גל עמיאל | בלעדי

מנהל הקרן שהודיע הערב למשקיעים: "הייתי בטוח שאני המשיח והפסדתי לכם את כל הכסף"

מנהל קרן הגידור הקטנה לוג'יקאפ (Logicap), גל עמיאל, הודיע למשקיעים כי הפסיד להם מיליוני שקלים • בהודעות שהגיעו לידי גלובס כתב להם: "התגלגלתי לתוך בור שאי אפשר לצאת ממנו בצורה טובה. הייתי בטראנס מוחי במשך כמעט שנה, בטוח במיליון אחוז שאני המשיח" • חשיפת גלובס

המסחר באופציות בשיא של כל הזמנים / אילוסטרציה: Shutterstock
המסחר באופציות בשיא של כל הזמנים / אילוסטרציה: Shutterstock

מנהל קרן הגידור הקטנה לוג'יקאפ (Logicap), גל עמיאל, הודה בפני לקוחותיו על הפסדי הכספים שנוהלו בקרן וציין כי לא יצליח להחזיר אותם למשקיעים. לגלובס הגיעו תיעודים מהודעות ששלח עמיאל, בהן כתב למשקיעים כי במסגרת ההשקעות שביצע בקרן הפסיד את כספם.

המלצות ההשקעה של מנהל כספי המיליונרים  
אחרי שיותר מ־2 מיליארד שקל נעלמו: איך להימנע מהשקעה מסוכנת בנכס אלטרנטיבי 

בישראל קרנות גידור פועלות בפיקוח מינימלי, ולא ניתן לדעת בפועל כמה כספים מנוהלים בהן, אולם הערכות בענף הקרנות מדברות על קרן קטנה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לכל היותר. תגובת גל עמיאל לא התקבלה.

עמיאל, פעיל שוק הון ותיק, שהרצה בין היתר בתחום המסחר היומי במכללת שוק הון מוכרת, כתב לאחד המשקיעים: "לצערי הרב, אני לא איש של בשורות טובות היום. אני מתנצל מעמקי נשמתי להגיד לך שבמסגרת ההשקעות שהשקעתי עבורך הפסדתי את הכל. ניסיתי בכל כוחי להחזיר את ההפסדים, אבל לא הצלחתי ואמשיך לנסות. אני יודע שזו בשורה קשה לשמוע ועוד ממני אחרי שכל כך בטחת בי, כל כך רציתי לעשות טוב ולעזור ונכשלתי עסקית".

"קרן פורצת דרך"

עמיאל העריך גם שהסיפור יתפרסם בקרוב בכלי התקשורת, והוסיף: "בימים הקרובים אני מניח שיצאו עליי כתבות. אני רק רוצה שתדע שאני ניסיתי לעשות הכל ואמשיך לעשות את הכל שתקבל את הכסף ושרציתי לעשות לך טוב. אני מתנצל עד עמקי נשמתי. הלוואי ותוכל יום אחד למצוא בתוכך מקום לסלוח לי. אני אוהב אותך ומצטער על הכל". 

בעבר הוצגה מצגת למשקיעים שבה נכתב כי קרן הגידור לוג'יקאפ היא "קרן גידור פורצת דרך בתחום המסחר בשוק ההון, העוסקת במסחר אלגוריתמי ובהשקעות בבורסות הגדולות והנזילות בעולם הפועלות בשוק המניות האמריקאי". לפי המצגת, המסחר בקרן של לוג'יקאפ "מתנהל בשתי אסטרטגיות פעולה - מסחר יומי מבוסס אלגוריתם והשקעות ארוכות טווח".

מדוחות ששלחה קרן הגידור למשקיעים בחלק מהרבעונים בשנה שעברה, עלה כי רשמה רווחים נאים. כך למשל ברבעון הרביעי לשנת 2023 שלח עמיאל לאחד המשקיעים דוח לפיו "הרווח של אותו משקיע עמד על 11.8%". גם ברבעונים אחרים באותה שנה נרשמה תשואה חיובית, כאשר הרבעון הראשון של 2024 הסתיים גם הוא "ברווח של 7.31%", כתב עמיאל.

בפני משקיע אחר, שגם לו בישר עמיאל שאבד הכסף, הוא גולל חלקים מסיפור חייו, שנראה מורכב למדי: "מאז שאני זוכר את עצמי הייתי אדם טוב מבית טוב, בעל ערכים טובים ונתינה לזולת. עברתי הרבה דברים בחיי, ממכות שחטפתי בחטיבה, להטרדה מינית, לאשפוז בשלוותא של חבר הכי טוב שלי וחוויות לא נעימות משם בלשון המעטה, לשירות בחטיבת גבעתי כמצטיין חטיבתי בתחום הלוגיסטיקה, לחבר כמו אח מתקופת הצבא שנרצח בחברון, לרצון להתאבד, לכדורים פסיכיאטריים, לדיכאונות אדירים ולהתחלת דרכי בתחום המסחר בשוק ההון".

"הייתי בטוח שאני המשיח"

הוא ממשיך לתאר באריכות את דרכו בשוק ההון ומציין לבסוף כי "מהפסדים לניצחונות, לגיוסים, למחשבות שאני המשיח ולמחשבות שאני כלום ושום דבר. התגלגלתי לתוך בור שאי אפשר לצאת ממנו בצורה טובה. לפני שנה וחצי התחיל הסוף. חטפתי מאניה נוראית, הייתי בטראנס מוחי במשך כמעט שנה, בטוח במיליון אחוז שאני המשיח, הגיע השבעה באוקטובר ובראש שלי עוד שנייה אליהו הנביא מגיע ומושח אותי בשמן המשחה ומכתיר אותי כמלך המשיח".

"כעבור שנה של כיף גדול והתפתחות תורנית הגיעה הדיפרסיה כמו פצצה לפנים. החלפתי כדורים והתחלתי לטפל בעצמי, ואז הבנתי... הבנתי שמה שאני עושה זה אסור, ניסיתי בכל כוחי להרוויח את הכל בחזרה, אבל בשלב הזה כבר לא היה לי סיכוי, פעלתי בצורה חסרת שליטה במסחר והפסדתי הכל. חודשים ארוכים שאני מרגיש כמו גיהנום, ישן אולי שעתיים בלילה, דופק גבוה, בכי שלא נגמר וחרדה איומה, ניסיתי לקחת לעצמי את החיים, אבל לא הצלחתי לבלוע את כמות הכדורים הנכונה והקאתי הכל. ומאז כבר כמה חודשים שאני אוזר אומץ ללכת למשטרה ולספר את הסיפור, לא גייסתי משקיעים חדשים בזמן הזה, למרות שיש המון שמעוניינים. יכולתי אולי בדרך הזו להחזיר לכולם את כספם". 

"הבנתי שכדי לעשות תשובה אמיתית וכדי להתנקות יש שלושה שלבים: וידוי, חרטה וקבלה לעתיד. אני בוחר לעשות מעשה שאולי יטיב עם הזולת. ראשית כל, אני רוצה להתנצל בפני האנשים שהפסדתי את כספם. אני יודע שהסליחה שלי לא שווה הרבה ובאשמתי הפסדת סכומי כסף לא מבוטלים, הלוואי שביום מן הימים תוכל למצוא בליבכם מקום למחילה".

"הכוונות היו טובות"

"הדבר השני שאני רוצה להגיד לך", הוא ממשיך וכותב, "אם יש לך אבן על הלב, משהו לא טוב שעשית ואתה מפחד לספר בגלל ההשלכות שיגיעו בעקבות זה, תאזור אומץ ותתוודא, תתחרט ותקבל על עצמך להשתנות, תאמין לי שהסבל שמגיע בעקבות מעשים לא טובים לא שווה רגע אחד של שמחה. ואם אתה שוקל להשקיע את כספך בכל מקום שהוא, תשקול טוב טוב את צעדייך ותוודא שהמקום בו אתה משקיע עובד בצורה תקינה, אל תסתמך על אדם אחד שנותן לך תחושת ביטחון".

הוא מסכם את אותה הודעה וכותב: "לסיום אני רוצה להגיד לך שוב פעם סליחה שנפגעת, כל מעשיי היו מכוונות טובות ומחשבות שווא על גדלות ומפחד עז. לקחתי על עצמי אחריות שגדולה על מידותיי וכשלתי. אני מתנצל מעומק הלב ומבטיח לעשות הכל כדי להשיב לך את כספך".