בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות קלות באירופה; מניית חברת האנרגיה הסולארית שזינקה ב-17%

הדאקס עולה בכ-0.1% • הניקיי ירד בכ-0.8% • מניית חברת האנרגיה הסולארית הסינית Xinyi Solar זינקה בכ-17% • האינפלציה בטוקיו האטה ל-1.8% באוקטובר • טסלה זינקה אתמול בכמעט 22% • האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות ביציבות • מחירי הנפט רושמים עליות קלות • המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל בעליות שערים קלות

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

14:10

המסחר באירופה עבר לירידות קלות: מדד הדאקס יורד בכ-0.1%, בעוד הפוטסי והקאק נסוגים שניהם בכ-0.3%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים עליות: נפט מסוג אמריקאי עולה בכ-0.7% ומחיר חבית עומד על כ-70.7 דולר; נפט מסוג ברנט עולה בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על 74.9 דולר.

13:10

עליות קלות באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.1%, הפוטסי מתקדם בשיעור דומה והקאק נסחר ביציבות.

בגרמניה, פורסם סקר ה-IFO, המעריך את מצב העסקים הנוכחי במגזרי הייצור, הקמעונאות והסיטונאות, בין היתר, בראייה קדימה של ששת החודשים הקרובים. מהסקר עולה כי הביטחון של בעלי העסק השתפר מעט באוקטובר, זאת לאחר ארבע ירידות רצופות במדד. 

"חברות היו יותר מרוצות מהמצב הנוכחי שלהן. הציפיות היו חיוביות יותר, אך אופיינו בסקפטיות. הכלכלה הגרמנית הפסיקה להאט לעת עתה", נמסר מה-IFO.

עם זאת, במגזר הייצור המתקשה בגרמניה, בעלי עסקים היו פחות פסימיים לגבי העתיד, אך ראו את מצבם הנוכחי כגרוע יותר באופן ניכר, וציינו חוסר בהזמנות חדשות.

בשוק הקריפטו, הביטקוין עולה בכ-1.3% ומחירו עומד על כ-67,740 דולר; האת'ריום עולה בכ-0.4% ומחירו עומד על כ-2,530 דולר.

12:10

מגמה מעורבת באירופה: הדאקס עולה בכ-0.1%, בעוד הפוטסי והקאק רושמים ירידות קלות.

מניית נאטווסט  עלתה לרמתה הגבוהה ביותר מאז 2015, לאחר שהבנק הבריטי דיווח על רווחים גבוהים במיוחד ברבעון השלישי של השנה, ועדכן כלפי מעלה את תחזיותיו לשנה הנוכחית.

הבנק דיווח על רווח נקי של 1.52 מיליארד דולר ברבעון השלישי, כאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה הרוויח 1.12 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.28 מיליארד דולר.

באסיה, מדד ההנג סאנג ננעל בעלייה של כ-0.5%.

10:50

מגמה שלילית באירופה: הדאקס יורד בכ-0.2%, הקאק נסוג בכ-0.5% והפוטסי נסחר ביציבות.

מניית מרצדס-בנץ גרופ  יורדת, לאחר שחברת הרכב הגרמנית דיווחה על ירידה חדה במכירות ברבעון השלישי, על רקע תחרות הולכת וגוברת מצד סין. הרווח לפני ריבית ומסים (EBIT) נפל ב-64% לעומת אשתקד, ועמד על 1.296 מיליארד דולר. החברה מסרה כי "תנאי מאקרו חלשים ותחרות עזה, בעיקר באסיה, צמצמה את ההשפעה החיובית של השיפור בזמינות המוצרים". החברה פרסמה אזהרת רווח בחודש שעבר.

10:10

פתיחה מעורבת באירופה: הדאקס יורד בכ-0.1%, הקאק רושם ירידה בשיעור דומה והפוטסי נסחר ביציבות.

באסיה, הניקיי ירד בכ-0.8%, בורסת שנחאי ננעלה בעלייה של כ-0.6% והקוספי נותר יציב. ההנג סאנג מטפס בכ-0.5%.

8:00

אסיה

מגמה מעורבת באסיה: הניקיי צונח בכ-1% לקראת הבחירות ביפן, בורסת שנחאי מתקדמת בכ-0.8%, ההאנג סנג מטפס בכ-1.3% והקוספי נסחר ביציבות.

האינפלציה בטוקיו נפלה ל-1.8% באוקטובר מ-2.2%, הנתון שנרשם בספטמבר שקדם לו. גם אינפלציית הליבה, המנכה את מחירי המזון הטרי, עמדה על 1.8% וירדה מ-2%. האנליסטים חזו כי האינפלציה תאט ל-1.7%. יצוין כי האינפלציה בטוקיו נחשבת כאינדיקטור מוביל למגמות בכלל יפן.

מניית חברת האנרגיה הסולארית הסינית Xinyi Solar, שנסחרת בבורסת הונג קונג, מזנקת בכ-20%. הזינוק מגיע על רקע דיווח על שמועה לפיה סין תצא בחודש הבא עם מדיניות להגבלת צריכת האנרגיה.

וול סטריט

לאחר שלושה ימי ירידות ובזכות הנסיקה של טסלה , המסחר ננעל אמש (ה') במגמה מעורבת. נאסד"ק עלה ב-0.7%, דאו ג'ונס הועב על ידי מניית IBM, שפרסמה דוח מאכזב וירד ב-0.3%, וה-S&P 500 עלה ב-0.2%.

המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל בירידות שערים קלות.

שוק החוב האמריקאי 

האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בירידות קלות: האג"ח הממשלתיות לעשר שנים יורדות בכנקודת בסיס אחת, עם תשואה העומדת על כ-4.19%; האג"ח הממשלתיות לשנתיים נסחרות ביציבות, עם תשואה העומדת על כ-4.06%.

שוק הפורקס העולמי

הדולר מתחזק קלות מול האירו והליש"ט ונחלש קלות מול הין היפני.

שוק הקריפטו

הביטקוין מטפס בכ-0.7% ומחירו עומד על כ-67,740 דולר. מנגד, האת'ריום צונח בכ-2% ומחירו עומד על כ-2,490 דולר.

שוק הסחורות 

במחירי הנפט נרשמות הבוקר עליות קלות: מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי עומד על כ-70.3 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט עומד על כ-74.5 דולר.

מחיר הזהב רושם ירידה של כ-0.4% ומחירו עומד על כ-2,736 דולר לאונקיה.

מאקרו 

האינפלציה בטוקיו נפלה ל-1.8% באוקטובר מ-2.2%, הנתון שנרשם בספטמבר שקדם לו. גם אינפלציית הליבה, המנכה את מחירי המזון הטרי, עמדה על 1.8% וירדה מ-2%. האנליסטים חזו כי האינפלציה תאט ל-1.7%. יצוין כי האינפלציה בטוקיו נחשבת כאינדיקטור מוביל למגמות בכלל יפן.