ממיקרון ועד קולגייט: 10 מניות שעשויות לתדלק את המשך העליות ב-S&P 500

בבנק ההשקעות משוכנעים שוול סטריט תמשיך לזנק בשנה הקרובה בשל הגידול הצפוי ברווחי החברות • באתר מרקטווץ' סימנו את אלה שהרווחים שלהן במגמת עלייה בשנה האחרונה: מההשקעה המיתולוגית של וורן באפט ועד למניה ש-90% מהאנליסטים ממליצים לקנות

צילומים: Shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי
צילומים: Shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מדד S&P 500 טיפס מתחילת השנה ב-20.6%, לרמת שיא של 5,792 נקודות (ביום ד'), ובבנק גולדמן זאקס מרגישים בנוח להעלות את התחזית שלהם למדד, ולא לראשונה השנה.

בלעדי | הצעיר שהתרברב כי היכה את ה־S&P 500: "פעלתי בצורה חסרת שליטה והפסדתי הכול"
אחרי שיותר מ־2 מיליארד שקל נעלמו: איך להימנע מהשקעה מסוכנת בנכס אלטרנטיבי
גילו את אירופה, נזהרים מעסקי התיירות: לאילו מניות נהרו המשקיעים הקטנים

כלכלני בנק ההשקעות העריכו לפני מספר ימים שהמדד יגיע בסוף השנה הנוכחית ל-6,000 נקודות, ובעוד שנה ל-6,300 נקודות, כלומר עלייה של כ-4% וכ-10%, בהתאמה. זאת, לעומת תחזית קודמת שלו שלפיה המדד יהיה ברמה של 5,600 נקודות "בלבד" בסוף 2024, ושל 6,000 נקודות בעוד שנה.

כלכלני גולדמן זאקס נימקו את העלאת התחזית (שגבוהה מתחזיות הקונצנזוס בשוק) בגידול בשולי הרווח של החברות במדד ובצפי לגידול ברווחי החברות גם בשנים הבאות. להערכת הבנק, סביבת המאקרו הנוכחית תומכת בהמשך התרחבות שולי הרווח, והם מציינים לדוגמה את הגידול בקצב מהיר יותר מהצפוי בכלכלת ארה"ב ברבעון השני. נראה שככל שיתרחבו שולי הרווח, גם המכפילים שבהם נסחרות המניות הללו עשויים לגדול, ובהתאם יעלו גם מחירי המניות.

באתר ההשקעות מרקטווץ' בחנו את החברות שכלולות במדד S&P 500 ומצאו אילו מציגות כבר עתה מגמת שיפור עקבית ברווחיות הגולמית. בהמשך, הם בדקו את תשואות 12 המניות, מכפילי הרווח ומה חושבים האנליסטים על אותן מניות.

מהבדיקה עלה כי רוב המניות ברשימה נסחרות במכפיל רווח עתידי הגבוה יחסית לממוצע ההיסטורי שלהן - מה שתורם לעליית המדד. לשם השוואה, מכפיל הרווח של מדד S&P 500 לשנה הקרובה (על פי תחזיות האנליסטים) עומד על 21.6. התשואות שנמדדו נכונות ליום ג' (8.10), וכי מכפיל הרווח הוא ל-12 חודשים קדימה על בסיס תחזיות הקונצנזוס.

Avery Dennison: כ-64% מהאנליסטים חיוביים

החברה, שהוקמה ב-1935 ונסחרת בוול סטריט חמישה עשורים, מספקת פתרונות למוצרים, כמו מדבקות, תגי RFID ועוד. החברה נסחרת בשווי של 17.3 מיליארד דולר, אחרי עלייה צנועה יחסית של 5.8% במחיר המניה מתחילת השנה. מכפיל הרווח העתידי שלפיו היא נסחרת הוא 20.9. הרווחיות הגולמית שלה שופרה ברבעון האחרון ל-29.7%, לעומת 29.4% רבעון קודם לכן, ונכון להיום 64% מהאנליסטים ממליצים עליה בהמלצות חיוביות.

Church & Dwight: רווחיות גולמית של 45%

יצרנית של מוצרי צריכה כגון חומרי ניקוי ומוצרי היגיינה אישית. החברה נסחרת בניו יורק לפי שווי נוכחי של 24.5 מיליארד דולר. התשואה שלה מתחילת השנה נמוכה למדי, אם כי חיובית, של 4.8%, והיא נסחרת במכפיל רווח עתידי של 27.6.

ברבעון האחרון שדיווחה, הרווחיות הגולמית שלה הייתה 45.1%, עלייה מ-43.7% רבעון קודם לכן. נכון להיום, שליש מהאנליסטים המסקרים אותה ממליצים עליה בהמלצות חיוביות.

קולגייט-פלמוליב: נוסדה לפני 200 שנה ותפרוץ?

החברה, שנוסדה לפני למעלה מ-200 שנה, מוכרת את מוצריה ברחבי העולם תחת מותגים שונים, ובין המוצרים שהיא משווקת נמצאים חומרי ניקוי, מוצרי היגיינה שונים ותמרוקים.

החברה נסחרת בשווי של 82.2 מיליארד דולר אחרי עלייה של 23.7% מתחילת השנה. שיעור הרווח הגולמי שלה עלה מ-59.9% ל-60.7% ברבעון האחרון שדיווחה. מכפיל הרווח העתידי שבו היא נסחרת היום הוא 26.

קראפט היינץ: המניה יורדת בניגוד למגמה

יצרנית המזון קראפט היינץ נוצרה בעשור הקודם ממיזוג של שתי ענקיות מזון, קראפט והיינץ, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 41.9 מיליארד דולר (מכפיל רווח של 11). בניגוד למגמה הכללית בשוק, המניה דווקא ירדה ב-6.5% מתחילת השנה. נכון להיום, מחצית מהאנליסטים שמסקרים אותה חיוביים בנוגע אליה. החברה שיפרה את הרווחיות הגולמית ברבעון האחרון מ-35.2% ל-35.6%. בימים האחרונים דווח שקראפט היינץ נאלצה להסיר קמפיין פרסומי בארה"ב ובאנגליה בשל האשמה בגזענות.

מיקרון טכנולוג'י: כמעט כל האנליסטים בעדה

יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון טכנולוג'י זוכה לשיעור גבוה במיוחד של המלצות חיוביות - 90% מהאנליסטים שמסקרים אותה חיוביים. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 113.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 20.6% במחיר המניה מתחילת השנה, ומכפיל הרווח העתידי שלה הוא 10.9. לאחרונה דווח שמנכ"ל החברה צפוי למכור מניות בשווי עד 20 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית של מיקרון עלתה ברבעון האחרון מ-26.9% ל-35.3%.

Universal Health Services: ניהול בתי חולים זה עסק רווחי

חברת הבריאות, שהמטה שלה בפנסילבניה, עוסקת בניהול בתי חולים. מנייתה רשמה תשואת-יתר ביחס למדד, עם עלייה של 39.6% מתחילת השנה, לשווי נוכחי של 14.2 מיליארד דולר (מכפיל רווח של 12.3). החברה רשמה ברבעון האחרון רווחיות גולמית של 11.2%, שיפור לעומת 10.1% ברבעון שקדם לו. כיום, 50% מהאנליסטים שמסקרים את החברה ממליצים עליה בהמלצות חיוביות.

Digital Realty Trust: הנדל"ן חוזר לקדמת הבמה?

Digital Realty Trust היא קרן נדל"ן שמשקיעה במבנים לדאטה סנטרס. היא נסחרת בניו יורק לפי שווי של 52.8 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה עלתה ב-16.3% מתחילת השנה, במכפיל רווח גבוה של 111. בין בעלי המניות קרן העושר הנורבגית, שלאחרונה דווח על הגדלת החזקתה לכ-6.7% מהון המניות של החברה.

שיעורי הרווחיות של החברה עלו ברבעון האחרון, ו-56% מהאנליסטים ממליצים עליה בהמלצות חיוביות.

יוניון פסיפיק: השקעה מפורסמת של באפט

חברת הרכבות יוניון פסיפיק פועלת מנברסקה, ובעבר הייתה חלק מההשקעות של המשקיע המפורסם וורן באפט, אך הוא מכר את החזקותיו ביוניון כבר לפני למעלה מעשור.

שווי החברה כיום הוא 144.7 מיליארד דולר, אחרי תשואה שלילית של 3.6% מתחילת השנה. השיפור ברווחיות הגולמית הוביל לשיעור רווח גולמי של 45.4% ברבעון האחרון, עלייה מ-45.1% רבעון קודם לכן. כיום נסחרת החברה לפי מכפיל רווח של 19.6 ו-59% מהאנליסטים ממליצים עליה בהמלצות חיוביות.

Ecolab: מכפיל רווח של מיקרוסופט

Ecolab מספקת למסעדות וליצרני מזון פתרונות שנועדו לסייע להם למנוע זיהומים. היא נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 71.9 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 25.6% מתחילת השנה.

מכפיל הרווח הנוכחי שלה הוא 34, ו-41% מהאנליסטים ממליצים עליה בהמלצות חיוביות. שיעור הרווח הגולמי שלה בדוחות האחרונים היה 43.8%, עלייה מ-43.3% רבעון אחד לפני כן.

Trimble: רווח גולמי של כמעט 60%

Trimble מספקת פתרונות חומרה ותוכנה לתעשיות הבנייה והתשתיות, ונסחרת ב-15 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה עלתה מתחילת השנה ב-15.6%, וכיום היא נסחרת במכפיל רווח של 20.9.

ברבעון האחרון דיווחה על שיעור רווח גולמי של 59.7%, עלייה מ-59.5% ברבעון שלפני כן. לא פחות מ-79% מהאנליסטים המסקרים את המניה חיוביים בנוגע אליה.