הפרסום הדיגיטלי של Bosch יבוסס על פיתוח ישראלי

תאגיד Bosch חתם על הסכם שיתוף־פעולה עם הסטארט־אפ הישראלי Alison.AI, על־מנת שזה ייצור למותג סרטוני פרסומת דיגיטליים באמצעות בינה מלאכותית • אסף ינאי, מנכ"ל Alison.AI: "הצטרפות Bosch לפורטפוליו שלנו היא הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה ובחברה"

משרדי בוש בגרמניה / צילום: Shutterstock, D Busquets
משרדי בוש בגרמניה / צילום: Shutterstock, D Busquets

תאגיד Bosch חתם על הסכם שיתוף־פעולה עם הסטארט־אפ הישראלי Alison.AI, על־מנת שזה ייצור למותג סרטוני פרסומת דיגיטליים באמצעות בינה מלאכותית. תקציב הפרסום השנתי של בוש מוערך ב־100 מיליון דולר, והעסקה נועדה לחסוך משמעותית בתקציב. 

מומחה הפרסום והשיווק הגלובלי: "הבינה המלאכותית היא לא מהפכה, זה רק עוד כלי"
היזם שרוצה לשנות את הפרסום הדיגיטלי: "אנחנו סוכנות אוטומטית על סטרואידים"

בוש הוא תאגיד גלובלי רב־תחומי ותיק הפועל בכ־60 מדינות ומייצר מערכות וחלקים לתעשיית הרכב, ציוד תעשייתי, ציוד לבנייה וכלי עבודה, לצד מכשירי חשמל כמו תנורים, מכונות כביסה ושואבי אבק.

אליסון הוקמה ב־2022 על־ידי אסף ינאי, המכהן כמנכ"ל, וקובי ברקוביץ', סמנכ"ל הטכנולוגיה. החברה מעסיקה כ־50 עובדים, ובין לקוחותיה נמנים פרוקטר אנד גמבל, וורנר ברדרס, דזיגואל, LG, טיקטוק, גוגל ומטא. לפי הערכות, היקף העסקה הנוכחית עומד על כמיליון דולר.

כלי הבינה המלאכותית של החברה מפרקים אלמנטים, פיצ'רים ומאפיינים בפרסומות וקמפיינים, מוצאים קורלציה לביצועי הקמפיין (פרפורמנס) ומספקים תובנות לגבי טיוב הקריאיטיב ויצירת פרסומות חדשות - לפי פילוחים של פלטפורמות, קהלי יעד, גאוגרפיה, העדפות צרכניות ועוד. בנוסף, הפלטפורמה מנפיקה בריפים לאנשי קריאייטיב ומייצרת סרטוני פרסומת מבוססי AI. לפי נתוני אליסון, הפלטפורמה מאפשרת לחברות לחתוך את תקציבי ההפקה והקידום בכ־50% בממוצע. 

"הבעת אמון משמעותית" 

"המהפכה הג'נרטיבית כבר כאן ומקודמת על־ידי המותגים הגדולים בעולם", אומר ינאי, שבעבר הגדיר את אליסון כסוכנות פרסום אוטומטית על סטרואידים. "הצטרפות Bosch לפורטפוליו שלנו היא הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה ובחברה".

לדברי ינאי, "טכנולוגית ה־AI שלנו תייצר בצורה אוטומטית סרטוני פרסומת מבוססי דאטה של המותג בוש, אשר יחליפו את הצורך במבדקי ה־A/B testing המסורתיים. ההסכם כולל את כל ה־home appliances של המותג (חטיבת מוצרי הצריכה הביתיים) ומנוהל על־ידי חטיבת החדשנות של Bosch.

"בעולם הישן מאחורי כל סרטון וידאו עומד צוות שלם: החל מהתסריטאי, הבמאי, המפיק, הגרפיקאי, העורך ועוד בעלי תפקידים ושעות עבודה ומשאבים של גורמים שונים. גם לאחר שנוצר הסרטון - אין דרך למדוד מה מהפרמטרים בו שעבדו, ואילו נקודות דרושות שיפור לקמפיין הבא, כדי לדייק לקהל היעד.

"כיום הטכנולוגיה מייצרת את סרטון הפרסומת הבא, באורך מלא, בדיוק לפי הצרכים והעדפות של קהל היעד של המותג הספציפי. מדובר בבשורה משמעותית, שמשנה מהיסוד את תעשיית הפקות הפרסום והשיווק. שוק פרסומות הווידאו הוא עצום בגודלו, עם מאות אלפי לקוחות פוטנציאליים - ולשם אנחנו מכוונים".