הבורסה בת"א | סיקור שוטף

בורסת ת"א ננעלה בעליות קלות; פסגות הוסיפה כ-7% לערכה

ת"א 35 הוסיף 0.2%, ת"א 125 טיפס ב-0.3% ות"א 90 עלה ב-0.4% • רני צים מכר את כל החזקותיו בפסגות • בעקבות המלחמה בצפון: ניו מד אנרג'י משהה את פרויקט הנחת צינור ההולכה הימי מלוויתן • מיטב: "למרות העלייה באינפלציה, בנק ישראל ייאלץ להותיר את הריבית ללא שינוי השבוע" • בארה"ב נפתחת השבוע עונת הדוחות, בחמישי יתפרסם שם מדד המחירים לצרכן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 


17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות קלות: ת"א 35 הוסיף 0.2%, ת"א 125 טיפס ב-0.3% ות"א 90 עלה ב-0.4%. מדד הבנקים הוסיף 0.6% ות"א נפט וגז קפץ ב-1%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

אלביט מערכות  בלטה בעליות במדד ת"א 35, ואילו אלקטרה  בלטה בירידות. מניות נוספות שבלטו במסחר היום הן פסגות  ואירודרום  וכן פייט ביופרמה .

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות ננעלו במגמה מעורבת. התשואה ל-10 שנים ירדה קלות לרמה של 4.98%. מנגד, התשואה לשנתיים זינקה בכ-18 נקודות בסיס לרמה של 4.62%, רמה שנראתה לאחרונה בספטמבר 2023.


16:20

עליות קלות בת"א. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.2%. בקרב המדדים הענפיים, ת"א נפט וגז בולט לחיוב ועולה ב-0.7%.

בשוק המט"ח המקומי, השקל נחלש קלות מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק ב-0.2% מול השקל ונסחר סביב 3.79 שקלים. האירו מתחזק בשיעור דומה מול השקל ועומד על 4.16 שקלים.

15:07

המסחר בתל אביב מתנהל היום בתנודתיות וללא מגמה מובהקת. דומה שהשוק במתח או בהמתנה להתפתחויות בטחוניות משמעותיות. המדדים שפתחו את הבוקר בעליות נסחרים כעת במגמה מעורבת ובשינויים קטנים - מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ומדד ת"א 95 נסחר ללא שינוי. הבנקים מתנדנדים סביב האפס וכעת עולים ב-0.1%. 

מדד הדואליות יורד בכ-0.3% בעקבות הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט. 

התנודתיות לא פוסחת גם על שוק החוב - תשואות האג"ח הממשלתיות שעלו קודם לכן בעקבות מטח הרקטות על מרכז המדינה, נסחרות כעת במגמה מעורבת - תשואת האג"ח לעשר שנים יורדת בכ-3 נ"ב ל-4.977% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-2 נ"ב ל-4.46%. 

מחירי הנפט מוסיפים ועולים היום בבמעל 2%. נפט אמריקאי נסחר ב-76.2 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ב-79.8 דולר לחבית. וזאת בהמשך לעליות של 9% בשבוע שעבר לאור המתיחות בין איראן לישראל.

13:48

המסחר בת"א מתנהל כעת ביציבות וסביב רמות הבסיס וזאת לאחר שהחל את הבוקר בעליות נאות. מדד ת"א 35 נסחר סביב רמת הבסיס, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.1%, הבנקים שהחלו את היום בעלייה של 1% יורדים כעת ב-0.2%. 

מניית אלוני חץ  מוסיפה ועולה גם היום במעל 2%. אתמול זינקה המניה בכ-10% לאחר שדיווחה כי תקצה לאיש העסקים אהרון פרנקל 10% ממניותיה תמורת 685 מיליון שקל, בעסקה שנעשתה במחיר מניה גבוה ב-10% ממחיר השוק (טרם הזינוק שרשמה ביום א'). 

12:46

בשוק החוב, בתוך המתיחות הבטחונית ויומיים לפני החלטת הריבית, היום נרשמים הצעים והמשקיעים מבקשים ריבית גבוהה יותר על אגרות החוב הממשלתיות - תשואת האיגרת לשנתיים עולה ב-5 נקודות בסיס ל-4.5% ותשואת האיגרת לעשר שנים חוצה שוב את רב ה-5% ועולה ל-5.03%. 

בבורסה נמחקו בינתיים העליות שאפיינו את תחילת המסחר, מדד ת"א 35 נסחר סביב רמת הבסיס, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.1%, הבנקים שהחלו את היום בעלייה של 1% יורדים כעת ב-0.2%. 

11:59

לאחר שיגור הרקטות על ידי חמאס למרכז הארץ, העליות בבורסה התמתנו והמדדים המרכזיים ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-0.1% ו-0.3% בהתאמה. הבנקים שהחלו את הבוקר בעלייה של 1% עולים כעת ב-0.1% בלבד. 

11:41

מניות ניו-מד אנרג יהש  ורציו יהש  המחזיקות במאגר הגז הטבעי לוויתן יורדות כעת ב-1% וב-2% בהתאמה. הסיבה: בשל ההסלמה בצפון, שברון החליטה להשהות את העבודות להנחת הצנרת הימית בקידוח לוויתן דבר שיגרום לדחייה של לפחות חצי שנה בהשלמת פרויקט הצינור השלישי. 

הצינור התת־ימי מונח כ־120 ק"מ מערבית לחיפה, ומיועד להוביל את הגז לאסדת ההפקה, שממוקמת כ־10 ק"מ מחוף דור. המיזם נועד להגדיל את היצע הגז הטבעי היומי של ישראל בכ־0.2 BCF. לפי התכנון המקורי, הזרמת הגז הראשונה בצינור הייתה אמורה להתרחש במחצית השנייה של 2025 אך כעת, כאמור, העבודות הופסקו למעשה עד קרוב למועד תכנון ההזרמה. 

לפי  החברה, אין השפעה מצטברת מהותית על תזרים המזומנים השותפות מלוויתן, אולם צפויה להיות לה השפעה מצטברת שלילית מהותית על תזרים המזומנים הצפוי בשנת 2025.

11:14

למרות האזעקות שנשמעו לפני דקות אחדות במרכז הארץ המסחר בבורסה ממשיך ומתנהל בעליות שערים. מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ומדד ת"א 90  אף מתחזק ועולה ב-0.7%. הבנקים שירדו אתמול ב-1.6% עולים הבוקר בכ-1%. גם מדדי הנדל"ן עולים במעל 1%. 

בולטות בעליות אל על , אלוני חץ  ואמות 

10:03

בצל ההסלמה הבטחונית ובציון היום הטרגי הבורסה מתנהלת הבוקר בינתיים בעליות קטנות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ומדד ת"א 90 ב-0.3%. הבנקים שירדו אתמול ב-1.6% עולים הבוקר בכ-1%.

רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות  מכר אתמול את כל מניותיו בחברה ליניב בנדר, מנכ"ל החברה לשעבר. האחרון שישלם 40 מיליון שקל עבור המניות, יחזיק לאחר המכירה ב-73% ממניות פסגות. 

העסקה כפופה לתנאים מתלים, ובהם השלמת מכירת החברה הנכדה פסגות ניירות ערך בע"מ ופירעון אגרות החוב של החברה (סדרה ג'), שבהתאם לשטר הנאמנות, צפוי להתרחש במועד ועם קבלת התמורה מהעסקה למכירת פסגות ני"ע, וכן ביטול כלל רישיונות מתן אשראי ומתן שירות בנכס פיננסי בחברה ובחברות הבנות שלה. 

המימוש מהווה למעשה את המכירה המשמעותית האחרונה של פעילות בית ההשקעות של פסגות, לאחר שזו השלימה בחודש מאי האחרון את מכירת יתרת פעילות קרנות הנאמנות ל- IBI, וזאת בהמשך להשלמת מכירת חלק מפעילות הקרנות וניהול התיקים לחברת הפניקס במרץ האחרון ובמהלך שנת 2023. 

08:14

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

1. שוק המניות

המסחר בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר במגמה מעורבת. שוק המניות, שער השקל ואגרות החוב יושפעו מההתרחשויות הבטחוניות בגזרות העימות השונות, במקביל לדריכות והאי ודאות סביב התגובה של ישראל להתקפת האיראנית. כל אלה וציון היום הטראגי, ישפיעו הבוקר על הבורסה. 

אתמול לאחר ארבעה ימים ללא מסחר לרגל ראש השנה, נרשמו בתל אביב ירידות שערים מתונות: מדד ת"א-35 ירד כ-0.2%, ת"א 125 ירד 0.35%, בעוד ת"א 90 איבד 1%.

בסיכום שנה למלחמה, נראה שלמרות המצב הקשה בו מצויה ישראל מאז ה-7 לאוקטובר בשנה שעברה, המשקיעים בבורסה המקומית מפגינים אמון בבורסה בכלכלה הישראלית: מדד הדגל ת"א 35 עלה ב-22% מיום  המסחר הראשון אחרי פרוץ המלחמה עד ערב ראש השנה. 

ההסלמה בצפון העלתה את החשש  למאגרי הגז הצפוניים ושותפויות הנפט וגז ירדו, רציו יהש  וניו-מד אנרג יהש  (ליוויתן) ואנרג'יאן (כריש) ירדו בכ-3%.

הבוקר הודיעה ניו מד אנרג'י כי בשל ההסלמה במצב הבטחוני הושהו עבודות הנחת הצנרת הימית במסגרת פרויקט הצינור השלישי משדה לוויתן למערכת ההולכה של נתג"ז. הפרויקט מושהה עד לחודש אפריל 2025 או בסמוך לכך, כתלות בלוחות הזמנים ובצבר ההזמנות של הקבלן המבצע ובמצב הבטחוני שישרור באזור. לפיכך, להערכת המפעילה צפויה דחייה של 6 חודשים לפחות בהשלמת הפרויקט. 

לפי  החברה, אין השפעה מצטברת מהותית על תזרים המזומנים השותפות מלוויתן, אולם צפויה להיות לה השפעה מצטברת שלילית מהותית על תזרים המזומנים הצפוי בשנת 2025.

מדד הבנקים איבד אתמול 1.6%. בשבוע שעבר פורסם כי באוצר מתכננים להמשיך את מס היתר על הבנקים גם לפי חוק ההסדרים לתקציב לשנה הבאה.  מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, שיגר אתמול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב חריף בו הוא מאשים את כוונת משרדו להטיל מס מיוחד על רווחי הבנקים גם בשנת 2026, בהמשך לצעד שננקט השנה ובשנה הבאה, כ"הפרה גסה ובוטה של הסיכומים". בנוסף, בשבוע שעבר ביצעה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הפחתת דירוג לבנקים לאחר שהורידה את דירוג החוב הממשלתי. 

מדד מניות הטכנולוגיה הוסיף אתמול 1.2% לערכו בדחיפת הדואליות שנהנו מהעליות בנאסד"ק ומההתחזקות בשער הדולר, בלטו קמטק , פריורטק , ונייס 

מניית אלוני חץ  זינקה בכ-10% לאחר שדיווחה כי תקצה לאיש העסקים אהרון פרנקל 10% ממניותיה תמורת 685 מיליון שקל, בעסקה שנעשתה במחיר מניה גבוה ב-10% ממחיר השוק (טרם הזינוק שרשמה ביום א'). 

איתקה אנרג'י, שבשליטת קבוצת דלק , הודיעה על השלמת עסקת המיזוג האסטרטגית עם ענקית האנרגיה האיטלקית ENI. לאחר המהלך, קבוצת דלק תמשיך להיות בעלת השליטה באיתקה עם החזקה של כ-52.2% מהון המניות, Eni תחזיק בכ-37.2% מהמניות.  בחברה מעריכים שהעסקה צפויה לייצר תזרים מזומנים משמעותי בחברה, עם יעד לחלוקות דיבידנד של איתקה, בהיקף של עד 500 מיליון דולר בכל אחת מהשנים 2024 ו-2025. 

ההימור שעומד להשתלם והבנק שעשוי להפתיע: מנהלי השקעות בכירים ממליצים על מניה לשנה הנכנסת  

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים בהובלת מדד הניקיי היפני שעולה ב-2.2%, הנג סנג עולה ב-1.5% והקוספי ב-1%. בסין, לרגל חג, לא מתקיים היום מסחר. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות.

בשישי האחרון ננעלו בורסות וול סטריט בעליות. נאסד"ק עלה ב-1.2, דאו ג'ונס ב-0.8%, S&P 500 ב-0.9%. העליות סייעו למחוק את ההפסדים בצל המתיחות הגאו-פוליטית הגוברת במזרח התיכון. מדד S&P 500 עלה ב-0.2% בסיכום שבועי ובכ-20% ב-2024, והוסיף יותר מ-8 טריליון דולר לשווי השוק הכולל שלו. הדאו עלה בשבוע שעבר ב-0.1%, כמו הנאסד"ק. 

אגב, מאז 1945, כאשר מדד S&P 500 עלה ב-20% במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, הוא רשם ירידה באוקטובר ב-70% מהשנים, כך עולה מנתונים שנאספו על ידי Bespoke Investment Research. המדד עלה ב-21% השנה עד ספטמבר.

OpenAi השלימה בסוף השבוע שעבר סבב גיוס של 6.6 מיליארד דולר, לפי שווי של 157 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת החברות הפרטיות הגדולות בעולם, לצד ספייס-אקס ובייטדאנס. בהנפקה השתתפו מיקרוסופט , אנבידיה  וסופטבנק היפנית, אפל  לא השתתפה. 

לקראת תחילת עונת הדוחות בוול סטריט, בבלומברג מדווחים שאנליסטים מורידים את הציפיות שלהם לתוצאות הרבעון השלישי. לפי  בלומברג, חברות ב-S&P 500 צפויות לדווח על עלייה של 4.7% ברווחים הרבעוניים לעומת השנה הקודמת, התחזית הזאת ירדה מ-7.9% ב-12 ביולי. "עונת הרווחים תהיה חשובה יותר מהרגיל הפעם", אמר אדם פרקר, מייסד Trivariate Research. "אנחנו צריכים נתונים קונקרטיים מתאגידים, במיוחד, המשקיעים רוצים לראות אם חברות דוחות הוצאות, אם הביקוש הואט, ואם הלקוחות מתנהגים אחרת בגלל סיכון גאו-פוליטי ואי ודאות כלכלית", אמר פרקר.

כאמור, עונת הדו"חות מתחילה השבוע עם ענקית המזון פפסיקו  שתפרסם בשלישי. פפסי היא לא רק חברת  משקאות, לחברה יש 23 מותגים שונים שלכל אחד מהם יש מכירות שנתיות בהיקף של מעל מיליארד דולר. מעבר למשקאות הקלים, פפסי היא מובילת שוק בתחום החטיפים עם מותגים כמו Lay’s (צ'יפס), דוריטוס, וצ'יטוס. החברה היא גם בעלים של Quaker Oats שיש לה נתח שוק משמעותי בתחום דגני הבוקר. ההכנסות ברבעון הקרוב צפויות לצמוח ב-1.5% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל. המניה נסחרת במכפיל 20 על הרווח הצפוי השנה. ב-5 השנים האחרונות המניה הניבה תשואה כוללת של 38% בהשוואה לתשואה של 50% של קוקה קולה .

חברת התעופה דלתא איירליינס  ודומינו'ס פיצה  יפרסמו את תוצאותיהן ביום חמישי ובשישי יצטרפו אליהם גם הבנקים הגדולים ג'י פי מורגן  ווולס פארגו .

ב-HSBC מעריכים: המניות ששווה לשים עליהן לב אחרי הורדת הריבית 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח קפצו ב-9 נקודות בסיס ביום א', לרמה של 4.98%.

בלדי גייסה מהציבור אג״ח בהיקף של 300 מיליון שקל. החוב יישא ריבית של עד 4.25% ויהיה צמוד למדד המחירים לצרכן. מדובר בריבת גבוהה מהיעד אליו כיוונה החברה - 3.5%, זאת לאור הסיכונים הכרוכים בחברה ובפעילותה. ביום שלישי הקרוב היא צפויה להשלים את החלק הציבורי. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו בשבוע החולף לכל אורך העקום, כאשר הקפיצה המשמעותית הגיעה לאחר פרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי האחרון. התשואה ל-10 שנים עלתה ב-23 נ"ב לרמה של 3.98% והתשואה לשנתיים עלתה ב-38 נ"ב לרמה של 3.84%. 

לא מפתיע לאור העובדה שפרמיית הסיכון CDS עלתה לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת המלחמה (197 נקודות בסיס ל-10 שנים), במיטב מציינים גם ש"מרווח האג"ח הדולריות מעל ארה"ב גם עלה, אך הוא עדיין נמוך יותר מאשר בתחילת אוגוסט. צריך רק לציין שמאז אוגוסט המרווח של אג"ח דולריות במדינות שונות ירד משמעותית".

3. שוקי הסחורות והמטבעות

ביום שישי האחרון השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. הדולר זינק בכ-2.5% מול השקל, ונסחר סביב 3.81 שקלים לאור התקיפה הישראלית בביירות שבוצעה ביום שישי האחרון לצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית. גם האירו התחזק ב-1.5% מול השקל ועמד על 4.18 שקלים ביום שישי האחרון.

במקביל, הדולר התחזק בחדות מול המטבעות הזרים לאור הערכת השווקים שמתווה הריבית של הפד יהיה פחות אגרסיבי ממה שחשבו תחילה לאור דוח התעסוקה החזק שפורסם בארה"ב.

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה

מחירי הנפט זינקו בכ-9% בשבוע האחרון לאור המתיחות בין איראן לישראל. מחירה של חבית מסוג ברנט טיפס בכ-1% בסוף השבוע האחרון ועמד על 78 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עמד על 74.4 דולרים.

4. מאקרו

בתוך פחות משבוע, שתי חברות דירוג האשראי המובילות בעולם - מודי'ס ו-S&P - הורידו את דירוג האשראי של ישראל. בהמשך להורדת הדירוג של מודי'ס בשבוע הקודם, S&P הודיעה בשבוע שעבר על הורדה בודדת ושלא במועדה המתוכנן, מ-‘A+’ ל-‘A’. גם כאן הודגשו, כבר בכותרת ההודעה, "חששות ביטחוניים מוגברים" וגם התחזית נותרה שלילית. 

יוני פנינג אסטרטג ראשי, חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות טוען שבניגוד למודי'ס שהביעה ביקורת על התנהלות המממשלה, S&P בעיקר התרכזה בהחרפת הלחימה בצפון והשלכותיה, "ניכר כי ההתייחסות לאותם חששות צבאיים הייתה ממוקדת יותר, וכללו תרחיש לפיו 'הלחימה בגבול הצפוני, ובכלל זה הכניסה הקרקעית לתוך לבנון עלולות להמשיך לתוך 2025, כולל סיכוני נקמה כנגד ישראל. האפשרות האחרונה הודגשה במיוחד על ידי תקיפת טילים על ישראל מאיראן בתחילת אוקטובר'".

"מפה, התרחיש דומה לזה של מודי'ס, כאשר S&P מעדכנת לצמיחה של 0% בתוצר הריאלי בישראל ב-2024, ו-2.2% מתונים ב-2025. למרות זאת, ב-2026 הצפי הוא דווקא להתאוששות בדמות צמיחה של 5.0%, על רקע גידול בהשקעות. וכנ"ל 3.5% נאים ב-2027". 

בנוסף, גם דויטשה בנק פרסמה סקירה מקיפה על הכלכלה המקומית שבה התייחסו לפיחות בשקל בשבוע האחרון, להחלטת הריבית של בנק ישראל בשבוע הקרוב ולהתאוששות הכלכלה ביום שאחרי המלחמה. "הסיכונים הגאו-פוליטיים עלו משמעותית מאמצע ספטמבר", נכתב בדוח. "סדרת אירועים, כולל פיצוצי איתוריות, מותם של מפקדים בכירים בחיזבאללה, תקיפות אוויר כבדות על לבנון וכוחות קרקעיים שחצו את הגבול, מצביעה על כך שהסכסוך נכנס לשלב חדש וכי הסיכונים עלו באופן ניכר".

בארה"ב, ביום שישי האחרון פורסם דוח התעסוקה בארה"ב בו המשק האמריקאי הפתיע עם גידול דרמטי בכמות המשרות שנוספו בספטמבר - 245 אלף. המשמעות היא ששוק העבודה האמריקאי משדר עוצמה. בנוסף לכך, גם שיעור האבטלה הפתיע לטובה - 4.1%. השכר השעתי עלה בקצב שנתי של 4%, גם כן מעל התחזיות המוקדמות.

הצפי המוקדם הצביע על כך שתמונת התעסוקה של ספטמבר תיראה דומה מאוד לזו של אוגוסט - האטה הדרגתית בגיוס עובדים לעומת תחילת השנה, לצד עלייה מתונה בשכר. בשוק צפו כי למשק האמריקאי יצטרפו 150 אלף משרות, לעומת 142 אלף בחודש הקודם, עם שיעור אבטלה יציב של 4.2%. מבחינת השכר, התחזית הייתה לעלייה חודשית של 0.3% ועלייה של 3.8% לעומת השנה שעברה - כאשר השיעור השנתי זהה לזה של אוגוסט.

בשבוע הקרוב יתפרסמו סיכומי ישיבת הפד ומדד המחירים לצרכן וליצרן בארה"ב לחודש ספטמבר. במקביל, יתפרסמו נתוני תמ"ג בבריטניה ומדד מחירים לצרכן בגוש האירו.

5. תחזית

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, צופה כי "בנק ישראל ייאלץ להשאיר את הריבית בלי שינוי. במצב רגיל הנתונים הכלכליים (עלייה באינפלציה, פיחות השקל, העלייה בפרמיות הסיכון ובסיכון לגירעון), היו גורמים לבנק ישראל להעלות את הריבית, אך נוכח הנסיבות היא צפויה להישאר ללא שינוי".

"מאז החלטת הריבית הקודמת בסוף אוגוסט האינפלציה הפתיעה כלפי מעלה והגיעה ל-3.6%. השקל פוחת בכ-4% ביחס לדולר ובכ-2.6% ביחס לאירו. נציין שהנתונים הכלכליים האחרונים בארה"ב גרמו להפחתת התחזיות להורדת ריבית הפד והובילו להתחזקות משמעותית של הדולר. החלשות השקל לא הייתה יוצאת דופן לאחרונה. הדולר התחזק כמעט מול כל המטבעות בשבוע האחרון, מחירי הדירות המשיכו לעלות.
שוק העבודה התהדק עוד יותר עם הירידה באבטלה לרמת שפל היסטורית של 2.6%. 

"שר האוצר התחיל אומנם לקדם את התקציב ל-2025, אך לא ברור בינתיים עד כמה הוא יכול להצליח במשימה. במיוחד על רקע ההערכות שהצורך בהתאמות התקציביות, שכבר לפני ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות היו מאוד משמעותיות, רק יגדל".

במיטב מעדכנים גם את תחזית האינפלציה. "בעקבות נתוני הצריכה והעדכון לתחזית של מחירי הירקות והפירות, התחזית שלנו לאינפלציה לחודש ספטמבר ירדה מ-0.1% ל-0%. התחזית ל-12 החודשים הבאים ירדה ל-3.2%. בשלב זה, לא כללנו בתחזית את ההשפעה של פיחות השקל והעלייה במחירי הנפט".

לגבי ארה"ב  צופים במיטב הורדות ריבית מתונות והדרגתיות יותר. "התחזית לריבית עד סוף 2025 שגלומה בחוזים כמעט זהה כעת לתחזית הפד שפורסמה באוגוסט. לפי תחזית זו, הריבית תרד בכל אחת משתי פגישות הפד שנותרו עד סוף השנה ב-0.25% ובעוד 1% בשנה הבאה".