בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה מעורבת באירופה; מחירי הנפט צוללים בכ-5%

הניקיי עלה ב-0.9% • החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות • מחירי הנפט יורדים בכ-5% לאחר שדווח כי ישראל צפויה לתקוף מטרות צבאיות באיראן • בהמשך היום יתפרסמו מדד המחירים לצרכן בצרפת ובקנדה • בעונת הדוחות בוול סטריט יפרסמו את תוצאותיהם הכספיות בנק גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה   וסיטיגרופ

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

12:41

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. הדאקס עולה ב-0.3%, הפוטסי יורד ב-0.4%, והקאק הצרפתי משיל מערכו 0.8%.

מחירי הנפט צוללים בשעה זו בכ-5% לאחר שדווח בוושינגטון פוסט, כי ישראל צפויה לתקוף באיראן מטרות צבאיות - ולא מתקני גרעין או נפט. במקביל, באופ"ק הורידו את תחזית הביקוש לנפט העולמי בשנים 2024 ו-2025. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 73.8 דולרים.

10:22

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת. הדאקס עולה ב-0.5%, הפוטסי יורד ב-0.1%, והקאק הצרפתי משיל מערכו 0.3%.

08:16

באסיה, המדדים המובילים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי עולה ב-1.3%, בורסת שנגחאי יואדת ב-0.5%, ההנג סנג משיל מערכו 1.3%, והקוספי עולה ב-0.2%.

וול סטריט חוגגת שנתיים של ראלי, וההיסטוריה מלמדת שזו רק ההתחלה 

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

אמש (ב'), יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. הדאו ג'ונס עלה ב-0.5%, ה-S&P 500 שבר את שיא כל הזמנים והוסיף לערכו כ-0.8%, ונאסד"ק עלה ב-0.9%.

אנבידיה  ריכזה עניין וטיפסה בכ-2.5% לאחר שבגולדמן זאקס העלו את מחיר היעד של המניה מ-135 דולר ל-150 דולר והותירו את המלצתם על דירוג קנייה. בתוך כך, אנבידיה רשמה אמש שיא חדש כשננעלה על 138 דולר ונסחרה בשווי שוק של 3.4 טריליון דולר. הפעם האחרונה בה אנבידיה שברה שיא הייתה ב-18 ביוני, אז מחיר המניה שלה עמד על כ-135 דולר. אנבידיה היא החברה השנייה בגודלה בעולם במונחי שווי שוק, כאשר אפל תופסת את המקום הראשון עם שווי שוק של כ-3.55 טריליון דולר.

טסלה  התאוששה אמש מהירידה החדה שרשמה בסוף השבוע האחרון בעקבות האירוע המדובר "We, Robot" של החברה ביום חמישי בערב. האירוע חשף את הרובוטקסי. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שהגיע כמעט שעה באיחור והיה על הבמה בקושי 20 דקות, לא הצליח להרשים את המשקיעים. נהפוך הוא. אנליסטים הדגישו את היעדר פרטים על אסטרטגיית הביצוע של טסלה.

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה תופסת תאוצה, ועד כה פרסמו כ-30 חברות מתוך מדד ה-S&P 500 את דוחותיהן בהם היכו את תחזיות הרווח בממוצע של 5%. בהמשך היום יפרסמו את דוחותיהם בנק גולדמן זאקס , בנק אוף אמריקה  וסיטיגרופ .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו ב-2.5% אמש. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עמד על 77.7 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 74.2 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי ציין בסקירתו: "הסלמה נוספת של מלחמת 'חרבות ברזל', והרחבתה האפשרית לזירות נוספות, עלולה להוות סיכון להיצע הנפט העולמי. זאת, על ידי מניעת היצוא ו/או פגיעה בכ-4 מיליון חביות נפט ליום המיוצרות באיראן וכ-20% מתפוקת הנפט הגלובלית, אשר עוברת דרך המפרץ הפרסי.

"לצד זאת, מדינות המפרץ הפרסי וביניהן: ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות, דחקו בארה"ב לפעול למניעת פגיעה אפשרית במתקני הנפט באיראן. זאת, כתוצאה מאיום ישיר, מאיראן, כנגד מתקני הנפט במדינות המפרץ במידה שתתרחש פגיעה מן הסוג הזה. ייתכן, כי האיום האיראני תרם לעלייה נוספת בפרמיית הסיכון בשבוע החולף והעמיד את היצע הנפט הגלובלי בסיכון. ארה"ב, אשר תושפע מהתפתחות כזו אם תתממש, צפויה לנסות ולמנוע פגיעה אפשרית בהיצע הנפט הגלובלי. ככל שמאמצי ארה"ב יצלחו, כך יגברו הסיכויים לירידה של מחיר הנפט בהמשך".

בגזרת המאקרו, בהמשך היום (ג') צפויים להתפרסם נתוני שוק העבודה בבריטניה, מדד המחירים לצרכן בספרד וצרפת, הייצור התעשייתי בגוש האירו ומדד המחירים לצרכן בקנדה.

באופנהיימר מסבירים כי בהתבסס על ביצועים היסטורים, במהלך הרבעון הרביעי נוהגות מניות חברות קטנות בוול סטריט לסגור פערים מול המדדים המובילים: "בכך אנו סבורים כי גם מניות הטכנולוגיה הישראליות, עשויות להציג ביצועים טובים יותר, ולחזור להציג ביצועי יתר, שאפיינו את רשימת המומלצות של מחלקת המחקר אופנהיימר ישראל בשנים הקודמות".

לקראת עונת הדוחות הקרובה בקרב הישראליות, באופנהיימר מעדכנים את הרכב רשימת הטכנולוגיה המומלצות: "אנו מצרפים לרשימת המומלצות את מניית חברת קמטק   , ספקית ציוד בדיקת שבבים, אותה התחלנו לסקר לאחרונה בהמלצת "ביצועי יתר", עם מחיר יעד של 100 דולר, וחברת סימילרווב, ספקית פלטפורמת מודיעין עסקי דיגיטלי המדורגת גם ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 10 דולר. המניות הללו מחליפות את מניות חברות טאבולה ואיתוראן, נוכח נקיטת זהירות מיכולת השגת היעדים העסקיים ברבעון הרביעי 2024 ובשנת 2025, כאשר תחזיות הקונצנזוס מגלמות לדעתנו אופטימיות יתר בנוגע לצמיחתן בשנה הקרובה.