ב-HSBC מעריכים: 4 מניות זולות שיכולות להיות הזדמנות ברבעון האחרון

סקירה של בנק ההשקעות עוסקת בהזדמנויות ברבעון הרביעי של השנה • איך מתווה הריבית של הפד משפיע על תיק ההשקעות וגם ארבע מניות זולות שבבנק ממליצים עליהן

HSBC / צילום: Shutterstock, Roman Tiraspolsky
HSBC / צילום: Shutterstock, Roman Tiraspolsky

עם תחילת הרבעון הרביעי של השנה, ולאחר הפחתת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב, בבנק ההשקעות HSBC מציעים להעריך מחדש את הזדמנויות ההשקעה הקיימות. בבנק מציינים כי מדד S&P 500 עלה במשך חמישה חודשים ברציפות, ושעיקר העליות מגיעות מכיוון חברות גדולות בתחומי הטכנולוגיה, הקמעונאות, הבנקים והתרופות. אסטרטגית המניות הראשית של HSBC, ניקול אינוי, סבורה שיש להסתכל מעבר לתחומים האלה ושניתן למצוא מניות בתמחור סביר.

ההימור שעומד להשתלם והבנק שעשוי להפתיע: מנהלי השקעות בכירים ממליצים על מניה לשנה הנכנסת 

במכתב ללקוחות הבנק, אינוי ציינה כי שלושת המדדים המובילים בוול סטריט - S&P 500, דאו ג'ונס ונאסד"ק - עלו במהלך חודש ספטמבר, והם מניבים תשואה חיובית בשיעור דו-ספרתי מתחילת השנה. ב-HSBC מזהירים עם זאת מהסתמכות יתר בביצועים החזקים של חברות Large Cap (חברות גדולות), והם ממליצים למשקיעים לגוון את ההשקעות ולחפש גם מניות שמתומחרות באופן סביר יותר.

אינוי מצפה להמשך המגמה של הורדת ריבית הפד: להערכתה, יתבצעו שש הפחתות של 0.25%. מתווה זה ישפיע על אסטרטגיות ההשקעה ויפתח הזדמנויות חדשות בסקטורים שכיום מוערכים בחסר. "כאשר אנו עוברים לסביבת ריבית נמוכה יותר, וכשהצמיחה נראית יחסית יציבה, אנחנו מאמינים שיש הזדמנויות להרחיב את החשיפה עבור המשקיעים", היא מציינת.

לדברי אינוי, הדומיננטיות של החברות הגדולות במדדים משמעותית, והן מייצגות את חלק הארי של התשואות מתחילת השנה. זה מדגיש את הצורך בגיוון ובמציאת ערך נוסף. יחד עם זאת, היא מזהירה מפני ההשקעה במניות קטנות; לדבריה, היסטורית, מניות קטנות מציגות ביצועי חסר בתקופות של הפחתות ריבית הפד, ולכן היא ממליצה שלא להגדיל חשיפה לתחום זה.

ב-HSBC מזכירים עוד שהשוק דינמי ויש בו חוסר ודאות, בין היתר בשל אירועים גיאופוליטיים שיכולים להשפיע על ביצועי מניות ספציפיות. לכן הם ממליצים גם לבחון היטב את ההשקעות כדי שיתאימו ליעדי ההשקעה של כל משקיע.

אילו מניות מומלצות כעת, לפי HSBC? בין המניות שעליהן ממליץ הבנק ניתן לציין את יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, חברת התרופות פייזר, בנק גולדמן זאקס וחברת התעופה דלתא איירליינס.

המניות המומלצות של HSBC:

ג'נרל מוטורס

שווי שוק: 51.3 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 28.2%
קונצנזוס האנליסטים: לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, 16 אנליסטים חיוביים בנוגע למניית ג'נרל מוטורס , 10 נייטרליים ושלושה שליליים. מחיר העד הממוצע גבוה ב-19.6% מהמחיר הנוכחי.

לפי HSBC, ג'נרל מוטורס מציגה שיעורי צמיחה משכנעים, והיא עקפה את תחזיות השוק ברבעון האחרון, בזכות עלייה של 60% במכירות רכב חשמלי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פייזר

שווי שוק: 162 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 3.7%
קונצנזוס האנליסטים: לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, רוב האנליסטים נייטרליים בנוגע למניית פייזר  - 14 מתוך 25. היתר חיוביים. מחיר היעד הממוצע למניה הוא 33.05 דולר, גבוה ב-15.6% מהמחיר בניו יורק.

ב-HSBC מציינים שלמרות התשואה החלשה של המניה מתחילת השנה, לאחרונה יש מגמה חיובית יותר כלפי פייזר.

גולדמן זאקס

שווי שוק: 156 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 30.8%
קונצנזוס האנליסטים: לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, 16 אנליסטים חיוביים כלפי מניית גולדמן זאקס , 8 נייטרליים ואין אף אנליסט שממליץ על מכירה. מחיר היעד הממוצע למניה גבוה ב-7% מהמחיר בניו יורק.

דלתא איירליינס

שווי שוק: 31.8 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 23.4%
קונצנזוס האנליסטים: לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, רוב ברור של האנליסטים ממליצים על מניית דלתא  בהמלצות חיוביות - 20 מתוך 22, וה-2 הנותרים נייטרליים. מחיר היעד הממוצע למניה גבוה ב-23.3% מהמחיר כיום.