"המשיח" שהפסיד את כל כספי הלקוחות בתגובה ראשונה: "סובל משיגעון גדלות"

עורך דינו של גל עמיאל, מנהל קרן הגידור לוג'יקאפ, הגיב הבוקר לחשיפת גלובס, לפיה עמיאל הודה בפני לקוחותיו כי הפסיד את כל הכספים שנוהלו בקרן • "מרשנו הוא אדם הסובל מבעיות נפשיות קשות, עד כדי מחשבה על עצמו כמשיח. הוא יעשה כל מאמץ להחזיר דברים לתיקונם ולהחזיר את כספי המשקיעים", נמסר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock

"אדם הסובל מבעיות נפשיות קשות" - כך נמסר בתגובת עורך דינו של גל עמיאל, מנהל קרן הגידור הקטנה לוג'יקאפ (Logicap). אתמול נחשף בגלובס כי עמיאל הודה בפני לקוחותיו על הפסדי הכספים שנוהלו בקרן, וציין כי לא יצליח להחזיר אותם למשקיעים.  לגלובס הגיעו תיעודים מהודעות ששלח עמיאל, בהן כתב למשקיעים כי במסגרת ההשקעות שביצע בקרן הפסיד את כספם. 

מנהל הקרן שהודיע למשקיעים: "הייתי בטוח שאני המשיח והפסדתי לכם את כל הכסף" 

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את עמיאל, מסר לאחר הפרסום כי "מרשנו הוא אדם הסובל מבעיות נפשיות קשות, עד כדי מחשבה על עצמו כמשיח. הוא התדרדר לסיטואציה עסקית אשר הקשתה עליו נפשית, ובשל היותו חולה במאניה דיפרסיה ושיגעון גדלות, סבר שיצליח להשיג רווחים עבור המשקיעים שלו ולהחזיר את השקעותיהם". 

"כשכשל, הוא ניסה לנקוט כל פעולה כדי להציל את כספי המשקיעים, ולצערו הרב לא הצליח במשימתו זו. כעת הוא הסגיר את עצמו למשטרה ומשתף פעולה בכל עניין שיש בידו לסייע. זוהי סיטואציה קשה מאוד, ומרשנו יעשה כל מאמץ להחזיר דברים לתיקונם ולהחזיר את כספי המשקיעים".

"הפסדתי הכול"

עמיאל - פעיל שוק הון ותיק, שהרצה בין היתר בתחום המסחר היומי במכללת שוק הון מוכרת - כתב לאחד המשקיעים: "לצערי הרב, אני לא איש של בשורות טובות היום. אני מתנצל מעמקי נשמתי להגיד לך שבמסגרת ההשקעות שהשקעתי עבורך הפסדתי את הכול. ניסיתי בכל כוחי להחזיר את ההפסדים, אבל לא הצלחתי ואמשיך לנסות. אני יודע שזו בשורה קשה לשמוע ועוד ממני, אחרי שכל-כך בטחת בי, כל-כך רציתי לעשות טוב ולעזור ונכשלתי עסקית".

בעבר הוצגה מצגת למשקיעים שבה נכתב כי קרן הגידור לוג'יקאפ היא "קרן גידור פורצת דרך בתחום המסחר בשוק ההון, העוסקת במסחר אלגוריתמי ובהשקעות בבורסות הגדולות והנזילות בעולם הפועלות בשוק המניות האמריקאי". לפי המצגת, המסחר בקרן של לוג'יקאפ "מתנהל בשתי אסטרטגיות פעולה - מסחר יומי מבוסס אלגוריתם והשקעות ארוכות-טווח".

מדוחות ששלחה קרן הגידור למשקיעים בחלק מהרבעונים בשנה שעברה עלה כי רשמה רווחים נאים. כך למשל ברבעון הרביעי לשנת 2023 שלח עמיאל לאחד המשקיעים דוח לפיו "הרווח של אותו משקיע עמד על 11.8%". גם ברבעונים אחרים באותה שנה נרשמה תשואה חיובית, כאשר הרבעון הראשון של 2024 הסתיים גם הוא "ברווח של 7.31%", לפי עמיאל.

"מהפסדים לניצחונות, לגיוסים, למחשבות שאני המשיח ולמחשבות שאני כלום ושום דבר", כתב עמיאל לאחד המשקיעים. "התגלגלתי לתוך בור שאי-אפשר לצאת ממנו בצורה טובה. לפני שנה וחצי התחיל הסוף. חטפתי מאניה נוראית, הייתי בטראנס מוחי במשך כמעט שנה, בטוח במיליון אחוז שאני המשיח. הגיע ה-7 באוקטובר, ובראש שלי עוד שנייה אליהו הנביא מגיע ומושח אותי בשמן המשחה ומכתיר אותי כמלך המשיח".