בעלי המניות בחברת אבטחת הסייבר מישראל אמרו "לא" להטבה של 15 מיליון דולר למנכ"ל

רדוור ביקשה מבעלי המניות לאשר למנכ"ל הוותיק רועי זיסאפל הקצאה של מניות חסומות, מניות חסומות מבוססות ביצועים ואופציות על בסיס ביצועים, בסכום כולל של עד 15 מיליון דולר - ואולם בעלי המניות לא אישרו את הבקשה

רועי זיסאפל / צילום: יח''צ
רועי זיסאפל / צילום: יח''צ

בעלי המניות של רדוור לא אישרו את הצעת החברה להקצות למנכ"ל רועי זיסאפל הקצאה הונית בשווי של עד 15 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות. שתי הצעות אחרות - בחירת דירקטורים ומינוי מחדש של משרד רואי החשבון - קיבלו את הרוב הנדרש באסיפה, שנערכה בשבוע שעבר. 

הבורסה בתל אביב תאפשר ניתוח מניות מבוסס כלי AI: מדוע בארה"ב מזהירים מהתופעה
הקבלן העשיר בישראל יצא למסע של עסקאות, ויש לו מטרה אחת

רדוור מקבוצת רד, ספקית פתרונות אבטחת סייבר לסביבות ויישומים שונים, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 985 מיליון דולר. 

החברה ביקשה מבעלי המניות לאשר למנכ"ל הוותיק זיסאפל (שהוא אחד ממייסדי רדוור ומנהל אותה מאז הקמתה ב-1996) הקצאה של מניות חסומות, מניות חסומות מבוססות ביצועים ואופציות על בסיס ביצועים, בסכום כולל של עד 15 מיליון דולר - 5 מיליון דולר לכל שנה בין 2025 ל-2027. ההקצאה הייתה אמורה להיות מורכבת מ-30% מניות חסומות, 55% מניות חסומות על בסיס ביצועי החברה ו-15% אופציות על בסיס ביצועי החברה.

המניות החסומות היו אמורות להבשיל בשלוש מנות, שלוש שנים לאחר ההקצאה, או מוקדם יותר במקרים מסוימים כגון שינוי שליטה בחברה. הקצאת המניות החסומות מבוססות הביצועים הייתה כפופה לתשואת המניה, בהשוואה למדד Nasdaq CTA שכולל חברות אבטחת סייבר; והאופציות היו מוענקות לזיסאפל אם אחרי שנה, ולמשך לפחות 20 ימי מסחר רצופים, מחיר המניה היה 120% ממחיר ביום ההקצאה. 

השכר והבונוס לא עודכנו מאז 2022

בחברה נימקו את הצעת ההקצאה לזיסאפל בין היתר בחשיבותו הרבה לחברה ותרומתו לתוצאות הפיננסיות, שכוללות למשל עלייה ב-ARR (הכנסות נדחות שנתיות). כמו כן הם ציינו את תשואת המניה, שעקפה את המדדים הרלוונטיים מתחילת השנה.

בזימון לאסיפה נכתב גם כי שכרו של זיסאפל והבונוס השנתי שלו לא עודכנו מאז 2022. ב-2022 בעלי המניות אישרו לזיסאפל הקצאה הונית לשנים 2022-2024, בהיקף גבוה יותר מזה שנדחה כעת - עד 22.5 מיליון דולר.

הרוב הנדרש בהצבעה, שלא התקבל, היה רוב מקרב בעלי המניות שאין להם עניין אישי בהצבעה, וכן ששיעור המתנגדים לא יעלה על 2% מזכויות ההצבעה בחברה. בעלי המניות הגדולים ברדוור הם Senvest Management עם 9.8% מהמניות ומורגן סטנלי עם 8.4%. נאווה זיסאפל, אמו של רועי, מחזיקה ב-6.9%, וזיסאפל עצמו מחזיק ב-4.9% ושניהם נחשבו לבעלי עניין בהצבעה.

מניית רדוור  עלתה מתחילת השנה ב-40.7%, שיעור גבוה מביצועי השוק הכללי. זאת אחרי תשואה שלילית של 15.5% ב-2023, כאשר בסך-הכול התשואה ב-5 השנים האחרונות היא של כ-3% בלבד.

רדוור היא כאמור חלק מקבוצת רד שהקימו האחים יהודה וזהר זיסאפל, ששניהם נפטרו בשנתיים האחרונות. רועי זיסאפל הוא בנו של יהודה, שהיה בעבר יו"ר רדוור.