"נקמה": אוניברסיטת קולומביה הרחיקה פרופ' ישראלי

כניסתו של שי דוידאי נחסמה על ידי האוניברסיטה לאחר שלטענתה "איים והטריד אנשי צוות בקמפוס" • המקרה המדובר הוא צילום חברי צוות שאיפשרו למפגינים פרו-פלסטינים להפריע לטקס לציון ה-7 באוקטובר

פרופ' שי דוידאי. כניסתו לאוניברסיטה נחסמה / צילום: Reuters, Katie Smith
פרופ' שי דוידאי. כניסתו לאוניברסיטה נחסמה / צילום: Reuters, Katie Smith

אוניברסיטת קולומביה חסמה את כניסתו של פרופ' שי דוידאי מבית הספר למינהל עסקים לקמפוס. לטענת האוניברסיטה, כניסתו של דוידאי נחסמה כי איים והטריד אנשי צוות בקמפוס, כולל במקרה בשבוע שעבר, לטענתם.

עוד נמסר מהאוניברסיטה, כי דוידאי יוכל לשוב לקמפוס אחרי שישלים הדרכה בנוגע להתנהגות ראויה לחברי צוות.

המקרה בשבוע שעבר אליו מתייחסת האוניברסיטה, הוא יום השנה לציון ה-7 באוקטובר, בו השתתף דוידאי, כך מסר בראיון ל-WSJ. עוד אמר דוידאי בראיון שהרחקתו מהקמפוס היא "בבירור נקמה". והוסיף כי "אני מרגיש נורא, לא בשבילי אלא בשביל הסטודנטים היהודים. האוניברסיטה מראה לנו איפה היא עומדת בנושא".

עוד סיפר דוידאי בראיון לוול סטריט ג'ורנל, כי הוא השתתף בטקס לציון ה-7 באוקטובר באוניברסיטה, כאשר מפגינים פרו פלסטינים החלו להקיף אותם. הוא ראה אנשי צוות של האוניברסיטה, בהם גם ה-COO קאס הולואווי, עוברים ליד ומתעלמים מההפגנות, והחל לצלם אותם, תוך שהוא שואל למה הם מאפשרים למפגינים להפריע לטקס.

באותו היום כתב דוידאי בחשבון הטוויטר שלו: "קבוצת סטודנטים יהודים בקולומביה ארגנה אירוע ומיצג זיכרון נהדר בקמפוס. קבוצה של סטודנטים פרו-פלסטיניים התנגדה לאירועים. האם אתם יכולים לדמיין שנאה כה גדולה עד כדי שלא מאפשרים לאדם להתאבל, אפילו ליום אחד? ובכן, זה חופש הביטוי שלהם, ואני מכבד את זה, אבל זה לא נגמר שם. בשלב הבא תומכי החמאס החלו לצעוד, ולצעוק 'ההתנגדות היא נהדרת, אנחנו ננצח'. הם הקיפו את טקס הזיכרון והפגינו סביבו, תוך קריאה להרג יהודים. האדישות של הנהלת האוניברסיטה מפחידה אותי. רק כשחווים דבר כזה, מבינים את האפקטיביות של המשטר הנאצי. תמיד יהיו אנשים טובים שרק עושים את העבודה שלהם". 

דוידאי נחשב לאחד ממובילי הקבוצה היהודית הציונית במאבק מול הפגנות אנטי ישראליות, וזו לא הפעם הראשונה שכניסתו לאוניברסיטה נחסמת.  כך, באפריל נחסמה כניסתו לקמפוס יחד עם מספר סטודנטים יהודים "כדי לשמור על בטחונם", לדברי האוניברסיטה.

מקולומביה נמסר כי דוידאי עדיין מועסק על ידי האוניברסיטה, למרות הרחקתו.

נזכיר, כי קולומביה הייתה האוניברסיטה הראשונה שבה הוקם מאהל מחאה במסגרת המהומות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים באביב האחרון, ומאהל זה הפך לאחד המוקדים האלימים והקיצוניים במחאה. בסופו של דבר, בצעד חריג, נעזרה נשיאת האוניברסיטה  ד"ר מוניש (נמאט) שאפיק  במשטרת ניו יורק כדי לפנות את המאהל, וקיצרה את שנת הלימודים. באוגוסט הודיעה הנשיאה על התפטרותה מהתפקיד, כי הוא "גבה מחיר מהמשפחה" שלה.