בעיצומו של משבר תעופה: שתי חברות חדשות נכנסו לשוק הישראלי

חברת תעופה ישראלית חדשה תמריא מחר לראשונה ליעד פופולרי וקרוב • חברת תעופה רומנית חדשה פועלת בישראל כבר חודשיים • וגם: אלה החברות שיחזרו בקרוב אם לא יאריכו את ביטולי הטיסות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: דני שדה, Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: דני שדה, Shutterstock

חברת התעופה הישראלית החדשה אייר חיפה תפעיל מחר (ב') טיסה בינלאומית ראשונה מחוץ לגבולות ישראל. הטיסה (שנכון לשעה זו מלאה עד אפס מקום) תמריא ב-7:45 בבוקר מנתב"ג ללרנקה, על-ידי החברה החיפאית שעד כה הפעילה טיסות פנים בלבד לאילת. 

החברה הראשונה שחוזרת לאחר ביטול ההמלצה לא לטוס לארץ
פחות מסי נמל וסבסוד ביטוח: כך מתמרצים חברות זרות לטוס לישראל

התוכנית המקורית של אייר חיפה, בהתאם לשמה, הייתה להפעיל את הטיסות משדה התעופה בחיפה, מה שכעת לא מתאפשר עקב המצב הביטחוני המתוח בצפון. מהחברה נמסר כי "תחילת הפעילות מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לקפריסין ולאילת תידחה בשלב זה ל-27 באוקטובר, בכפוף להערכת המצב הביטחונית והאישורים הנדרשים".

מאתר אייר חיפה עולה כי כרטיס טיסה מתל אביב ללרנקה נמכר במחיר אחיד של 199 דולר, ומחיר הכרטיס חזרה נמכר במחירים הנעים בין 119-199 דולר (החל מ-318 דולר הלוך חזור). לעומת זאת, נראה כי מהרגע שהחברה תפעל כמתוכנן בנמל התעופה בחיפה, לאחר תקופת החגים המתומחרת גבוה יותר לרוב, ניתן יהיה לרכוש כרטיסים במחירים אטרקטיביים יותר. כרטיס טיסה מחיפה ללרנקה בשבוע האחרון של אוקטובר יחל מ-69 דולר, וכרטיס טיסה חזרה מלרנקה לחיפה יחל מ-81 דולר (החל מ-150 דולר הלוך חזור). 

החברה הרומנית שמפתיעה 

אייר חיפה היא לא החברה היחידה שהתחילה לפעול בישראל בעיצומה של המלחמה. חברת הלואו קוסט הרומנית החדשה, ביז איירליינס (לשעבר חברה אוקראינית שהפסיקה את פעילותה בשל המלחמה ונקנתה על-ידי משקיעים רומנים), הפתיעה כאשר החלה לפעול בישראל, פחות מחצי שנה מאז שקיבלה את רישיון ההפעלה שלה.

החברה החלה את פעילותה בישראל בסוף חודש אוגוסט, זמן קצר לאחר חיסולי הבכירים בביירות ובטהרן שהובילו להסלמה אזורית ולביטולי טיסות. מאז שהחלה את פעילותה הטלטלות האזוריות לא הפסיקו, רשויות התעופה של האיחוד האירופי אף המליצו שלא לטוס לישראל עד סוף אוקטובר, ומלבד טיסות בודדות שבוטלו, החברה המשיכה לפעול ביציבות.

כיום החברה מפעילה טיסות מתל אביב לבוקרשט ולסוצאבה, באמצעות מטוסי איירבוס A320-232. לחודש הקרוב מצאנו כרטיסים מטעמה של החברה הרומנית החדשה מתל אביב לבוקרשט בעלות של החל מ-75 דולר, ומבוקרשט לתל אביב בעלות של החל מ-108 דולר (החל מ-183 דולר הלוך וחזור). כרטיס מתל אביב לסוצאבה וחזרה מצאנו בעלות של החל מ-91 דולר לכיוון (החל מ-182 דולר הלוך חזור). 

עוד 3 דברים שקרו:

● למרות שהוסרה ההמלצה של רשויות התעופה באירופה שלא לטוס לארץ: חברת לוט הפולנית מודיעה על הארכת ביטולי הטיסות עד סוף החודש. 

● חברת התעופה הקפריסאית סייפרוס הצטרפה לאמירייטס והודיעה על איסור הטסת ביפרים ומכשירי קשר. 

● אלה החברות שהקפיאו את פעילותן, ואם לא יאריכו את השעיית הטיסות, צפויות לשוב בהמשך השבוע: קורנדון, נאוס, אייר בלטיק, סייפרוס, אייר פראנס, אייר סיישל ובלו בירד.