בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה מעורבת באירופה; בורסת שנגחאי צללה בכ-7%

הדאקס יורד ב-0.1% • הניקיי עלה ב-0.1% • החוזים בארה"ב נסחרים בירידות שערים קלות • עונת הדוחות בוול סטריט נפתחה באופן רשמי • אנבידיה סגרה יום חמישי ברציפות של עליות • בבנק אוף אמריקה צופים צמיחה שלילית ברווחי החברות של מדד ה-STOXX 600 האירופי ברבעון השלישי של השנה

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

12:15

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות שערים קלות. 

מאקרו אירופה: הייצוא בגרמניה עלה בחודש אוגוסט ב-1.3% לעומת הצפי המוקדם שציפה לירידה של 1%. מנגד, הייבוא בגרמניה ירד ב-3.4% (צפי: 2.5%-)

10:27

יום המסחר באירופה מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. הדאקס יורד ב-0.2%, הקאק יורד בשיעור דומה, והפוטסי הבריטי עולה ב-0.4%.

09:45

משרד המשפטים האמריקאי בוחן אפשרות לבקש מבית המשפט להורות על פירוק חלקים מחברת גוגל , זאת בעקבות פסיקה מאוגוסט 2024 שקבעה כי החברה יצרה מונופול בלתי חוקי בתחום החיפוש באינטרנט, כך דווח היום ברויטרס. ההצעות, שצפויות להיות מוגשות עד ה-20 בנובמבר, כוללות אפשרות להפרדת דפדפן Chrome ומערכת ההפעלה Android מהחברה. בנוסף, נשקלים צעדים כמו הגבלת הסכמי ברירת המחדל של גוגל עם יצרני מכשירים ופתיחת גישה למתחרים למאגרי המידע של החברה. גוגל הודיעה על כוונתה לערער על הפסיקה, וטוענת כי ההצעות "רדיקליות" ועלולות להשפיע לרעה על התפתחות תעשיית הבינה המלאכותית. החברה תוכל להציע את הצעותיה לתיקונים עד ה-20 בדצמבר.

08:49

הבוקר באסיה (ד'), המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה ב-1.2%. בורסת שנגחאי יורדת ב-3.6%, ההנג סנג מוסיף לערכו 1%, ומדד הקוספי יורד ב-0.6%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל בעליות שערים. נאסד"ק עלה ב-1.4%, S&P 500 ב-1%, ודאו ג'ונס ב-0.3%. 

סיכום הרבעון השלישי: אלה המניות שמשכו את המשקיעים הקטנים 

אנבידיה  עלתה אמש בכ-4% וסגרה יום חמישי רצוף של עליות. אנליסטים בוול סטריט חוזרים לאחרונה להמליץ על המניה. ב-KeyBanc העלו את תחזית ההכנסות של החברה מ-128 מיליארד דולר ל-130 מיליארד דולר ושהשבב החדש של החברה, הבלקוול, יתרום 7 מיליארד דולר להכנסות הרבעון הרביעי. 

במקביל, אמש החל כנס ה-AI Summit של אנבידיה שיסתיים היום (ד'). החברה צפויה להציג טכנולוגיות פורצות דרך כדי להתמודד עם האתגרים המשמעותיים ביותר עבור הלקוחות. בין המושאים שצפויים לקבל חשיפה הן תחום הרובוטיקה המסקרן, אבטחת המידע, בריאות, מחשוב קוונטום, תקשורת ועוד.

עוד משהו שמעורר אופטימיות במניית אנבידיה: מנכ"ל פוקסקום יונג ליאו דיבר אמש על ה"בום" בשוק הבינה המלאכותית, "יש עוד הרבה לאן לעלות", אמר. ליאו סיפר שהביקוש לשרתי החברה המבוססים על שבבי אנבידיה הוא "הרבה יותר גבוה ממה שציפינו".

בנק ההשקעות שהוריד את המלצתו למניית החברה הגדולה בעולם 

סולאראדג'  צללה אמש בכ-9%. בסקירה של דויטשה בנק שיצאה לפני מספר ימים כתבו כי החברה עומדת לפני מספר רבעונים קשים וכי הקשיים של החברה באירופה צפויים להימשך עד אמצע השנה הבאה. הם נשארו בהמלצת "החזק". במורגן סטנלי ציינו האנליסטים שהחברה כנראה תתקשה לאושש את הביקוש למוצריה. 

עונת הדוחות בוול סטריט נפתחה אמש באופן רשמי. פפסיקו  חתכה את התחזיות לשנה לאחר שהמכירות ירדו באופן בלתי צפוי ברבעון. יצרנית המשקאות והחטיפים תולה את הסיבה בהאטת הביקוש המופחת של הצרכנים בצפון אמריקה בעוד שמתחים גאו-פוליטיים פגעו בעסקיה בכמה שווקים בינלאומיים. פפסיקו צופה כעת שההכנסות האורגניות לשנה כולה יצמחו בטווח האחוז החד-ספרתי הנמוך, כך נמסר היום, במקום לעלות ב-4% כפי שחזו קודם לכן. המניה יורדת מעט השנה, בעוד שמניית קוקה-קולה  עלתה ב-17%.

המכירות ירדו ל-23.32 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו למעט יותר, 23.86 מיליארד דולר, לפי FactSet. הרווח הרבעוני ירד ל-2.93 מיליארד דולר לעומת 3.09 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הרווח המתואם עמד על 2.31 דולר למניה, מעט פחות מתחזיות האנליסטים.

בשוק החוב האמריקאי תשואת איגרת החוב הממשלתית לשנתיים ירדה אמש (ג') ב-3 נקודות בסיס ל-3.97% בעוד תשואות האיגרת לעשר שנים נותרה יציבה, 4.03%. 

התנודתיות החריגה בשוק הנפט נמשכת על רקע המתיחות במזרח התיכון. לאחר שפתחו את השבוע עם זינוק של 4%, אמש צללו המחירים ב-4%. מאז שאיראן  שיגרה אל ישראל 180 טילים הנפט עלה בכ-13%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 77 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 74 דולר.

בבנק השוויצרי יוליוס בר התייחסו בסקירתם להשפעות המצב הביטחוני על שוק הנפט, והסבירו כי התרחיש הסביר ביותר הוא זעזוע רך במחירי הנפט שיקפצו מעל 80 דולר באופן זמני, ואז יחזרו למגמה לפני סוף השנה. "בתרחיש זה, למרות הרטוריקה המחוממת, הסכסוך הגאו-פוליטי נשאר בעיקר ממוקד באזורים הידועים, לכן הוא הסביר ביותר ומרמז שהמצב הנובע ממלחמת עזה מתפתח לאורך הנתיב שנצפה עד כה", נכתב. "ההשפעות הכלכליות זניחות, והמערך הפוליטי השתנה משמעותית מאז השנה שעברה".

בגזרת המאקרו, הבוקר (ד'), הבנק המרכזי בניו זילנד הוריד את הריבית ב-0.75% מרמה של 5.25% לרמה של 4.75%.

עונת הדוחות של הרבעון השלישי באירופה נמצאת בפתח כאשר כ-50% מהחברות צפויות לדווח את תוצאותיהן הכספיות עד סוף החודש.

בבנק אוף אמריקה מציינים כי האנליסטים צופים צמיחה שלילית של 1% ברבעון השלישי (לעומת המקביל אשתקד) ברווח למניה של מדד Stoxx 600 לאחר צמיחה של 6% ברבעון השני, שסימן את הרבעון החיובי הראשון מאז 2022.

"הירידה הצפויה ברווחים ברבעון השלישי נובעת מהערכה של צמיחת מכירות שלילית של 2%-, אשר מקוזזת רק באופן חלקי על ידי התרחבות שולי רווח צפויה. בהתאם לדינמיקה שנראתה ברבעון השני, צרכנות ו-אנרגיה צפויים להיות הגורמים העיקריים שיפגעו ברווחים ברמת המדד העונה, בעוד שמגזר הפיננסים צפוי להיות התורם החיובי העיקרי. למעט מגזר הפיננסים, צפויה להירשם ירידה של 6% ברווחים של חברות ה-Stoxx 600.

"חומרי גלם ותעשייה צפויים להציג את צמיחת הרווח למניה השנתית החזקה ביותר ברבעון השלישי, בעוד שצרכנות, שירותים, אנרגיה וטכנולוגיה צפויים להציג שיעורי צמיחה שליליים משמעותיים.

"הערכות הרבעון השלישי חוו ירידות חדות על רקע קיצוצי תחזיות והפתעות מאקרו שליליות. במקביל, הערכות הרווח למניה לרבעון השלישי חוו ירידות משמעותיות בחודשים האחרונים, שהוזנו על ידי הגורמים הבאים: מספר רב של קיצוצי תחזיות על ידי חברות במהלך עונת הדוחות של הרבעון השני, על רקע סימני חולשה של הצרכנים בתחומי מוצרי יוקרה, מוצרי צריכה בסיסיים ורכבים, לצד אובדן מומנטום הצמיחה בגוש האירו, כפי שמשתקף ברמה השלילית העמוקה של הפתעות המאקרו בגוש האירו ברבעון השלישי. קונצנזוס הרווח למניה של Stoxx 600 לרבעון השלישי עודכן כלפי מטה ב-4% מאז יוני, כאשר הערכות המכירות למניה ירדו ב-3%.

"הפתעות כלכליות שליליות בגוש האירו ברבעון השלישי מצביעות גם על יחס פעימות רווח למניה נמוך מ-50%, הרבה מתחת לרמות הממוצע ההיסטורי וירידה מ-54% ו-51% ברבעון הראשון והשני, בהתאמה".