנק השוויצרי מול האירו והדולר, ותנודות מינוריות בבורסה המקומית".

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בעליות בהובלת החוזים על הנאסד"ק שקופצים בכ-1.4%. 

במסחר המוקדם בוול סטריט בולטות לחיוב אנבידיה  שעולה בכ2.4% AMD  שעולה ב-2.6% ומיקרון  שמזנקת בכ-17% לאור התוצאות הכספיות שהציגה ברבעון הפיסקלי הרביעי שלה: החברה דיווחה כי הרווח למניה עמד על 1.18 דולר בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 1.1 דולר למניה. גם בשורת ההכנסות מיקרון הפתיעה את התחזיות שהסתכמו בכ-7.75 מיליארד דולר, גידול של 93% בשורת ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל. התחזיות המוקדמות עמדו על 7.66 מיליארד דולר. 

לצד זאת, על פי יאהו פייננס, מיקרון צופה כי ברבעון הראשון הפיסקלי שלה ההכנסות שלה יעמדו על טווח של 8.5 מיליארד דולר עד 8.9 מיליארד דולר, מעל לציפיות האנליסטים שמצפים להכנסות של 8.3 מיליארד דולר. במיקרון מייחסים את התחזיות החיוביות לסביבת תמחור נוחה יותר, כמו גם לביקוש חזק לשבבי הזיכרון של מיקרון המשמשים במרכזי נתונים על מנת להפעיל בינה מלאכותית. "עם הופעת תחום הבינה המלאכותית, אנו נמצאים בתקופה המרגשת ביותר שראיתי עבור זיכרון ואחסון בקריירה שלי", אמר מנכ"ל החברה סנג'אי מהרוטרה. במקביל הדגיש מהרוטרה כי "החברה נכנסת לשנת הכספים 2025 עם "המיצוב התחרותי הטוב ביותר בהיסטוריה של מיקרון".

13:35

טבע  מרכזת עניין על רקע סיום פרשת משככי הכאבים (אופיואידים), אשר סיבכה את חברת התרופות הישראלית. בית המשפט הכלכלי בתל אביב אישר לאחרונה פשרה בתביעות שהוגשו נגד טבע בישראל סביב הפרשה, שבמסגרתה נקבע, בין היתר, כי חברות הביטוח ישלמו לטבע 40 מיליון דולר. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהושג עד היום בתביעה נגזרת בישראל.

זאת, לאחר שלפני כשנה הגיעה טבע, להסדר פשרה עם 50 מדינות בארה"ב, אשר במסגרתו שילמה כ-4.3 מיליארד דולר ליישוב התביעות שהוגשו נגדה שם ומבלי שהודתה בטענות נגדה.

11:44

יצרנית מדפסות התלת-ממד הישראלית ננו דיימנשן  הודיעה על רכישה נוספת: החברה תשלם כ-102 מיליון דולר עבור חברת Markforged האמריקאית. מניית Markforged זינקה בתגובה ב-74% והתקרבה למחיר העסקה. מדובר בחברה שהגיעה לבורסת ניו יורק במיזוג ל-SPAC לפי שווי גבוה משמעותית מהשווי ברכישה, כ-2.1 מיליארד דולר.

ננו דיימנשן צופה שלאחר העסקה יישארו לה יתרות מזומנים בהיקף כ-475 מיליון דולר. נזכיר שהחברה הודיעה גם על רכישת דסקטופ מטאל מארה"ב ב-183 מיליון דולר. גם במקרה זה מדובר בחברה שמוזגה ל-SPAC ואיבדה את רוב השווי.

10:37

יום המסחר באירופה נפתח במגמה חיובית. הדאקס קופץ בכ-1%, הפוטסי מטפס ב-0.4%, והקאק עולה ב-1.3%.

מאקרו אירופה: הבנק המרכזי בשווייץ הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 1% בהתאם לצפי המוקדם.

08:47

הבוקר (ה') באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות שערים חדות. הניקיי קופץ ב-2.5%, בורסת שנגחאי עולה ב-2% ההנג סנג מזנק ב-3%, והקוספי עולה בכ-2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית הבוקר.

אמש (ד') בוול סטריט, מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס ננעלו בנסיגה קטנה של 0.6% ו-0.2% בהתאמה, נאסד"ק ננעל ללא שינוי.

4 גרפים והתעלומה: האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל  

בכנס ה-Connect השנתי של מטא , ה-11 במספר, שנערך הערב בסן פרנסיסקו, הציג מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, מספר פיתוחים חדשים בתחומי הבינה המלאכותית והמציאות הרבודה.

במרכז ההכרזות עמדה חשיפת "אוריון" (Orion), אב-טיפוס למשקפי AR (משקפי המציאות הרבודה) שפותח במשך עשור . המשקפיים, השוקלות פחות מ-100 גרם, ובנויות בצורת משקפיים רגילות, ללא כבלים ומכשור יתר, כוללות מסכים מרובים ויכולות מעקב אחר תנועות ידיים ועיניים. 

ברקשייר האת'ווי  שוב מכרה מניות בבנק אוף אמריקה והגיעה למימוש בסך של כ-9 מיליארד דולר במהלך החודשים האחרונים. אתמול דיווחה החברה על מכירת מניות הבנק השני בגודלו במדינה ב-21.6 מיליון מניות, תמורת כ-862 מיליון דולר.

ברקשייר מכרה את מניות בנק אוף אמריקה ב-10 מתוך 11 השבועות האחרונים החל מאמצע יולי, 218.5 מיליון מניות תמורת 8.9 מיליארד דולר. ברקשייר עדיין מחזיקה ב-10.5% מהבנק. 

מניית חברת השבבים מיקרון  זינקה אמש במסחר המאוחר בכ-15% לאחר שדיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הפיסקלי הרביעי שלה. החברה דיווחה כי הרווח למניה עמד על 1.18 דולר בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 1.1 דולר למניה. גם בשורת ההכנסות מיקרון הפתיעה את התחזיות שהסתכמו בכ-7.75 מיליארד דולר, גידול של 93% בשורת ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל. התחזיות המוקדמות עמדו על 7.66 מיליארד דולר. 

המניה שעקפה את אנבידיה: האם התחום הזה יהיה הדבר החם הבא?  

לצד זאת, על פי יאהו פייננס, מיקרון צופה כי ברבעון הראשון הפיסקלי שלה ההכנסות שלה יעמדו על טווח של 8.5 מיליארד דולר עד 8.9 מיליארד דולר, מעל לציפיות האנליסטים שמצפים להכנסות של 8.3 מיליארד דולר. במיקרון מייחסים את התחזיות החיוביות לסביבת תמחור נוחה יותר, כמו גם לביקוש חזק לשבבי הזיכרון של מיקרון המשמשים במרכזי נתונים על מנת להפעיל בינה מלאכותית. "עם הופעת תחום הבינה המלאכותית, אנו נמצאים בתקופה המרגשת ביותר שראיתי עבור זיכרון ואחסון בקריירה שלי", אמר מנכ"ל החברה סנג'אי מהרוטרה. במקביל הדגיש מהרוטרה כי "החברה נכנסת לשנת הכספים 2025 עם "המיצוב התחרותי הטוב ביותר בהיסטוריה של מיקרון". 

בארה"ב, האג"ח הממשלתיות עולות קלות הבוקר (ה') - התשואה ל-10 שנים נסחרת ברמה של 3.78% והתשואה לשנתיים בשער של 3.55%.

בגזרת המאקרו, מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר ציינו בסקירתם את התאוששות שוקי המניות בסין לאחר השקת חבילת תמריצים, עליה הכריז ביום ג' הבנק המרכזי. "אנו ממתינים לתוצאות הבחירות בארה"ב כדי להעריך מחדש את העמדה הזהירה שלנו כלפי הכלכלה הסינית וההשקעות בה", כתבו הכלכלנים, "ונחכה לראות האם חבילת ההקלות החדשה מאוששת את הכלכלה ואת שווי הנכסים במדינה.

"על אף חבילת התמריצים, הצפי לשיפור מהותי בכלכלה הסינית עדיין נמוך. כששוק הנדל"ן מוסיף להתמודד עם מחירים יורדים. גם הרעיון של תמיכה פיסקלית משמעותית במשק נדחה כנראה לדצמבר, לאחר שיתבררו תוצאות הבחירות בארה"ב.

"לכך צפויה השפעה על מדיניות המטבע של סין, שנעה בין שמירה על יואן חזק להתמודדות עם לחצי דפלציה. החלשה של המטבע הסיני תהווה אתגר מרכזי למדיניות הכלכלית. אם דונלד טראמפ ינצח בבחירות בארה"ב, ייתכן שסין תיאלץ לפעול להחלשת היואן כדי לנטרל את ההשפעות השליליות של מכסים נוספים".

סזאר פרז רואיז, מנהל ההשקעות הראשי בבנק ניהול העושר פיקטה, מעריך כי יו"ר הפדרל ריזרב (פד) האמריקאי, ג'רום פאוול, "רוצה להיות יותר פרו-אקטיבי בהבטחת נחיתה רכה בכלכלה, ואינו מעוניין בהתרככות נוספת בשוק התעסוקה בארה"ב. כשהריבית כיום הרבה מעל לרמה הניטרלית, אנו מצפים להורדת ריבית נוספת של 50 נקודות בסיס בנובמבר, והפחתה של 25 נ"ב בדצמבר".

פרז רואיז התייחס לעליית המתחים במזה"ת: "אנו מאמינים שהסיכון למלחמה כוללת בין חיזבאללה לישראל יתממש בשבועות הקרובים, או שלחלופין יפחת. אנו עוקבים מקרוב אחר המהלכים שתנקוט איראן, ובכל מקרה מגדילים החזקה בזהב".