אילון מאסק חשף הלילה את הרכב האוטונומי "רובוטקסי". כל הפרטים

באירוע החשיפה שהתקיים בלוס אנג'לס, הציג מאסק שני רכבים אוטונומיים: רכב דו־מושבי בשם סייברקאב, ורכב המיועד להסעת עד 20 איש בשם רובוואן • טסלה עדיין עומדת בפני אתגרים רגולטוריים מהותיים בדרך למימוש החזון האוטונומי של מאסק

אילון מאסק הציג אתמול בערב (שעון ארה"ב) את הסייברקאב, הרכב האוטונומי שטסלה  מפתחת כבר שנים, באירוע "We, Robot", שנערך באולפני האחים וורנר בקליפורניה. האירוע החל באיחור של כמעט שעה, כאשר מאסק הגיע לבמה ברכב הסייברקאב.

הסייברקאב, שמתואר כגרסה קטנה יותר ומעודנת של הסייברטראק, הוא רכב דו-מושבי ללא הגה או דוושות, עם דלתות כנף. במקום להציג אב־טיפוס בודד, טסלה הפתיעה עם שורה של 20 כלי רכב אוטונומיים.

ניתן לצפות באירוע המלא מטה:

מאסק פנה לקהל במהלך האירוע, ציין כי "אתם תוכלו לקנות אחד כזה" והוסיף כי מחיר הרכב צפוי להיות נמוך מ-30 אלף דולר. לדבריו, העלות התפעולית הממוצעת של הסייברקאב צפויה להיות כ-0.20 דולר למייל, מה שלטענתו, יהפוך אותו ל"פתרון תחבורה המונית מותאמת אישית".

אילון מאסק באירוע החשיפה של רובוטקסי, אתמול בלילה (ה') / צילום: Reuters, טסלה
 אילון מאסק באירוע החשיפה של רובוטקסי, אתמול בלילה (ה') / צילום: Reuters, טסלה

רובוטים הומנואידיים לצד אתגרים רגולטוריים

בנוסף לסייברקאב, טסלה חשפה את הרובוואן - רכב אוטונומי גדול יותר, המיועד להסעת עד 20 אנשים או להובלת מטען. שני כלי הרכב מתוכננים להשתמש בטעינה אינדוקטיבית, המאפשרת טעינה אלחוטית.

מאסק התייחס גם לעתיד הקרוב של החברה ואמר כי "אנו מצפים להפעיל מערכת נהיגה אוטונומית ללא פיקוח (FSD) במכוניות מודל 3 ומודל Y בטקסס ובקליפורניה, כבר בשנה הבאה". הוא ציין כי הוא מצפה שהסייברקאב יהיה בייצור עד 2026 או לפני 2027, תוך הכרה בכך שהוא נוטה להיות אופטימי לגבי לוחות זמנים.

האירוע כלל גם הדגמה של רובוטים הומנואידיים מסוג Optimus שהסתובבו בין האורחים, רקדו ואף ערבבו משקאות. מאסק הציג חזון לעתיד בו רובוטים אלה ישמשו כעוזרים אישיים, במחיר של כ-20 אלף עד 30 אלף דולר.

עם זאת, חשוב לציין כי טסלה עדיין עומדת בפני אתגרים רגולטוריים ובטיחותיים בדרך למימוש החזון האוטונומי של מאסק. החברה תצטרך להוכיח את בטיחות ואמינות הטכנולוגיה בתנאי העולם האמיתי, כמו גם לקבל אישורים רגולטוריים נדרשים.

במקביל, בימים שקדמו לאירוע החשיפה, טסלה התמודדה עם אתגר נוסף, בדמות עזיבתם של מספר מנהלים בכירים. עזיבות אלו הוסיפו לחץ על החברה ועל מאסק ערב האירוע המכריע. תזמון העזיבות, בסמיכות לחשיפת הרובוטקסי, עורר גם שאלות בקרב משקיעים לגבי יציבות ההנהלה הבכירה של טסלה ויכולתה לממש את חזונה של החברה, כך לפי מספר כלי תקשורת.

לפי האתר Investor's Business Daily, מניית טסלה הגיבה בתנודתיות לאחר האירוע. על פי הדיווח, במהלך המצגת של מאסק, המניה עלתה ביותר מ-4%, אך מיד עם סיום האירוע, היא התהפכה לירידה. בשעות המוקדמות של יום שישי, המניה נסחרה בירידה של פחות מ-2%; זאת, בין היתר, באפליקציית Robinhood, מחוץ לשעות המסחר הרגילות.

עוד לפי האתר, אנליסטים צופים תנודתיות משמעותית במניית טסלה היום (שישי), אחרי שהמשקיעים יעכלו את החדשות מאירוע הרובוטקסי. ביום חמישי, טרם האירוע, מניית טסלה ירדה בכמעט 1% לסכום של 238.77 דולר, זאת לאחר שירדה לשפל יומי של 232.34 דולר.