בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה מעורבת באירופה; באסיה ננעל המסחר בעליות

תמריצי הממשלה הסינית מפיחים אופטימיות בשוקי אסיה • בארה"ב נפתחת השבוע עונת הדוחות, בחמישי יתפרסם שם מדד המחירים לצרכן • עוד הבוקר: עליות באסיה, ירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט • בסין לא מתקיים היום מסחר

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman
הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

15:17

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל כעת במגמה מעורבת. דאקס יורד ב-0.2% אך מדד קאק עולה ב-0.2% ופוטסי ב-0.4%. 

בוול סטריט דומה שהשבוע יחל ברגל שמאל. החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת על ירידות של כ-0.3% בעוד נרשמת עלייה בתשואות  אגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות.  

מניית אפל  יורדת במסחר המוקדם לאחר שבג'פריס הורידו את המלצתם מ"רכישה" ל"החזק", בבנק כתבו שהציפיות למכירות האייפון 17 היו מוגזמנות ויכולות ה-AI המדוברות עדיין לא בשלות דיו.

13:51

לאחר שהחל בירידות שערים, המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת. דאקס יורד ב-0.4% אך מדד קאק עולה ב-0.2% ופוטסי ב-0.1%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות של כ-0.3% במדדים המובילים. 

מחירי הנפט עולים גם היום ובמעל 2%. נפט אמריקאי נסחר ב-76.2 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ב-79.8 דולר לחבית. וזאת בהמשך לעליות של 9% בשבוע שעבר לאור המתיחות בין איראן לישראל.

12:17

מאקרו באירופה: המכירות הקמעונאיות בגוש האירו עלו באוגוסט ב-0.8% בחישוב שנתי לאחר שירדו ב-0.1% ביולי, התוצאה היתה מעט מתחת לצפי שהיה 1%. בחישוב חודשי, המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.2% באוגוסט לעומת 0% בחודש הקודם ובהתאם לצפי. הנתון לא גרום לתנועה משמעותית בשער האירו שיורד מעט מול הדולר, 1.097 דולר לאירו. 

11:06

המסחר בבורסות אירופה מתנהל הבוקר בירידות שערים. דאקס יורד ב-0.4%, קאק ב-0.3% ופוטסי ב-0.1%. 

 המסחר באסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות שערים בהובלת מדד הניקיי היפני שעלה ב-2.2%, הנג סנג עלה ב-1.5% והקוספי ב-1%. בסין, לרגל חג, לא התקיים היום מסחר.  

09:07

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים בהובלת מדד הניקיי היפני שעולה ב-2.2%, הנג סנג עולה ב-1.5% והקוספי ב-1%. בסין, לרגל חג, לא מתקיים היום מסחר. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות.

בשישי האחרון ננעלו בורסות וול סטריט בעליות. נאסד"ק עלה ב-1.2, דאו ג'ונס ב-0.8%, ו-S&P 500 ב-0.9%. העליות סייעו למחוק את ההפסדים בצל המתיחות הגאו-פוליטית הגוברת במזרח התיכון. מדד S&P 500 עלה ב-0.2% בסיכום שבועי ובכ-20% ב-2024, והוסיף יותר מ-8 טריליון דולר לשווי השוק הכולל שלו. הדאו עלה השבוע ב-0.1%, כמו הנאסד"ק. 

אגב, מאז 1945, כאשר מדד S&P 500 עלה ב-20% במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, הוא רשם ירידה באוקטובר ב-70% מהשנים, כך עולה מנתונים שנאספו על ידי Bespoke Investment Research. המדד עלה ב-21% השנה עד ספטמבר.

OpenAi השלימה בסוף השבוע שעבר סבב גיוס של 6.6 מיליארד דולר, לפי שווי של 157 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת החברות הפרטיות הגדולות בעולם, לצד ספייס-אקס ובייטדאנס. בהנפקה השתתפו מיקרוסופט , אנבידיה  וסופטבנק היפנית, אפל  לא השתתפה. 

לקראת תחילת עונת הדוחות בוול סטריט, בבלומברג מדווחים שאנליסטים מורידים את הציפיות שלהם לתוצאות הרבעון השלישי. לפי  בלומברג, חברות ב-S&P 500 צפויות לדווח על עלייה של 4.7% ברווחים הרבעוניים לעומת השנה הקודמת, התחזית הזאת ירדה מ-7.9% ב-12 ביולי. "עונת הרווחים תהיה חשובה יותר מהרגיל הפעם", אמר אדם פרקר, מייסד Trivariate Research. "אנחנו צריכים נתונים קונקרטיים מתאגידים, במיוחד, המשקיעים רוצים לראות אם חברות דוחות הוצאות, אם הביקוש הואט, ואם הלקוחות מתנהגים אחרת בגלל סיכון גאו-פוליטי ואי ודאות כלכלית", אמר פרקר.

כאמור, עונת הדו"חות מתחילה השבוע עם ענקית המזון פפסיקו  שתפרסם בשלישי. פפסי היא לא רק חברת  משקאות, לחברה יש 23 מותגים שונים שלכל אחד מהם יש מכירות שנתיות בהיקף של מעל מיליארד דולר. מעבר למשקאות הקלים, פפסי היא מובילת שוק בתחום החטיפים עם מותגים כמו Lay’s (צ'יפס), דוריטוס, וצ'יטוס. החברה היא גם בעלים של Quaker Oats שיש לה נתח שוק משמעותי בתחום דגני הבוקר. ההכנסות ברבעון הקרוב צפויות לצמוח ב-1.5% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל. המניה נסחרת במכפיל 20 על הרווח הצפוי השנה. ב-5 השנים האחרונות המניה הניבה תשואה כוללת של 38% בהשוואה לתשואה של 50% של קוקה קולה .

חברת התעופה דלתא איירליינס  ודומינו'ס פיצה  יפרסמו את תוצאותיהן ביום חמישי ובשישי יצטרפו אליהם גם המוסדות הפיננסיים הגדולים ג'י פי מורגן  ווולס פארגו .

ב-HSBC מעריכים: המניות ששווה לשים עליהן לב אחרי הורדת הריבית 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו בשבוע החולף לכל אורך העקום, כאשר הקפיצה המשמעותית הגיעה לאחר פרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי האחרון. התשואה ל-10 שנים עלתה ב-23 נ"ב לרמה של 3.98% והתשואה לשנתיים עלתה ב-38 נ"ב לרמה של 3.84%. 

לא מפתיע לאור העובדה שפרמיית הסיכון CDS עלתה לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת המלחמה (197 נקודות בסיס ל-10 שנים), במיטב מציינים גם ש"מרווח האג"ח הדולריות מעל ארה"ב גם עלה, אך הוא עדיין נמוך יותר מאשר בתחילת אוגוסט. צריך רק לציין שמאז אוגוסט המרווח של אג"ח דולריות במדינות שונות ירד משמעותית".

בשוק הסחורות מחירי הנפט זינקו בכ-9% בשבוע האחרון לאור המתיחות בין איראן לישראל. מחירה של חבית מסוג ברנט טיפס בכ-1% בסוף השבוע האחרון ועמד על 78 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עמד על 74.4 דולרים.

בארה"ב, ביום שישי האחרון פורסם דוח התעסוקה בארה"ב בו המשק האמריקאי הפתיע עם גידול דרמטי בכמות המשרות שנוספו בספטמבר - 245 אלף. המשמעות היא ששוק העבודה האמריקאי משדר עוצמה. בנוסף לכך, גם שיעור האבטלה הפתיע לטובה - 4.1%. השכר השעתי עלה בקצב שנתי של 4%, גם כן מעל התחזיות המוקדמות.

הצפי המוקדם הצביע על כך שתמונת התעסוקה של ספטמבר תיראה דומה מאוד לזו של אוגוסט - האטה הדרגתית בגיוס עובדים לעומת תחילת השנה, לצד עלייה מתונה בשכר. בשוק צפו כי למשק האמריקאי יצטרפו 150 אלף משרות, לעומת 142 אלף בחודש הקודם, עם שיעור אבטלה יציב של 4.2%. מבחינת השכר, התחזית הייתה לעלייה חודשית של 0.3% ועלייה של 3.8% לעומת השנה שעברה - כאשר השיעור השנתי זהה לזה של אוגוסט.

בשבוע הקרוב יתפרסמו סיכומי ישיבת הפד ומדד המחירים לצרכן וליצרן בארה"ב לחודש ספטמבר. במקביל, יתפרסמו נתוני תמ"ג בבריטניה ומדד מחירים לצרכן בגוש האירו.

במיטב צופים הורדות ריבית מתונות והדרגתיות יותר. "התחזית לריבית עד סוף 2025 שגלומה בחוזים כמעט זהה כעת לתחזית הפד שפורסמה באוגוסט. לפי תחזית זו, הריבית תרד בכל אחת משתי פגישות הפד שנותרו עד סוף השנה ב-0.25% ובעוד 1% בשנה הבאה".