ביג | בלעדי

לאחר 8 חודשים: אלה הזוכים במכרז הסופרים של ביג פתח תקווה

שתי רשתות המזון שיפתחו סניפים במתחם ביג פאשן בפתח תקווה הן טיב טעם וקרפור • המכרז פורסם עם מינימום של 85 שקל למ"ר, וגורמים מעריכים כי ההסכם עם שתי הרשתות נחתם בכ-20%-15% מעל סכום זה

ביג פאשן פתח תקווה / הדמיה: יח''צ
ביג פאשן פתח תקווה / הדמיה: יח''צ

בסופו של מכרז שארך כשמונה חודשים, קבוצת ביג מרכזי קניות הודיעה לשתי רשתות מזון על קבלת הצעותיהן להקמת סופרמרקטים במתחם פרויקט הביג פאשן בפתח תקווה

"זאת מפלצת": ביג גלילות יוצא לדרך, והקניונים באזור נכנסים לכוננות ספיגה
המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

לאחר שרוב רשתות המזון הגדולות הגישו הצעות למכרז, לגלובס נודע כי שתי הרשתות שיפתחו חנויות במתחם, שאמור להיפתח בסוף שנת 2028, הן טיב טעם, הפונה גם לקהל הלא כשר, שתקים סופרמרקט שיתפרש על פני כ-1,500 מ"ר ויעבוד גם בשבתות; ולצידו תקים אלקטרה צריכה סניף ענק של קרפור. הסניף יתפרס על פני כ-3,700 מ"ר, אמור להיות מושקע טכנולוגית ועם דגש על חוויית הקנייה, ולא יעבוד בשבתות.

המכרז פורסם עם מינימום של 85 שקל למ"ר, וגורמים מעריכים כי ההסכם עם שתי הרשתות נחתם בכ-20%-15% מעל אותו סכום. 

אמש (א') קיבלו כ-15 סופרים הודעה על תוצאות המכרז, לאחר שנחתמו ההסכמים עם קרפור וטיב טעם. נציין כי טיב טעם אמורה לפתוח סניף גם בפרויקט גלילות של ביג, שאמור להיפתח בנובמבר לאחר שנים של עיכובים. בגלילות תהיה נציגות גם לאלקטרה, עם אדידס וקולומביה שצפויות לפתוח חנויות גדולות. לקרפור ולביג יש כבר ניסיון קודם בביג בית שמש, שם נפתח אחד מסניפי ההיפר של קרפור, ולפי גורמים בשוק, מאז שהוסב מסניף של יינות ביתן, הפדיונות בו הכפילו את עצמם. 

דגש על חוויית לקוח 

בפברואר השנה פורסם כי בצעד יוצא דופן בשוק מרכזי המסחר בישראל, קבוצת ביג החליטה להוציא את השטח המיועד להקמת סופרמרקט בפרויקט הענק שלה בפתח תקווה למכרז בין רשתות המזון, והזמינה רשתות גדולות - ביניהן שופרסל, רמי לוי, יוחננוף, קרפור, אושר עד, סאלח דבאח וקשת טעמים - להגיש הצעות להקמת סופרמרקט במתחם. 

"זה עומד להיות המתחם המסחרי הגדול ביותר שנבנה אי-פעם בישראל, עם כמעט 70 אלף מ"ר", נכתב במכתב שנשלח אז לרשתות. "לאור הביקוש וההתעניינות הרבה של מרבית המותגים המובילים לפתיחת מרכול במתחם, החלטנו לתת הזדמנות הוגנת לכל הרשתות המובילות בישראל להקים סופרמרקט בפרויקט שלנו". לא כל הרשתות הסכימו להשתתף במכרז, וכאמור מבין אלה שהשתתפו, זכו קרפור הכשרה וטיב טעם הלא כשרה.

לא רק המחיר שיחק תפקיד במכרז, אלא גם הערך המוסף של חוויית הלקוח, שבביג שמים עליה דגש. 

נוכחות חזקה

מתחם הקניות עדיין לא מאוכלס ברשתות ובחנויות רשמית, אולם לגלובס נודע כי בשבועות האחרונים החלו לשים גז על שיווק המתחם. קבוצת פוקס, הכוללת שורה ארוכה של מותגים ונחשבת עוגן למרכזים מסחריים, צפויה לרשום נוכחות חזקה. הקבוצה תרכוש ותשכור בהשכרה משותפת כ-30 אלף מ"ר בבניין המשרדים הראשון שיוקם במסגרת הפרויקט, ותעביר אליו את המטה וההנהלה. בדיווח לבורסה בתחילת 2023 העריכה פוקס את המהלך ב-143 מיליון שקל. גם קבוצת איראני ו-H&M צפויות לרשום נוכחות חזקה במתחם. 

מתחם ביג פאשן ממוקם על ציר רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, ומועד האכלוס של הבניין הראשון בפרויקט מתוכנן כאמור לסוף 2028. המתחם ישתרע על פני כ-63 דונם ויכיל כ-250 אלף מ"ר תעסוקה שיתפרסו על שלושה מגדלים בני 40 קומות לצד 65 אלף מ"ר מסחר. בנוסף יהיו 10,000 מ"ר של מלונאות ו-150 אלף מ"ר חניונים עבור 3,000 מקומות חניה. בשלב הראשון להקמה - חניונים, קומות המסחר ומגדל המשרדים הראשון - יושקעו כ-2 מיליארד שקל.

המתחם ממוקם במיקום אסטרטגי: סמוך לקניון עופר של מליסרון, אשר עבר תהליכי הרחבה ושיפוץ בהשקעה של כ-65 מיליון שקל. 

מביג לא נמסרה תגובה.