טופ גאם , העוסקת בפיתוח ומכירת תוספי תזונה ומוצרי מתיקה, סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 14.9 מיליון דולר - גידול משמעותי של כ-32% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. מטעם החברה נמסר כי הגידול נבע הן מזינוק במכירות מגזר תוספי התזונה בשיעור חד של כ-42%, והן מגידול של 19% במגזר הממתקים. ההכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל ב-40.8% והסתכם ב-487 אלף דולר. במקביל, הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-40% , כאשר החברה רשמה גם גידול של כ-26% ב-EBITDA המתואם ביחס לתשעת החודשים הראשונים אשתקד, ושל כ-60% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
בחברה מציינים כי הגידול המשמעותי ברווחים הושג על אף התעצמות המלחמה בגבול הצפון ומול איראן, אשר השפיעה על מרווחי היצור של החברה הן בהיבט של שרשרת אספקה שפגעה ביעילות הייצור, והן בהיבט של עליה חדה במחירי השילוח הבינלאומי מישראל ואליה. עוד מציינים בחברה בהקשר זה, כי ברבעון השלישי חל גידול חד פעמי בהוצאות ההנהלה בשל חילופי גברי בהנהלת החברה.
לצד זאת, ברבעון השלישי של השנה המשיכה החברה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלה המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת מתן של סוכריות גומי. המכירות ברבעון השלישי במגזר תוספי התזונה הגיעו לכ-9 מיליון דולר - גידול חד של כ-42% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, במה שמהווה את הרבעון השלישי המוצלח ביותר של החברה מאז היווסדה. בתוך כך, ובהתאם לאסטרטגיה שהתוותה החברה, גם שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה הגיע לכ-60% מכלל המכירות, לעומת 56% ברבעון המקביל אשתקד.
טופגאם צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה, חרף הקשיים שמביאה עמה הימשכות המלחמה.
מאיה לוין