האייפון הכי לא "מוכן" שאפל השיקה אי פעם

ענקית הטכנולוגיה השיקה החודש בישראל מכשירי אייפון 16 שמציגים ביצועים מעולים, אבל הבשורה המשמעותית – יישומי הבינה המלאכותית – עדיין לא כאן • עד שהם לא יגיעו, לא בטוח שיש סיבה לקנות

מכשירי אייפון 16 בהשקת אפל / צילום: Associated Press, Juliana Yamada
מכשירי אייפון 16 בהשקת אפל / צילום: Associated Press, Juliana Yamada

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

בדקנו את הפיצ'רים והביצועים של האייפון 16 פרו מקס, כדי לגלות מה השתפר מהדור הקודם - ומה פחות ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה לפני כשבועיים את דגמי האייפון 16 החדשים שלה, ובימים האחרונים הם הגיעו לישראל. מדובר במכשירים שמציגים ביצועים מעולים, אך הם לא הכי "מלאים" שהיא שחררה אי פעם. במילים אחרות, הבשורה המרכזית עדיין לא כאן: הבינה המלאכותית.

קיבלנו את האייפון 16 פרו החדש ליומיים. הנה מה שחשבנו עליו
בדיקה טכנולוגית | מה צריך לדעת לפני רכישת סמארטפון חדש?

האם המכשיר מחדש מספיק לעומת דורות קודמים, ברמה שחובה לשדרג? לקחנו את האייפון 16 פרו מקס החדש, ובדקנו אותו בימים האחרונים. לפני שנצלול פנימה, נציין שכנהוג באפל, תג המחיר די גבוה, והבשורות במכשיר יקסמו בעיקר לאוהדי החברה.

החידוש העיקרי: הבינה המלאכותית?

יכולות הבינה המלאכותית אמורות להיות הבשורה הגדולה ביותר באייפון החדש. לא רק בגלל שהיא תהפוך את השימוש במכשיר להרבה יותר נוח ומיוחד, אלא גם כי בוול סטריט רוצים שהחברות הציבוריות יעשו שימוש בטכנולוגיה שמתפתחת, ומשנה את כל התעשייה. במקרה של אפל, לא רק שהיא מאחרת למסיבה, היא גם משיקה את המכשיר החדש בלי יכולות ה-AI שפיתחה.

ההבטחה של אפל היא שבמהלך אוקטובר יגיעו הפיצ'רים החדשים לצרכנים בשפה האנגלית (אם כי בשל רגולציה, בינתיים לא במדינות האיחוד האירופי). בין הפיצ'רים הללו נמצאים סיכומי הודעות והתרעות, כתיבת טקסטים, יצירת אימוג'י, עריכת תמונות עם בינה מלאכותית ועוד. בנוסף צפויים שיפורים משמעותיים בסירי, העוזרת האישית.

המשמעות היא שהצרכנים שרכשו עד כה את האייפונים החדשים לא קיבלו את הפיצ'רים החדשים, למרות שהם אמורים להיות הבשורה העיקרית. ברגע שאפל תשחרר את הפיצ'רים, תתחיל תקופת בטא שבה המשתמשים יוכלו לשלוח הערות לחברה, בעקבות זאת ייערכו בדיקות ושינויים, ואז הפיצ'רים ישוחררו לכלל הצרכנים.

היתרון הבולט: המסך והביצועים

אייפון 16 מגיע עם המעבד החדש של אפל A18 Pro, שמציג ביצועים חזקים יותר מהדורות הקודמים. המכשיר יודע להתמודד עם תהליכים מורכבים ואפליקציות תובעניות מבלי להיתקע או להראות סימנים של קושי. במובן הזה, אי אפשר לצפות מאפל להציג משהו שהוא פחות מזה. בסופו של דבר, מדובר במכשיר הדגל של החברה, והוא חייב לעמוד בכל מה ש"יבקשו" ממנו, בוודאי אם הוא מיועד גם לצלמים מקצועיים יותר.

חוץ מהעיצוב המוכר של המכשיר, אפל החליטה ללכת בדגם הנוכחי על משהו "גדול יותר". המשמעות היא שאם גודל המסך בדגמי הפרו מקס עמד על 6.7 אינץ', אפל הגדילה את המסך בעוד 0.2 אינץ' - תוספת שיכולה להיות משמעותית. אם בדגמי פרו מקס קודמים ניתן היה להשתמש ביד אחת (גדולה) עם קצת מאמץ, כעת זה הרבה יותר קשה.

גם המשקל עבר שינוי קל: אם בדור הקודם הוא עמד על 221 גרם, עכשיו הוא עומד על 227 גרם. עבור חלק מהצרכנים, הגודל יכול להיות בעל משמעות מעשית, עד כדי כך שלא יהיה להם כדאי לבחור במכשירי הפרו מקס.

מערך הצילום: מתאים למקצוענים

השימוש במערך הצילום דומה לזה של הדורים הקודמים, אם כי יש שיפורים בחיישנים ובמספר יכולות. בפשטות, מדובר במערך צילום טוב: התמונות יוצאות נהדרות, והחיישנים פועלים בצורה מעולה. התחושה היא שאפל הולכת לכיוון של עריכה אגרסיבית ומלאכותית של תמונות, כלומר תיקונים אוטומטיים שישפרו את התמונה המקורית.

בנוסף, אפל שדרגה את סגנונות הצילום. כבר לא מדובר באפשרויות שנראות כמו פילטרים מסנאפצ'אט או אינסטגרם, שאפשר להחליק ולהחליף - אלא בבחירת גריד, שבו ניתן לדייק את הצבע שרוצים או את ההדגשות הרלוונטיות.

במכשיר יש שני פיצ'רים שכדאי להכיר: צילום וידיאו ב-4K וב-120 פריימים לשנייה שמספק סרטונים טובים; ואפשרות לצלם סרטונים בהילוך איטי באיכות גבוהה.

הכפתור החדש: מסורבל מדי

אם הבינה המלאכותית עדיין לא כאן, אפל מציעה כפתור חדש שנקרא Camera Control. לחיצה רגילה עליו תפתח את המצלמה (או קיצור אחר שתבחרו), ובעזרת הקלקה הפטית (משמע לא לחיצה אמיתית אלא רק הפעלת לחץ) תוכלו לשלוט על הזום, החשיפה ועוד.

על פניו, זה אמור להחזיר את המשתמשים לצילום במצב אופקי, כפי שהיה נהוג בעבר. אלא שהביצוע לא מוצלח, הכפתור לא נוח לשימוש ולוקח זמן להתרגל אליו. גם אחרי שמתרגלים - זו עדיין לא הבחירה הראשונה כדי לצלם תמונה. כדי לעבוד עם הכפתור, המשתמש צריך "להתעקש" עם עצמו - לא בדיוק החוויה שאייפוניסטים מחפשים.

יותר מזה, אתם גם עלולים למצוא את עצמכם לוחצים בטעות על הכפתור במהלך השימוש במכשיר - בגלל המיקום החדש, שצריך להתרגל אליו. יתרה מכך, אחרי שתוסיפו קייס למכשיר יהיה בו חור לכפתור החדש, שיהפוך את השימוש ליותר מסורבל ומורכב. המטרה של אפל צריכה להיות הפיכת הכפתור לאינטואיטיבי יותר.

סוללה: אין בשורה משמעותית

אפל לא חשפה באופן רשמי את הקיבולת של הסוללה שלה, אבל בחברה הצהירו שזו הסוללה החזקה ביותר שהוכנסה לאייפון עד כה. בדיווחים שונים בעולם נאמר כי במכשיר הפרו מקס מדובר בתוספת של ארבע שעות שימוש.

מהניסיון האישי שלנו, התוספת לא הורגשה בצורה משמעותית. כמובן שיש שיפור והמכשיר צולח יום עבודה מלא, אבל אם אתה משתמשים כבדים יישארו לכם רק אחוזים בודדים של סוללה. אם אתם משתמשים יותר רגועים, המכשיר יכול להחזיק קצת יותר.

יתרה מכך, כשיישומי הבינה המלאכותית ייכנסו למכשיר, ניצול הסוללה יהיה גבוה יותר, ואז לא בטוח שהיא בהכרח תציג שיפורים משמעותיים ביחס לדור הקודם. עם זאת, הטעינה מהירה: תוך שעה בודדת מתקבלת טעינה מלאה של כל הסוללה.

השורה התחתונה: המחיר גבוה, והשדרוג לא כאן

נתחיל מהסוף: אם יש לכם אייפון 15 פרו, אין שום צורך שתשדרגו למכשיר החדש. לא רק שהמפרט דומה לחלוטין, הוא גם יקבל בדיוק את אותם חידושי בינה מלאכותית - כשיגיעו. מי שמעוניין להשתדרג מאייפון 14 פרו מקס, יגלה קצת יותר שינויים משמעותיים, לא מספיק כדי להרגיש את השיפור. מתי זה כן יהיה רלבנטי? ברגע שהבינה המלאכותית תיכנס.

ומה לגבי המחיר? יבואניות רשמיות של אפל בישראל כמו iStore, דינמיקה, פרטנר, פלאפון וסלקום יציעו לכם את המכשיר החדש בסביבות ה־6,150 שקל, ואילו ב־iDigital המחיר עומד על החל מ־6,650 שקל.