ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דיווח באיראן: כל הטיסות במדינה הלילה בוטלו

סמ"ש שירה חיה סוסליק ז"ל נרצחה בפיגוע בבאר שבע; עשרה נפצעו • המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל בזירה - אזרח ישראלי בן 29 תושב הפזורה הבדואית • הותר לפרסום: ניר חדד ז"ל, לוחם במיל' בחטיבה 8, מת בביה"ח לאחר שנפצע בקרב בעזה בחודש יוני • פגיעה ישירה במעלות במטח מלבנון • לוחמי צה"ל איתרו רכבים חמושים של כוח רדואן - כשהם מוכנים לביצוע פיגועים • עדכונים שוטפים

בתי זיקוק באספהאן, איראן / צילום: Reuters, Fatemeh Bahrami
בתי זיקוק באספהאן, איראן / צילום: Reuters, Fatemeh Bahrami

עדכונים שוטפים 

18:30 - חיזבאללה בונה בהריסות עמדות נ"ט, צה"ל מאתר אמל"ח "כמעט בכל בית"

צה"ל פרסם תיעוד מהלחימה בדרום לבנון. באחת הפשיטות איתרו לוחמים מארב ובו אמצעי לחימה ברכב של מחבלי חיזבאללה. בפעילות נוספת, בהכוונה מודיעינית אותר והושמד בור ממולכד בחומרי נפץ, שהוצב על מנת לפגע בכוחות צה"ל.

"אנחנו ממוקדים בפירוק תשתיות על ותת-קרקעיות, ונמשיך בכך כל עוד יידרש, עד שנבטיח את חזרת התושבים לצפון בביטחון מלא", אמר מפקד חטיבה 188, אל"מ אור וולוז'ינסקי. "הכניסה לשטח הייתה מרגשת. הלוחמים שלנו חיכו זמן רב לרגע הזה". 

רוצחים בהזמנה: כך איראן מנסה לפגוע במטרות ישראליות בעולם
● בין יוזמה לתגובה: כך התעצבה תפיסת הביטחון של מדינת ישראל 
בניר עוז מגייסים כספים ממקורות פרטיים, בוחרים אדריכלים ואוספים את השברים
פרשנות | אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול
פרויקט מיוחד | שנה למלחמה: אלה הגבולות החדשים של ישראל בכלכלה, בחברה ובביטחון

18:24 - נתניהו שוחח עם מקרון: מצופה מידידי ישראל לא להטיל מגבלות שיחזקו את איראן

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו שוחח כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, יממה לאחר הכרזתו על אמברגו נשק על ישראל. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה "חזר על עמדותיה של ישראל, שכפי שאיראן תומכת בכל חלקי ציר הטרור האיראני - כך מצופה מידידי ישראל לעמוד מאחוריה, ולא להטיל עליה מגבלות שרק יחזקו את ציר הרשע האיראני.

"ראש הממשלה הדגיש כי פעולות ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות לשינוי המציאות בלבנון לטובת היציבות, הביטחון והשלום באזור כולו. שני המנהיגים סיכמו לקדם שיח בעניין במהלך ביקורו של שר החוץ הצרפתי, שביקש להגיע לישראל".

18:17 - דיווח באיראן: כל הטיסות במדינה בוטלו מ-21:00 עד 6:00 בבוקר

סוכנות הידיעות האיראנית מאהר דיווחה מפי בכיר במדינה כי "כל הטיסות בנמלי התעופה במדינה יבוטלו החל מהערב ב-21:00 עד מחר ב-6:00 בבוקר".

18:15 - אזעקות בצפת ובמירון

18:12 - גורם ביטחוני: השמועות על חילוץ חטופים - לא נכונות 

17:27 - פגיעה ישירה בבית במעלות

חמש רקטות נורו מלבנון במטח ליישוב מעלות בגליל המערבי. אחת מהן פגעה ישירות במבנה ברחוב ירושלים בעיר. אדם אחד אותר בתוך המבנה וחולץ. לא היו נפגעים בגוף. 

17:26 - נתניהו ללוחמי אוגדה 36 בגבול לבנון: "העולם משתאה מהמכות שאתם מנחיתים על אויבינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבסיס צה"ל במרחב גבול לבנון, שם קיים הערכת מצב ביטחונית עם מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, ועם מפקד אוגדה 36, תא"ל מורן עומר, במהלכה סקרו את פריסת הכוחות בשטח לבנון, את ההישגים המבצעיים שהושגו ואת יעדי ההמשך.

"אמרתי להם: אתם גיבורי התהילה. אתם - יחד עם חבריכם, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בעזה, ביהודה ושומרון, במרחב כולו - אתם מחוללים נפלאות, אתם אריות", אמר נתניהו. "לפני שנה ספגנו מכה איומה. ב-12 החודשים שעברו אנחנו משנים את המציאות מקצה לקצה. כל העולם משתאה מהמכות שאתם מנחיתים על אויבינו, ואני מצדיע לכם ואומר לכם: אתם דור הניצחון".

ראש הממשלה שמע מאלוף גורדין על השמדת יכולות חיזבאללה שהושגה במהלך הקרקעי ובהפעלת האש העצימה. במהלך הסקירה שוחח נתניהו עם מפקדי החטיבות באוגדה 36 אודות הלחימה הרב-זירתית שבה הם נוטלים חלק מזה כשנה.

17:12 - הותר לפרסום: סמ"ש שירה חיה סוסליק ז"ל נרצחה בפיגוע

משטרת ישראל ומשמר הגבול הודיעו על נפילתה של סמ"ש שירה חיה סוסליק ז"ל, סיירת במג"ב דרום, שנפלה בהיתקלות עם מחבל בפיגוע שאירע היום בתחנה המרכזית בבאר שבע. הודעה נמסרה לבני המשפחה.

מהמשטרה נמסר: "נעמוד לצד המשפחה השכולה ביגונה ונלווה אותה לעד". 

סמ''ש שירה חיה סוסליק ז״ל / צילום: דוברות המשטרה
 סמ''ש שירה חיה סוסליק ז״ל / צילום: דוברות המשטרה

16:15 - הותר לפרסום: לוחם המילואים ניר חדד מת בבית החולים לאחר שנפצע בקרב בעזה בחודש יוני

דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל (במיל') ניר חדד ז"ל, בן 28 מפתח תקווה, לוחם מגדוד חש"ן 129 שבחטיבה 8, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע קשה ב-15 ביוני 2024 בקרב בצפון רצועת עזה. 

רס''ל (במיל') ניר חדד ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 רס''ל (במיל') ניר חדד ז''ל / צילום: דובר צה''ל

בנוסף, קצין לוחם מגדוד שקד שבחטיבת גבעתי נפצע קשה מוקדם יותר היום בקרב בצפון הרצועה.

באירוע נוסף, שני לוחמים מגדוד 932 שבחטיבת הנח"ל נפצעו קשה מוקדם יותר היום בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחותיהם עודכנו. 

16:01 - צבע אדום בדרום אשקלון ובזיקים, אזעקה גם ברמות נפתלי בגליל העליון

שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר אשקלון, אחת מהן יורטה, והשנייה נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגורים. הירי לעבר אשקלון מגיע כאשר הבוקר נכנסו כוחות צה"ל מאוגדה 162 לפעילות בשכונת ג'באליה שבצפון הרצועה. הפשיטה על השכונה הצפונית ברצועה מגיעה בעקבות התבססות מחדש של מחבלי חמאס במקום - שנחשב למעוז של ארגון הטרור.

16:00 - לוחמי צה"ל איתרו רכבים חמושים של כוח רדואן - כשהם מוכנים לביצוע פיגועים

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ממשיך בפעילות קרקעית בדרום לבנון, בפשיטות על מתחמי הלחימה של חיזבאללה. במבנים אזרחיים בהם עושה שימוש חיזבאללה, אותרו מאות אמצעי לחימה ובהם רכב מצויד באמצעי לחימה של כוח רדואן, שיועד לשמש את המחבלים לפיגועי טרור.

בנוסף, אותרו במרחב משגרים, מרגמות, מוקשים, מטענים, חומרי נפץ, טילי נ"ט, רימונים ועוד. אמצעי הלחימה נלקחו ויועברו לשטח הארץ. הכוחות ממשיכים בלחימה נגד חיזבאללה במעוזי חיזבאללה בדרום לבנון, מהם הוצאו פיגועי טרור רבים נגד יישובי אצבע הגליל. הלוחמים מחסלים מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים ומהאוויר. 

15:39 - אזעקות ביישובים רבים בגליל העליון

14:40 - חיל האוויר תקף כ-150 מטרות צבאיות של חיזבאללה ביממה האחרונה

כוחות אוגדה 36 ממשיכים לפעול בדרום לבנון, לחסל מחבלים ולהשמיד תשתיות טרור של חיזבאללה. במהלך היממה האחרונה, כוחות חטיבת גולני איתרו והשמידו פירים, מחסני אמצעי לחימה, בורות תחמושת ומרחבי הערכות של מחבלי חיזבאללה. בסגירת מעגל, כלי טיס של חיל האוויר יחד עם כוחות 282 תקפו מחבלים חמושים שהיוו איום לאחר שזוהו על ידי הכוח.

במקביל, כוחות אוגדה 98 חיסלו במהלך היממה האחרונה מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, וגם בשיתוף חיל האוויר. הכוחות יצאו לפשיטות ואיתרו אמצעי לחימה ומרכזי לחימה של חיזבאללה. בתקיפות אוויריות שהוכוונו על ידי הכוחות, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחמים צבאיים, מחסני אמצעי לחימה ועמדות מחבלים מאוישות. כתוצאה מהתקיפות חוסלו מחבלי חיזבאללה, בהם מחבלים מכוח רדואן.

במהלך היממה האחרונה כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-150 מטרות צבאיות של חיזבאללה, כאשר בין המטרות הותקפו עמדות טילי נ"ט, חוליות מחבלים, מפקדות טרור, תשתיות תת-קרקע ומחסני אמצעי לחימה של ארגון הטרור. במהלך היום זוהו כ-25 שיגורים שחצו מלבנון לעבר מרחב הגליל המערבי והגליל העליון. חלקם יורטו על ידי חיל האוויר, זוהו מספר נפילות במרחב והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בנוסף, חיל האוויר יירט מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו מלבנון ויורטו במרחב הגליל המערבי. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

14:32 - פיגוע משולב בבאר שבע: צעירה נרצחה ועשרה נפצעו, המחבל נוטרל

צעירה בשנות ה-20 לחייה נרצחה בפיגוע משולב של דקירות וירי שאירע באזור התחנה המרכזית בבאר שבע. מלבד הצעירה שמותה נקבע בבית החולים, נפגעו עוד עשרה בני אדם בדרגות פציעה שונות. מדובר במחבל אחד שביצע את הפיגוע בשתי זירות - באזור המסחרי שבתוך מבנה התחנה המרכזית וברחוב שמריהו לוין הסמוך. המחבל חוסל מירי כוחות הביטחון במקום.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל הגיע באוטובוס לתחנה כשהוא חמוש, נכנס למקדונלד'ס וירה על אזרחים. לוחמים שהיו במקום ביצעו ירי לעבר המחבל וחיסלו אותו. נבדק החשד שהיה ירי דו-צדדי של אנשי כוחות הביטחון.

כוחות רבים הוקפצו וביצעו סריקות אחר חשודים נוספים, בין היתר כדי לשלול את החשד להנחת מטען חבלה באזור. מהחקירה הראשונית עלה כי המחבל הוא תושב הפזורה הבדואית שבנגב. בן דודו ביצע פיגוע ב-2015. לכתבה המלאה 

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע / צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים
 זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע / צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

14:00 - דיווחים על תקיפה בדאחיה - וגם בסוריה: "מפעל איראני הופצץ בחומס ב-3 טילים"

המרכז הסורי לזכויות אדם של האופוזיציה דיווח כי מפעל איראני לייצור רכבים הותקף באמצעות 3 טילים באזור התעשייה חסיאא'. עיתון אל-וטן, שמזוהה עם שלטון אסד, טען ששתי מכוניות ש"נושאות סיוע" היו המטרה. זמן קצר לאחר מכן בלבנון דיווחו על תקיפה נוספת בדאחיה בביירות.

13:30 - מטח ליישובי הגליל המערבי, ללא נפגעים

רצף אזעקות ביישובים בגליל המערבי. ממד"א נמסר כי לפי שעה לא דווח על נפגעים או נפילות.

13:20 - גלנט: "האיראנים לא גירדו את היכולות של חיל האוויר"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס נבטים של חיל האוויר, שנפגע במתקפה האיראנית. השר גלנט קיבל סקירה ממפקד הבסיס תת-אלוף יותם סיגלר על פעילות הטייסות בזירות הלחימה ועמד על "הגברת המוכנות לקראת אפשרות של פעילות התקפית בזירות נוספות".

גלנט אמר למפקדים: "הפעולה של חיל האוויר גם בהגנה, גם בהתקפה, מקנה חיים לאזרחי מדינת ישראל. האיראנים לא גירדו אפילו את היכולות של חיל האוויר, אין אף טייסת שנפגעה, אין אף מטוס שנפגע, אין אף מסלול שלא מאפשר המראה, ואין שום פגיעה ברציפות שלנו".

"מי שחושב שדרך ניסיון לפגוע בישראל הוא ירתיע אותנו מלהגיב, שיסתכל על מה קורה בעזה ועל מה קורה בביירות - הדברים הם ברורים מאוד ולחיל האוויר יש אחריות מאוד משמעותית בתוך העניין הזה", הוסיף שר הביטחון. "אנחנו חזקים גם בהגנה וגם בהתקפה".

לדבריו של גלנט, "אנחנו נביא את זה לידי ביטוי בדרך שנבחר, בזמן שנבחר, במקום שנבחר והדברים האלה הם עבורנו - ממני ועד לכל מי שנמצא כאן, לא רק אמירה ולא רק כיוון, אלא תוכנית עבודה. אתם יודעים מה לעשות, אנחנו יודעים מה לעשות".

"בקצה של זה אנחנו נגרום לכך שאנחנו מנצחים במלחמה", המשיך גלנט. "למצב שבו אנחנו מחזירים את החטופים ומשיבים את תושבי הצפון לבתיהם כשבמדינת ישראל יש הרתעה משמעותית והחודש האחרון מבהיר את זה בצורה הטובה ביותר".

13:20 - הותר לפרסום: הנרצח השביעי בפיגוע ביפו - ויקטור שמשון גרין 

ויקטור שמשון גרין ז"ל הוא הנרצח השביעי בפיגוע ביפו, כך הותר לפרסום הבוקר (א'). ויקטור, בן 34, התגורר במעון גגון ביפו, וביום הפיגוע נקלע לאש מחבלים באזור הרכבת הקלה. 

11:40 - צה"ל: האזעקות באזור כרמיאל - שיגור בודד שיורט

11:06 - אזעקות באזור כרמיאל

אזעקות הופעלו בגליל העליון בכמון, שזור, ראמה, בית ג'אן, סאג'ור ובאזור התעשייה כרמיאל. לא דווח על נפילות או על נפגעים.

9:57 - דיווחים על תקיפה ישראלית בדאחיה בביירות

8:49 - צה"ל: אוגדה 162 החלה בפעילות להשמדת טרור במרחב ג'באליה, הכוחות השלימו את כיתור המרחב

דובר צה"ל הודיע כי כוחות אוגדה 162 החלו לפעול במהלך הלילה במרחב ג'באליה, בעקבות מידע מודיעיני מקדים ולאחר הערכת מצב מתמשכת ופעילות הכוחות בשטח, שהעידו על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב לצד ניסיונות שיקום של תשתיות טרור בידי ארגון הטרור חמאס באזור.

"צוותי הקרב החטיבתיים של חטיבות 401 ו-460 השלימו את כיתור המרחב והכוחות ממשיכים לפעול כעת במרחב", מסר צה"ל. "בטרם תחילת הפעולה ובמהלכה, כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת חטיבה 215, תקפו עשרות מטרות צבאיות בסיוע לכוחות המתמרנים, ובהן מחסני אמצעי לחימה, תשתיות תת-קרקעיות, חוליות מחבלים ותשתיות צבאיות נוספות. הפעולה תימשך ככל שיידרש, בתוך פגיעה שיטתית והשמדה יסודית של תשתיות הטרור במרחב". 

8:38 - דובר צה"ל: יורטו שני טילי קרקע-קרקע ששוגרו משטח לבנון. מד"א: "לא ידוע על נפגעים"

8:32 - לפחות 5 שיגורים זוהו למטח לחדרה והכרמל

8:29 - אזעקות בחיפה, חדרה, קיסריה, זכרון יעקב, בנימינה ועשרות יישובים נוספים

8:05 - צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי ומעדכן את נתיבי הפינוי מצפון הרצועה

צה"ל הודיע הבוקר על הרחבת האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה שהוקמו החל מפרוץ המלחמה, מתחמי אוהלים ואספקה של מזון, מים, תרופות וציוד רפואי. "לצורך כך, נפתחו מחדש שני נתיבי פינוי הומניטריים מצפון הרצועה. האחד בכביש צלאח א-דין והשני בכביש אל-רשיד (הים)" מסר צה"ל.

בנוסף פרסם צה"ל לאוכלוסייה הפלסטינית מפות על אזורי פינוי פוטנציאליים בצפון הרצועה, שכוללים 'מרחבי בלוקים' על פי שכונות ואזורים. "צה"ל ימשיך לפעול למימוש מטרות המלחמה ובהן פירוק החמאס והשבת כלל החטופים".

8:04 - שני יירוטים בוצעו אחרי שהופעלו התרעות באזור קריית שמונה

דובר צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 7:34 במרחב הגליל המערבי, חיל האוויר יירט כמה מטרות אוויריות חשודות ששוגרו מלבנון. "המטרות לא חצו לשטח מדינת ישראל, אין נפגעים. הופעלו התרעות מחשש לנפילת שברי יירוט".

7:34 - אזעקות בערב אל-עראמשה בשל חשש לחדירת כלי טיס

7:08 - תושבים בצפון התבקשו לשהות סמוך למרחבים מוגנים

בהתאם להערכת מצב של פיקוד העורף ופיקוד הצפון, ניתנו הנחיות מיוחדות לכמה יישובים. על פי ההנחיות, יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, להימנע מהתקהלויות ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. היישובים: גדות משמר הירדן, קצרין, קדמת צבי, חד נס, אורטל, רמת טראמפ, קלע אלון, שעל, כל הישובים המפונים, קריית שמונה ושלומי.

6:47 - דובר צה"ל: צה"ל תקף במהלך הלילה אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב ביירות

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, ביצעו שורת תקיפות ממוקדות ברחבי ביירות נגד מספר מחסני אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות במרחב במהלך הלילה. עוד לפני אישור צה"ל, דווח ב-AFP כי בוצעו כ-30 תקיפות עוצמתיות בדאחיה.

"טרם התקיפות ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי בפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור", מסר צה"ל. "ארגון הטרור חיזבאללה ממקם את אמצעי הלחימה ואתרי הייצור שלו מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות ומביא לסיכון האוכלוסייה באזור. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון".

6:20 - גורמים באיראן: מפקד משמרות המהפכה אכן נסע ללבנון אחרי חיסול נסראללה

שלושה גורמים רשמיים באיראן מאשרים לניו יורק טיימס כי אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, אכן נסע בימים שאחרי חיסול נסראללה ללבנון כדי להיפגש עם בכירים בחיזבאללה ולעזור להם להתמודד עם המכות שהנחיתה ישראל על הארגון. עדיין אין הודעה רשמית מטהראן לגביו - מה שמחזק את השמועות על גורלו

04:55 - ספינת טילים יירטה 2 כטב"מים יורטו מול חופי הצפון; חיל האוויר יירט כטב"ם נוסף מול חופי גוש דן

בדובר צה"ל עדכנו כי הכטב"מים שוגרו מכיוון מזרח, ואין נפגעים. בנוסף, לא הופעלה אזעקה על פי מדיניות. 

03:06 - צה"ל: כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבלי חמאס שפעלו בבית ספר ובמסגד במרכז רצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "אבן רשד" בדיר אלבלח שבמרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף גם מתחם פיקוד ושליטה ששימש בעבר כמסגד "שאהדא אלאקצא" באותו אזור.

בצה"ל הדגישו שמתחמי הפיקוד והשליטה שימשו את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. "טרם התקיפות ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף", הסבירו בדובר צה"ל.

עוד הוסיפו: "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבינלאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות נגד ארגוני הטרור".

00:47 - במקביל לגל התקיפות בביירות: כ-30 רקטות שוגרו מלבנון לקריית שמונה, לא ידוע על נפגעים

אזעקות הופעלו בקריית שמונה, מרגליות, מנרה, כפר בלום, עמיר ושדה נחמיה. יש דיווחים על כמה נפילות בקריית שמונה, אך לא ידוע לפי שעה על נפגעים או נזק.

23:11 - דיווח בלבנון: חודשו התקיפות בדאחיה בביירות

לפי הדיווחים בלבנון - התקיפות בדאחיה בביירות הן באזור בורג' אל-בראג'נה ושויפאת שקיבלו הלילה התרעת פינוי מדובר צה"ל בערבית

23:10 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל החל בתמרון קרקעי בג'באליה שבצפון רצועת עזה, תקיפות עזות גם מהאוויר

22:58 - כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כמרכז של אונר"א בג'באליה שבצפון רצועת עזה

21:30 - נתניהו במסר חריף למקרון: "הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שננצח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב מסר חריף לנשיא צרפת עמנואל מקרון - לאחר שקרא שלא לספק לישראל נשק שישמש אותה למלחמה בעזה. בהצהרה שקיים באנגלית, אמר נתניהו: "ישראל תנצח איתכם או בלעדיכם - הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שננצח".

בהצהרה מהקריה שהוקלטה מראש התייחס נתניהו למלחמה מול חיזבאללה. "לפני כחודש, לקראת סיום השמדת גדודי חמאס בעזה, התחלנו במימוש ההבטחה שנתתי לתושבי הצפון - חיסלנו את נסראללה ואת צמרת חיזבאללה, חיסלנו את מפקדי כח רדואן שתכננו לפלוש לגליל ולבצע באזרחינו טבח גדול ונורא יותר מזה של השבעה באוקטובר. השמדנו חלק גדול ממערך הטילים והרקטות שחיזבאללה בנה במשך שנים".

20:30 - חדרי פיקוד ושהייה ותיקי מחבלים מוכנים לפשיטה: הושמדה תשתית תת-קרקע של כוח רדואן

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, לוחמי יחידת יהל"ם ויחידת ההנדסה של פיקוד הצפון בפיקוד אוגדה 98 השמידו תשתית תת-קרקעית באורך 250 מטרים בדרום לבנון. במנהרה איתרו הכוחות חדרי פיקוד, תיקי לחימה מוכנים של מחבלים ואמצעי לחימה רבים ליום פקודה. כמו כן, אותרו חדרי שהייה מאובזרים במקלחות, חדר מטבח ומצבורי מזון.

התשתית נמצאת כ-300 מטרים מהגבול ולא חוצה לשטח ישראל. היא הושמדה בידי יחידת ההנדסה של פיקוד הצפון, לוחמי יחידת יהל"ם ובשיתוף משרד הביטחון - אגף ההנדסה והבינוי.

20:00 - הקלות בהנחיות פיקוד העורף למרכז הארץ

לפי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף עד ליום שני הקרוב, באזורי הכרמל, בשומרון, בדן ובשפלה ניתן לקיים התקהלויות של עד 2,000 איש במקום עד אלף כיום.

כמו כן, במרכז הגליל (טורעאן, חלק מיישובי מוא"ז אל-בטוף וחלק מיישובי מוא"ז עמק יזרעאל) ובגליל התחתון ביישוב ואדי אל-חמאם אפשר פיקוד העורף לעבור למדרג פעילות חלקית.

הקלות בהנחיות פיקוד העורף למרכז הארץ / צילום: אתר פיקוד העורף
 הקלות בהנחיות פיקוד העורף למרכז הארץ / צילום: אתר פיקוד העורף

19:30 - בשל המצב הביטחוני: טקס המשפחות בפארק גני יהושע יתקיים בנוכחות קהל מצומצם

מארגני טקס הזיכרון של המשפחות לציון 7 באוקטובר עדכנו הערב כי בשל המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף המגבילות התקהלות, האירוע בפארק גני יהושע יתקיים בנוכחות קהל מצומצם, של בני המשפחות השכולות ומשפחות החטופים בלבד.

19:18: לוחם צה"ל נפצע קשה בהתהפכות האמר בדרום לבנון

החייל, לוחם באוגדה 36, נפצע קשה אתמול בקרב בדרום לבנון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ובהמשך עודכנה משפחתו.

19:16: הרמטכ"ל: "להמשיך בלחץ על חיזבאללה, ללא הקלות והפוגה"

רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בקריה, שבה הדגיש כי "יש להמשיך בהפעלת הלחץ וביצירת נזק נוסף ומתמשך לאויב. ללא הקלות וללא יצירת הפוגה לארגון הטרור".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12