לטוס בביזנס בלי לשלם במזומן: הכירו את הצעיר שפיצח את השיטה

אהרון וונג מסינגפור מצליח לטוס שמונה פעמים בשנה רק באמצעות נקודות שהוא צובר בכרטיסי אשראי ובמועדוני לקוחות, והוא הקים אתר שמנגיש את הניסיון שלו לציבור • למרות שהתחרות בישראל קטנה יותר מבעולם, גם כאן יש אנשים שבקיאים בהטבות, כולל אחד שהצליח לטוס בביזנס בעלות של פאונד אחד בלבד

אהרון וונג / צילום: מתוך האינסטגרם של themilelion
אהרון וונג / צילום: מתוך האינסטגרם של themilelion

אהרון וונג, תושב סינגפור, מצליח לטוס בערך שמונה פעמים בשנה, ומאמין ש"לא צריך להיות עשיר כדי ליהנות מטיסות במחלקה ראשונה". למעשה, הוא כמעט ולא משלם עבור הטיסות הללו, אלא באמצעות נקודות - מערכת תגמולים המוצעת ידי חברות תעופה לנוסעים ותיקים שחברים במועדון הלקוחות, במסגרתה צוברים נקודות (מיילים) על כל קילומטר או מייל, ואותם ניתן להמיר לכרטיסים או שדרוגים. מיילים נצברים גם דרך הוצאות בכרטיסי אשראי מסוימים, לינה במלונות, קניות אונליין, ועסקאות נוספות - ושם טמון המפתח להצלחת השיטה של וונג, עליה הוא סיפר בראיון ל־CNBC.

כיצד הסתבך ראש עיריית ניו יורק בצרות משפטיות בגלל הבניין של ארדואן 
היכונו לפגיעה משמעותית בכיס כבר בעוד חודשיים וחצי 
● בעלות 2.5 מיליארד דולר, לאורך מאות ק"מ: המיזם שיחבר בין האמירויות לעומאן

באתר שהקים, The MileLion, הוא מנגיש את הניסיון שלו לציבור הרחב, והוא לא היחיד. בשלל אתרים ובלוגים כגון The Points Guy ו־Million Mile Secrets אפשר למצוא את המידע, חלקם מתבססים גם על חוכמת ההמונים.

לדברי וונג, כדי לצבור נקודות לאו דווקא צריך להחזיק בכרטיס אשראי מסוים, אלא להשתמש בכמה כרטיסים שמתאימים להרגלי ההוצאות האישיים. הוא ממליץ להחזיק כמה כרטיסי אשראי שנותנים בונוסים על קטגוריות שונות כגון קניות באינטרנט, מסעדות, מצרכים ותחבורה - כדי לצבור נקודות מיילים רבות יותר. הוא עושה זאת באמצעות תכנון מחושב של הוצאותיו כך שימקסם את המיילים שהוא מרוויח מכל רכישה. לדוגמה, "הוצאה של 30 אלף דולר בכרטיס שמעניק 1.4 מיילים לדולר תניב כ־45 אלף מיילים. אבל, אם אותו סכום יתחלק בין כמה כרטיסים עם בונוס של ארבעה מיילים לדולר, ניתן לצבור כ־120 אלף מיילים. זה בערך כמו כלים שונים בארגז הכלים. כמו שלא היית משתמש בפותחן בירה כדי לפתוח בקבוק יין, כך גם בכרטיסי אשראי - לכל אחד מהם יש ייעוד מסוים", הוא אומר.

פופולרי בארה"ב ואירופה

השיטה של וונג למקסום מיילים באמצעות כרטיסי אשראי היא די נפוצה בעולם, במיוחד בארצות הברית, אירופה, ובאסיה, שם כרטיסי אשראי עם צבירת מיילים והטבות ייחודיות הם פופולריים מאוד, ובעיקר בקרב נוסעים תכופים כמו אנשי עסקים ובלוגרים.

גם הבלוגר המצליח מת'יו קפנס (nomadic matt) ציין באחת מהכתבות שפרסם כי "איסוף מיילים של חברת תעופה יחד עם נקודות מלונות וכרטיסי אשראי כדי לקבל נסיעות חינם איננו עניין של הוצאה של כסף רב. הרעיון הוא 'לשחק' ולהשתמש בתוכניות תגמול כדי לקבל הרבה נקודות ומיילים מבלי לבזבז הרבה כסף או לנסוע הרבה. אתה ממנף את המערכות הללו לטובתך. זה לא מיועד רק לאמריקאים - קנדים, תושבי בריטניה, אוסטרלים, וספרדים יכולים להפעיל את המערכות הללו לטובתם. במציאות, כל אחד יכול, אבל זה פשוט יותר קל אם אתה במדינות האלה".

אז איך עושים את זה?

על התופעה בישראל ניתן ללמוד מהשיח הער בקבוצת הפייסבוק הפרטית "הלאונג'" המונה למעלה מ־6,000 חברים, בה דנים החברים במועדוני לקוחות לנוסעים תכופים, שימוש מושכל בנקודות וטריקים שמאפשרים לטייל ברמה גבוהה בהישג יד.

באחד הפוסטים, שיתף דודי רשף, מנהל תיקי לקוחות בסוכנות ביטוח ובעל וותק של 30 שנה במועדוני תעופה שונים, כיצד הצליח לטוס בביזנס של אל על בחצי פאונד לכיוון, לאחר שבמקור קנה כרטיס בבריטיש אירוויז באמצעות 24 אלף מיילים שצבר.

"כשבריטיש חזרו לטוס לארץ לאחר 7 באוקטובר, הם החליפו את המטוסים. לזכותם ייאמר שהם הורידו את מספר המיילים הנדרש לטיסת בונוס בתיירים ועסקים, וביטלו את תוספת המסים כמו לכל טיסה בכל אירופה למעט תשלום סמלי של חצי פאונד לכיוון. לפני כמה חודשים, כאשר בריטיש הודיעו שיוסיפו טיסת לילה לישראל ושמפסיקים את העצירה בקפריסין, הזמנתי מהם כרטיס מחלקת עסקים ב־24 אלף מיילים שנצברו עוד מהתקופה שבה היה ששיתוף פעולה עם ישראכרט.

"חודשיים לאחר ההזמנה בריטיש שלחו לי הודעה שטיסות הלילה מבוטלות והם ממשיכים לטוס דרך קפריסין ודחו לי את הטיסה לשישי כאשר אני שומר שבת. התקשרתי וביקשתי מהם להעביר אותי לטיסת אל על. להפתעתי, הם הסכימו ללא כל שיח והעבירו אותנו למחלקת עסקים באל על לטיסה באותו יום וכמעט באותה שעה".

בישראל, בין כרטיסי האשראי שמאפשרים הטבות בנקודות לכרטיסי טיסה נמנים דיינרס פלטינום, ביונד, פירסט, הייטקזון, FLY CARD פרימיום ופלטינה אמריקן אקספרס. אילנה קפאונר, מנהלת תחום תעופה בחברת התיירות אופקים, סבורה כי השיטה של וונג אפשרית ליישום בישראל, אך מסתייגת. "השיטה מתאפשרת בזכות התחרות הגדולה שיש בחו"ל בין חברות האשראי והמגוון הרחב של חברות התעופה שטסות. בישראל המצב מעט שונה, יש כרטיסי אשראי שמאפשרים לצבור נקודות והטבות, אבל יותר קל לעשות את זה בחו"ל בזכות המגוון שמשנה את התמונה.

"היום מה שמעניין את הטסים זה קודם כל שיהיה מקום על הטיסה. לעומת זאת, בשגרה יש סל שיקולים מאוד רחב כדי לבחור איזה כרטיס אשראי יכול להניב הכי הרבה נקודות, ולפעמים זה גם לא השיקול היחיד. איש עסקים שטס לניו יורק לדוגמה, יקח בחשבון גם את תדירות הטיסות של חברת התעופה שמגיעה לשם".

להתמיד במועדון אחד

קפאונר מוסיפה כי בכדי למקסם את ההטבות, כדאי להתמיד בחברות במועדון לקוחות אחד. "ככל שמתמידים במועדון אחד כך ההטבות יהיו משמעותיות יותר והמעמד בו יעלה. לכל חברה יש את התוכנית שלה, וצריך לבדוק את כל הפרמטרים וההטבות הייחודיות לכל אחד מהמועדונים. כמו כן, גם גמישות בזמנים יכולה לסייע למקסם את ההטבות, היות וכרטיסים במחלקת הביזנס הם כרטיסים עם אפשרות שינוי גמישה, לפעמים כשאנשים מבטלים כרטיס טיסה בביזנס שקנו זמן רב לפני הטיסה מפנים את מקומם זמן קצר לפני הטיסה וניתן לרכוש כרטיס קרוב למועד הטיסה במחיר אטרקטיבי".

דודי רשף מסכם ואומר, כי "זאת נישה שמעטים מנצלים אותה. הפוטנציאל אדיר אבל הישראלים לא אוהבים להתעסק עם הנושא הזה מעצלנות גרידא ומעדיפים לשלם כסף והרבה במקום ללמוד את החומר. מי שמרוויח זה מי שמשקיע, לומד את החומר ויודע איך לנצל ולממש נקודות. ולאו דווקא אנשי עסקים יודעים. אלא מי שלא מתעצל לללמוד את הנושא וחוסך אלפי דולרים בשנה אם לא יותר".