המגמה החיובית בהוצאות בכרטיסי אשראי נמשכת גם השבוע, הודות למבצעים שמציעות הרשתות והחנויות בנובמבר. התוצאה: עלייה במחזורי הקניות בכל ענפי הצריכה הבולטים במשק, כפי שעולה ממדד הפניקס גמא. הגידול במכירות בא לידי ביטוי הן באתרי האינטרנט והן בחנויות הפיזיות.
● לא רק שימוש ב-AI: הטרנדים שיעצבו את תעשיית השיווק והקריאייטיב ב-2025
● המותג הפרטי, האונליין וצעדי התייעלות: המנופים של ענף המזון לשיפור הרווחיות
העלייה המשמעותית ביותר במחזור הקניות נרשמה בענף החשמל והאלקטרוניקה (13%), כאשר סל הקניות הממוצע באונליין רשם גידול משמעותי יותר מאשר בחנויות הפיזיות, בעקבות המבצעים. בענף האופנה נרשמה עלייה של 10%, שנובעת בעיקר ממבצעים והשינויים במזג האוויר שגרמו לציבור לרכוש ביגוד חם. ענף נוסף שרשם עלייה השבוע הוא המחשבים והסלולר (9%), שנבעה כולה מעלייה במספר הקניות, ללא שינוי בגובה קנייה ממוצע. עם זאת, גם כאן יותר רכישות היו באונליין מאשר בחנויות הפיזיות.
כשמשווים את נתוני הקניות של השבוע האחרון לשבוע המקביל בשנה שעברה, כחודש לאחר תחילת המלחמה, נראה שכל הענפים רושמים עליות דו-ספרתיות במחזורי הקניות, הקשורות גם למצב-הרוח הלאומי בחודשים הראשונים למלחמה.
"בשנים האחרונות, נובמבר מאופיין כולו כחודש קניות שבו הרשתות והחנויות מפרסמות מבצעים אגרסיביים והנחות גדולות, הן באתרי האינטרנט והן בחנויות הפיזיות", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "לכן, העלייה במחזורי הקניות בכל הענפים הייתה צפויה. אנו נמצאים באמצע החודש, עוד לפני BLUE FRIDAY שהיה מוצלח בשנה שעברה, ומסתמן שנובמבר 2024 יהיה חזק מבחינת מחזורי הקניות בכרטיסי אשראי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.