אחרי פיטורי הענק: בואינג מתכננת לגייס 25 מיליארד דולר

החברה הודיעה בסוף השבוע האחרון כי תפטר כ-17 אלף מעובדיה • אנליסטים ומשקיעים צופים שהחברה תגייס כסף לפני סוף השנה לנוכח פירעונות חוב קרבים

מפעל בואינג. מטוסי החברה הציגו שורת כשלים בשנים האחרונות / צילום: Shutterstock, VDB Photos
מפעל בואינג. מטוסי החברה הציגו שורת כשלים בשנים האחרונות / צילום: Shutterstock, VDB Photos

בואינג  הגישה מתככנת לגייס עד 25 מיליארד דולר באמצעות הנפקה של אג"ח ומניות. כך עולה מסמכמים שהגישה יצרנית המטוסים לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).

כרוניקה של נפילה שהובילה לפיטורי 17 אלף איש: מאחורי הטלטלה בבואינג 

ברויטרס צוין כי לא ברור מתי וכמה בואינג תגייס באמצעות ההנפקה, אך אנליסטים ומשקיעים צופים שהחברה תגייס כסף לפני סוף השנה לנוכח פירעונות חוב קרבים. מוקדם יותר היום, בואינג גם התקשרה בהסכם אשראי בשווי 10 מיליארד דולר עם קונסורציום של בנקים. נכון ל-30 ביוני, לחברה יש מזומנים ושווי מזומנים בסך 10.89 מיליארד דולר.

"החברה במצב קשה"

בחודשים האחרונים, השפל שאליו נקלעה בואינג רק הולך ומחמיר: בחודש שעבר פצחו 33 אלף עובדים המאוגדים בחברה בשביתת ענק, שמסיבה לחברה הפסדים של 50 מיליון דולר ליום - יותר מ-1.5 מיליארד דולר בחודש - ואובדן אמון שהולך ומכרסם בקרב לקוחותיה, חברות התעופה. 

ביום שישי האחרון הונפה חרב נוספת על העובדים: המנכ"ל הטרי קלי אורטברג, שהובא לחברה מבחוץ, הכריז על פיטורי 10% מהם, כ-17 אלף משרות שיקוצצו באופן רוחבי על פני כל מחלקות החברה ומוצריה. אומנם כבר ב-2020, עם פרוץ הקורונה, ביצעה בואינג פיטורים בשיעור דומה, אך אז מספר העובדים בחברה היה נמוך יותר, וכלל כ-140 אלף איש בלבד.

כדי להדגיש את המצב הקשה שבו נמצאת החברה, שדיווחה על רווח בפעם האחרונה רק לפני שש שנים, הודה אורטברג כי בואינג מתמודדת עם בעיות גדולות, ועליה לשנות את האופן שבו היא פועלת: "החברה במצב קשה - קשה להפריז באתגרים העומדים בפנינו", כתב. "שיקום החברה ידרוש החלטות קשות. נצטרך לבצע שינויים מבניים כדי להבטיח שנוכל להישאר תחרותיים".