לא פחות מחמש פרסומות שיגרה השבוע מכבי שירותי בריאות למסך הטלוויזיה. אחת עסקה בסל הריון, אחרת בהסדרים עם בתי חולים, ויש גם אפליקציה. בכולן מככבת שלישיית הפרזנטורים החדשה: יניב ביטון (כדמות נשית), יעל שרוני ושירה נאור.
לפי מקאן ת"א, שיצרו את הפרסומות, הרעיון היה לייצר שפה שמאפיינת סדרת תוכן, ולכן הייתה חשיבות לכמות ה"פרקים" שבאוויר. כל הסרטונים מבוססים על "שיחת בנות" כמעט ללא מוזיקה ובלוקיישן אחד בלבד, בית הקפה, כאשר רק אחת מהן היא מבוטחת של מכבי והאחרות מקופ"חות (משחק מילים).
כל התכנים נועדו להיות כייפיים עם משפטים שניתן לצטט, במטרה לייצר תחושה של "תנו לי את הפרק הבא". לפחות במדד הזכורות והאהובות, ההימור וההשקעה השתלמו: הקמפיין הוא הזכור והאהוב ביותר השבוע.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מכבי היא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־880 אלף שקל. ההשקעה השנייה בגודלה, כ־830 אלף שקל, שייכת לסנו ומתפזרת על פני מספר קמפיינים שאינם מתברגים בדירוג.
ההשקעה השלישית בגודלה, כ־780 אלף שקל, שייכת למתחרה של מכבי, שירותי בריאות כללית. הקופה עלתה בפרסומת עם בני הזוג גיא זו־ארץ ויעל בר־זוהר, אשר מבוססת על הופעותיהם הטלוויזיוניות - ב"מחוברים", "הישרדות" ו"רמת אביב ג'". הפרסומת מתברגת במקום השני באהדה, והשביעי בזכירות. המתחרה הבולטת השלישית, מאוחדת, לא הייתה השבוע באוויר כלל.
השבוע פרסמה חברת התקשורת פרטנר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2024, והציגה צמיחה של 52% ברווח הנקי שהסתכם ב־85 מיליון שקל. יומיים קודם לכן עלתה החברה בפרסומת חדשה ומושקעת, בכיכובם של הפרזנטור הקבוע סטטיק ושל אילן פלד שמצטרף אליו בשנית - הפעם בתור ילדה שעצבנית על קצב הגלישה האיטי.
קמפיין פרטנר
הפרסומת כולה מבוססת על השיר "אנא מג'נונה" עדן בן זקן ומתמקדת באינטרנט הסיבים האופטיים. הצבעוניות הפסטלית שמאפיינת אותה נמצאת בדיסוננס למג'נונה, המשומה והמרדומה שבשיר, אבל במבחן התוצאה זה עובד, והפרסומת מתמקמת במקום השני בזכירות כבר בשבוע הראשון לעלייתה לאוויר.
התחרות בין חברות כרטיסי האשראי מביאה שתיים מהן, MAX וישראכרט, להתמקד בתחום הקאשבק - אפשרות הצבירה הכספית בכל קנייה. ב־MAX ממשיכים עם השפה הקבועה והפרזנטורים הוותיקים לוסי איוב ושחר חסון, בעוד שישראכרט - שעברו לאחרונה לראובני פרידן - מנסים שפה חדשה בפרסומת שנייה עם אגם רודברג ומיכאל אלוני. נראה כי העובדה ששני הגופים מתמקדים באותו נושא מסייעת לזכירות של שניהם - והם מתברגים במקומות השמיני והעשירי בזכירות, בהתאמה.
קמפיין מקס
משקיעים פחות
ההשקעה בפרסום בטלוויזיה נמצאת השבוע במגמת ירידה, ועומדת על כ־25 מיליון שקל
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם מקאן ת"א (מכבי, בפער משמעותי, ו־MAX) וגליקמן שמיר סמסונוב (שירותי בריאות כללית)
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.