בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה מעורבת באירופה; המניות בסין צנחו במעל 3%

הדאקס נסחר ביציבות • הניקיי עלה בכ-0.4% • הבורסה בהונג קונג סגורה היום לרגל יום חג לאומי • הבנק המרכזי בדרום קוריאה חתך את הריבית שלו ב-25 נקודות בסיס ל-3.25% • האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בירידות שערים • המסחר בחוזים העתידיים על המסחר בוול סטריט מתנהל במגמת יציבות

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

11:50

מגמה מעורבת באירופה: מדד הדאקס והקאק נסחרים ביציבות, בעוד הפוטסי נסוג בכ-0.3%.

יצרנית התרופות הצרפתית סאנופי  אמרה היום שהיא החלה במו"מ מול חברת הפרייבט אקוויטי האמריקאית קלייטון, דובלייר & רייס, על מכירה פוטנציאלת של 50% ממניות עסק הבריאות שלה, אופלה (Opella). המנייה ירדה הבוקר בכ-0.4%.

מניית רשת המרכולים הבריטית סיינסבורי'ס  ירדה בכ-4% הבוקר, זמן קצר לאחר שנודע כי מחזיקת המניות הגדולה ביותר ברשת, Qatar Investment Authority, מכרה מניות בשווי של כ-400 מיליון דולר - כך לפי פרסום ברויטרס. ב-CNBC לא יכלו לאמת את הדיווח באופן עצמאי.

11:00

ירידות קלות באירופה: מדדי הדאקס והקאק מתקדים בכ-0.1%, הפוטסי נסחר ביציבות.

כלכלת בריטניה חזרה לצמוח באוגוסט. קריאת התמ"ג הצביעה על עלייה של 0.2% על בסיס חודשי - בהתאם לציפיות האנליסטים.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עברו לירידות. נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.9% ומחיר חבית עומד על כ-75.16 דולר; נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-78.7 דולר.

10:20

ירידות בפתיחה באירופה: מדדי הדאקס והפוטסי יורדים שניהם בכ-0.1%, הקאק מאבד מערכו כ-0.4%.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת: מדד הניקיי עלה בכ-0.4%, בורסת שנחאי נפלה בכ-2.6% והקוספי רשם ירידה קלה של כ-0.1%.

מניות סין הובילו את הירידות, כאשר מדד CSI 300 הסיני נפל בכ-3.4%, בעוד הראלי שנפתח עקב חבילת התמריצים של הממשלה במדינה מאבד תאוצה.

8:30

בורסות אסיה נסחרות כעת במגמה מעורבת: מדד הניקיי עולה בכ-0.4%, בורסת שנחאי נופלת בכ-1.6% והקוספי רושם ירידה קלה של כ-0.1%. בורסת הונג קונג סגורה היום לרגל יום חג לאומי.

וול סטריט

אמש (ה') יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-0.1%, S&P 500 ירד ב-0.2% ונאסדק ננעל סביב רמות הבסיס.

עיני המשקיעים היו נשואות אל עבר נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש ספטמבר. בקצב השנתי האינפלציה ירדה ל-2.4% מ-2.5%, כשהצפי המוקדם עמד על 2.3%.

הבוקר, המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל במגמת יציבות.

שוק החוב האמריקאי

האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בירידות שערים. האג"ח לעשר שנים יורדות בכ-3 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-4.07%; האג"ח לשנתיים יורדות גם הן בכ-3 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-3.97%.

שוק הפורקס העולמי

האירו נסחר מול הדולר ביציבות. במקביל, הדולר מתחזק קלות מול הליש"ט והין היפני.

שוק הקריפטו

המטבעות הקריפטוגרפיים נסחרים במגמת יציבות. מחיר הביטקוין עומד על כ-60,700 דולר, בעוד מחיר האת'ריום עומד על כ-2,408 דולר.

שוק הסחורות

נרשמות כעת עליות מחירים חדות של מעל 3% במחירי הנפט. מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי עומד כעת על כ-75.7 דולר, בעוד מחיר חבית מסוג ברנט עומד על כ-79.2 דולר.

הזהב רושם גם הוא עלייה ניכרת של כ-1.35%, ומחירו עומד על כ-2,661 דולר לאונקיה.

מאקרו

הבנק המרכזי בדרום קוריאה חתך את הריבית שלו ב-25 נקודות בסיס ל-3.25% - במהלך המסמן את הורדת הריבית הראשונה שלה מאז שהחלה להעלות אותה באוגוסט 2021. הבנק ציין בהודעתו כי "האינפלציה נמצאת במגמה ברורה של התייצבות". בהתאם, בספטמבר, האינפלציה במדינה הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר בתוך מעל שלוש שנים - 1.6%. אנליסטים מצפים כי הבנק ימשיך במהלכים של הורדת ריבית ברבעונים הקרובים.

בהמשך היום, יפורסמו נתוני צמיחה וייצור תעשייתי בבריטניה, כמו גם מדד המחירים לצרכן בגרמניה.