טוויסטד הופכת לסוכנות פרסום שמבוססת כולה על בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית תוטמע בכל התחומים של הסוכנות: מחקר, אסטרטגיה, תכנון מדיה, קריאייטיב, אנליזה ואופטימיזציה

קרן פרידמן, מנכ''לית משותפת טוויסטד / צילום: גיל חיון
קרן פרידמן, מנכ''לית משותפת טוויסטד / צילום: גיל חיון

רבים ממשרדי הפרסום כבר משלבים כלי AI בעבודת הקריאייטיב, חלקם גם באסטרטגיה וניהול לקוח, אבל בסוכנות טוויסטד לוקחים כעת את הדברים צעד אחד נוסף. הסוכנות עוברת למודל Fully Integrated AI, שבמסגרתו תוטמע הבינה המלאכותית בכל התחומים: מחקר, אסטרטגיה, תכנון מדיה, קריאייטיב, אנליזה ואופטימיזציה.

ראיון | הישראלי שעיצב את לוגו 250 שנה לארה"ב מסביר איך מייצרים סמל איקוני 
ניתוח | נתח השוק של סברה צנח בחצי אך היא עדיין סיפקה אקזיט ענק לשטראוס 

בסוכנות עבדו על המהלך במשך יותר משנה, ולדבריהם לא מדובר באוטומציה פשוטה בלבד, אלא בבניית מערכת שמבינה הקשר, רגש ותרבות. "המהלך הצריך מערכות שלמות שיתמכו בו, מדאטה ועד תשתיות ואבטחה. הרעיון הוא לייצר מודל AI שנותן פתרונות לכל המחלקות", מסבירה הבעלים והמנכ"לית המשותפת קרן פרידמן. "מלקוחות דרך מצגות ובריפים, קריאייטיב, פריסות מדיה ואסטרטגיה, כולל חיזוי טרנדים. כבר התחלנו בהטמעת המערכת, הכשרנו את כל העובדים, ואנחנו כל הזמן עושים אופטימיזציה".

לדברי פרידמן, "לכל לקוח בנינו בוט ייעודי, שבתוכו יש מספר סוכנים חכמים שנותנים לנו עבורו פתרונות ותובנות עמוקות יותר. זה מאפשר לנו להגיע לעוד המון קהלים חדשים. עכשיו הכול קורה במכפלות, ועם תוצאות טובות ומהירות יותר. המטרה היא לא לחסוך עובדים, אלא לשפר אותם ולהביא יותר לקוחות. אני מאמינה שהענף ילך בעקבותינו, זה העתיד של תעשיית הפרסום".

טוויסט הוקמה לפני 18 שנה כסוכנות דיגיטל, והיא מעסיקה כ-30 עובדים. בין לקוחותיה הבולטים נמנים קבוצת מטרו מוטור, לווינסקי־ווינגייט, פאוארכארד (כאל) וקבוצת צרפתי שמעון. קמפיין ה-AI הראשון של הסוכנות היה ברדיו ועלה בחודש מרץ האחרון, עבור המכון הטכנולוגי חולון HIT.

תהליך יצירת הקמפיין בוצע כולו על ידי בינה מלאכותית - כתיבה, הלחנה והפקה ־ תוך בקרה, סינון ועריכה של אנשי קריאייטיב. התוצאה: עשרות תשדירים שונים במספר סגנונות מוזיקליים, שטירגטו משתמשי ספוטיפיי לפי הסגנון המוזיקלי המועדף עליהם.

נזכיר כי קמפיין ה־AI הטלוויזיוני הראשון בישראל עלה ביולי 2023 - מהלך של המכללה למינהל (המסלול האקדמי), בהובלת סמנכ"לית השיווק עידית כהן־ברגר ואנשי הפרסום יונתן סטירין ואריאל פרידן. מאז לא נרשמה התפתחות משמעותית בתחום, עד שהחודש עלתה רשת H&O בקמפיין טלוויזיה שמבוסס על דמויות ילדים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית, באמצעות קניבל מדיה.